2016-06-21, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DiscopussyHunter
Ta Diazepam/Klonazepam ist. Mkt vettigare ide.

Mvh

Är inget direkt Fan av benso föredrar isåfall att köra tram rent. Än så länge så har jag inte känt något som helst som är o ut of the ordinary. Men man kanske inte ska utmana ödet. Är det någon som provat kombinationen tram+koks?
Citera
2016-06-21, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiscopussyHunter
Kan ej uttala mig om Spanska, 200 mg:are men visst finns dom, receptfritt pa apoteket dar jag bor sa har tagit nagon vecka, kopte dock 50 mg:arna, 1 kr st.
Ja akte ju pa dang en natt for en dryg vecka sen. Ja klart det ensam mot 7 - 8 st. Borjar laka sa smatt da jag gar sa lite som mojligt pa benet som ar det enda bestaende skadan.
Koper 10 mg:are Diazepam ocksa, 25 ore st. Far lugna mig med Tramen dock, har latt att fastna pa grejer.

Mvh
Det där var ju verkligen inte svar på min fråga.

Sorry om frågan kommit tidigare flera gånger, skummade genom tråden och fick inte svar.

Amatör fråga, brukar inte själv men har en massa vänner som gör. Kollade lite priser och vad är det som skiljer utländska (spanska i detta fallet) mot svenska eller aa nord-västeuropeiska i pris? Såg att 200mg spanska kostade bara en bråkdel av vad 50mg svenska/danska/brittiska gör. Är de värdelösa/inte samma styrka? (sounds like 4x much styrka, men men).

Bara det jag undra. Har för mig att de jag menar är röda och alltså 200mg mot de svenska 50mg.
Citera
2016-06-22, 00:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FulaTankar
Det där var ju verkligen inte svar på min fråga.

Sorry om frågan kommit tidigare flera gånger, skummade genom tråden och fick inte svar.

Amatör fråga, brukar inte själv men har en massa vänner som gör. Kollade lite priser och vad är det som skiljer utländska (spanska i detta fallet) mot svenska eller aa nord-västeuropeiska i pris? Såg att 200mg spanska kostade bara en bråkdel av vad 50mg svenska/danska/brittiska gör. Är de värdelösa/inte samma styrka? (sounds like 4x much styrka, men men).

Bara det jag undra. Har för mig att de jag menar är röda och alltså 200mg mot de svenska 50mg.

Nu är jag kanske ute och cyklar men det jag alltid tänkt på är att med svenska så är det lite som att du vet vad du får eftersom svenskar har ett högt förtroende för inhemska produkter och jag personligen tycker att svenskar är fantastiskt duktiga och pålitliga när det kommer till produktion, nu talar jag självklart i generella termer.

Utomlands finns det extremt mycket kopior eller rent av skumma läkemedelsbolag som medvetet bankar pillren och man kan aldrig riktigt vara 100% säker på att man får korrekt mängd verksamt ämne. Jag personligen hade exempelvis aldrig rört Thailändska eller kinesiska mediciner.
Senast redigerad av affekaffe 2016-06-22 kl. 00:47.
Citera
2016-06-22, 09:01
Medlem
Inget som helst fel pa Domadol som saljs pa karta i Kambodjanska apotek. Tillverkat av Unichem Laboratories, Indiens ledande lakemedelsbolag.
Losviktsmedicin som bl. a. ar pa tapeten i Thailand p.g.a. atstramade lagar - (il)legal import/illegala laboratorier kan ju dock diskuteras, efterforskning och kunskap ar det som galler.
Samma sak med inhemskt tillverkade Diazepam pa karta av Kambodjanska P.P.M. Laboratories, lika bra som Svenska Stesolid.

Mvh
Senast redigerad av DiscopussyHunter 2016-06-22 kl. 09:56.
Citera
2016-06-23, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulaTankar

Jag har testat allt från Indiska, Kinesiska, Spanska, Thailändska och Svenska apoteks varor och har faktiskt haft möjlighet att testa dom du pratar om.

Röda runda 200mg:are och dom fungerade helt ok och jag får dom väldigt billigt så jag är nöjd när man har lite extra ont eller bara vill må lite bra.

Finns också 5 kantiga platta (Hexagon?) röda 200mg men dom var inte riktigt lika bra som dom runda röda 200mg.

Synd att man inte kan köpa 50mg kapslar från Bangkok Pharma längre för 15kr kartongen

/Thenewguy
Citera
2016-06-23, 12:00
Medlem
KringExs avatar
Ni som använder Tramadol dagligen eller flera dagar i veckan, blir rustiden kortare för er allt eftersom?
Jag har använt Subutex till och från i över fem år, senaste året ganska flitigt. Jag märker hur ruset bara blir kortare och kortare även fast toleransen kan gå upp och ner.
I början när jag använde Subutex kände jag av det 15-20 timmar. Nu känner jag av det 2-6 timmar beroende på dos. Kraftig nedgång med andra ord. Och lite kontigt tycker jag med tanke på dess långa halveringstid.
Fast halveringstid och rustid oftast inte har med varandra att göra, jag vet.
Citera
2016-06-23, 20:23
Medlem
Har ruren/oturen att fått tramadol på recept(obegränsat)pga av svåra ryggsmärtor,problemet är att jag upptäckt vilket jävla skönt rus det ger!!
Kom på mej själv med att tryckt i mej en 30 pack på en helg(50ml)man blir som en jävla zombie och frugan tycker att man är typ helt jävla borta,men det slår sprit och cannabis med hästlängder.
Frågan är hur fort blir m an beroende?
Citera
2016-06-23, 22:46
Medlem
Psykomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicko35
Har ruren/oturen att fått tramadol på recept(obegränsat)pga av svåra ryggsmärtor,problemet är att jag upptäckt vilket jävla skönt rus det ger!!
Kom på mej själv med att tryckt i mej en 30 pack på en helg(50ml)man blir som en jävla zombie och frugan tycker att man är typ helt jävla borta,men det slår sprit och cannabis med hästlängder.
Frågan är hur fort blir m an beroende?

Jag är, och kommer, alltid vara beroende av "ruset" opiater/tram ger mig. Du får vara beredd på att toleransen höjs rätt kraftigt snabbt. Kommer ihåg när jag låg på 1gram om dagen i 4 veckor, sen tog dom slut och fy helvetes vilken avtändning jag fick. Låg o skakade, hade frossa och kunde inte gå på flera dagar.. Tar det lungt med allt nu så jag slipper få sån avtändning igen. Välkommen till "opiaternas värld"
Citera
2016-06-24, 17:07
Medlem
KKNDs avatar
Tjenare!! Tänkte kolla med er om någon vet om det skulle vara dåligt att bada bastu när man käkat tram? Sitter här riktigt skön och blev sugen på bastu såhär på Midsommar, men jag tänker... Skulle det kunna vara dåligt på nått sätt?
Citera
2016-06-24, 18:01
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KKND
Tjenare!! Tänkte kolla med er om någon vet om det skulle vara dåligt att bada bastu när man käkat tram? Sitter här riktigt skön och blev sugen på bastu såhär på Midsommar, men jag tänker... Skulle det kunna vara dåligt på nått sätt?

Nej..
Citera
2016-06-24, 20:04
Avslutad
Är Tramadol Alkaloid skopje bra eller anus?
Citera
2016-06-24, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoman
Jag är, och kommer, alltid vara beroende av "ruset" opiater/tram ger mig. Du får vara beredd på att toleransen höjs rätt kraftigt snabbt. Kommer ihåg när jag låg på 1gram om dagen i 4 veckor, sen tog dom slut och fy helvetes vilken avtändning jag fick. Låg o skakade, hade frossa och kunde inte gå på flera dagar.. Tar det lungt med allt nu så jag slipper få sån avtändning igen. Välkommen till "opiaternas värld"

Finns det någon väg runt de värsta AT-symptomen? Jag menar typ nedtrappning till typ 500 mg om dagen den första veckan och sedan kör man 100 mg om dagen i en vecka för att sluta helt och hållet. Det känns som att jag är ute och cyklar men frågar man inte får man inga svar....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in