Citat:
Ursprungligen postat av
tack för svaren brukar köra 300 direkt sedan vänta en timma eller två och köra 100 igen, egentligen räcker 350 för ett riktigt bra rus men jag har inte tillgång till 50mg tabletter så det får bli 400
har inte fått ett krampanfall ännu och jag har regel att inte överstiga 400mg pga risk för för det, hur är det att få ett? kan jag klara av mig själv? är det farligt? hur länge håller det?
100mg-are går ju bra att dela också. Jag brukar för det mesta dela det jag har vid behov. Finns det en brytskåra är det inget problem. Om inte, så brukar det gå bra ändå. Diffar halvorna lite i storlek så går det ju att nypa av en bit till om du prompt vill vara så nära 50mg som möjligt.
Jag har själv inte fått något anfall, men om du googlar upp ett epilepsianfall så lär det vara likadant. Någon med insikt får gärna komplettera. Som jag förstår är vad som händer att du slocknar och krampar, och vaknar upp en liten stund senare (kan vara sekunder eller minuter) och undrar vad som hände. Anfallet går inte att styra, förutse eller förhindra på något sätt. Man kan dock minska risken att få det genom att ta låga doser, vara vid god hälsa vid tillfället (ätit och sovit bra osv.) och att inte ha kombinerat tram med andra droger.
Efteråt så lär man känna sig rätt sliten eftersom kroppen krampat till max och du fått en kortslutning i hjärnan, så att säga. Lägg till det eventuella skador du fått om du t.ex. föll och slog dig på golvet eller något annat i fallet.
Farligt kan det vara enligt ovan nämnda orsaker. Farligare kan det vara om du är ute i en mindre säker miljö. Om du slocknar t.ex. på en hållplats och trillar framför bussen? Eller i badrummet och drar skallen i porslinet?
Bra att du är försiktig, fortsätt med det så skall du förhoppningsvis undvika att få ett anfall själv.