2013-08-18, 20:28
Medlem
addde-s avatar
Har alltid undrat om det är nå farligt att mixa tramadol tillsammans med Alcohol, doktorerna avråder ju alltid att ta alcohol i samband med medicin.. Har käkat tramadol i över 2 år och varit nykter i över 2år..... Inge vågat chansa.. Ligger väl på 400-500mg per dag, och var får alla tag i sitt tramadol? Pm skulle vara fint!
Citera
2013-08-18, 22:57
Medlem
jajalbdps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avatarchanger
jag har kapslar som inte går att dela, men ok tack för svaret, tror inte det blir några större problem om jag inte överstrider 400mg finns ju folk som tar 600-1g utan problem. ligger mest i min säng och kollar tv eller är framför datorn när jag är trammad.
Då måste du testa på att gå ut och gå tillsammans med en kompis som har kört, man kan gå och prata i evigheter, sen när man kommer hem och sätter sig ner under peaken så kommer nodden som en metallslägga i bakhuvudet.
Citera
2013-08-19, 00:09
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av addde-
Har alltid undrat om det är nå farligt att mixa tramadol tillsammans med Alcohol, doktorerna avråder ju alltid att ta alcohol i samband med medicin.. Har käkat tramadol i över 2 år och varit nykter i över 2år..... Inge vågat chansa.. Ligger väl på 400-500mg per dag, och var får alla tag i sitt tramadol? Pm skulle vara fint!
Inte bra blandning!
Citera
2013-08-19, 01:02
Medlem
nanoballes avatar
Man säger ju att kramprisken ökar markant om man ligger på över 400mg tram men gäller det hur mycket man har i kroppen samtidigt, eller hur mycket man tar per dygn?
Citera
2013-08-19, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jajalbdp
Då måste du testa på att gå ut och gå tillsammans med en kompis som har kört, man kan gå och prata i evigheter, sen när man kommer hem och sätter sig ner under peaken så kommer nodden som en metallslägga i bakhuvudet.

jo har gjort det en gång när jag skulle på bio, det var väl helt ok men jag föredrar det jag sa. dock var det bara jag som var trammad.
Citera
2013-08-19, 13:23
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Generellt så ska man ej blanda tramadol med alkohol då risken för biverkningar ökar rejält.
Andningsdeppression kan vara dödligt, större risk för kramp och annat mindre kul med.
Men låga doser tramadol med mindre mängd alkohol kan fungera utan problem.
2 öl efter att 4-5 timmar tidigare tagit 100mg tramadol ska inte vara så farligt.

Citat:
Ursprungligen postat av nanoballe
Man säger ju att kramprisken ökar markant om man ligger på över 400mg tram men gäller det hur mycket man har i kroppen samtidigt, eller hur mycket man tar per dygn?
400mg/dyng fördelat på 4-6 intag är rekommenderad maxdos.
Det är alltså inte lungt bara för att du tar 400mg i en dos en gång per dyng. Då lär 500mg utspritt på dynget vara mycket bättre tänkt till kramprisken.
Citera
2013-08-19, 13:39
Bannlyst
Provar här med...

Jag käkade under våren en hel del oxy i rent medicinskt syfte efter en olycka. Jag hade även tramadol utskrivet vilket jag käkade ibland för att ta bort udden av oxy-abstinensen när jag hade för lite oxy, då i doser om 800-1000. Jag fick ju då inget rus av trammet, men de värsta abstinenssymptomen dämpades.

Jag valde i förra veckan att tända av från oxyn helt, och nu har myrkrypningarna, frossan och ångesten börjat lägga sig. Jag har dock sparat lite tramadol inför stunder då livet helt enkelt är lite för bull, så jag undrar helt enkelt när jag kan käka lite tramadol igen och få lite avkoppling och distans till den miserabla sitsen jag sitter i.

Nån som har ett hum om hur länge jag måste vänta?
Citera
2013-08-19, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Kan vara omeprazol Actavis. Jag har dock aldrig öppnat dessa enterokapslar eftersom de sitter ihop hårt. Jag har aldrig sett helt gula. Ena sida gul och andra grön finns däremot. Vad är måtten?

De var riktigt svåra att öppna upp. Men det var tramadol skulle gissa på 100mg per kapsel, så det var inte mycket.
Citera
2013-08-19, 16:12
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buskar
Provar här med...

Jag käkade under våren en hel del oxy i rent medicinskt syfte efter en olycka. Jag hade även tramadol utskrivet vilket jag käkade ibland för att ta bort udden av oxy-abstinensen när jag hade för lite oxy, då i doser om 800-1000. Jag fick ju då inget rus av trammet, men de värsta abstinenssymptomen dämpades.

Jag valde i förra veckan att tända av från oxyn helt, och nu har myrkrypningarna, frossan och ångesten börjat lägga sig. Jag har dock sparat lite tramadol inför stunder då livet helt enkelt är lite för bull, så jag undrar helt enkelt när jag kan käka lite tramadol igen och få lite avkoppling och distans till den miserabla sitsen jag sitter i.

Nån som har ett hum om hur länge jag måste vänta?
Antar att du menar hur länge du behöver vänta för att inte tramadol ska förlänga abstinensen?

Två-tre veckor helt fri från opioder/opiater minst skulle jag tro.
Citera
2013-08-19, 18:03
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:

Det är väl ingen idé att börja dricka alkohol nu om du klarat dig i två år? Det går bra att dricka lite, men håll det måttligt så ska det inte vara någon fara.

Om du käkat tram i två år så lär du inte behöva några PM? Läs på lite mer så hittar du shoppar som kränger och andra sätt att få tag i pillren.
Citera
2013-08-19, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Antar att du menar hur länge du behöver vänta för att inte tramadol ska förlänga abstinensen?

Två-tre veckor helt fri från opioder/opiater minst skulle jag tro.

Nej, undrar snarare när jag kan ta 400 mg tramadol igen och få ut nånting av det.

Hur lång tid tar det för toleransen att lägga sig?

Tog som sagt senast i torsdags, och då tog jag 800 mg för att dämpa oxy-abstinens. Jag fick då ingt rus av trammet. Jag har inte längre några utsättningssymptom idag men jag gissar att jag måste vänta ett tag till innan jag kan ta lite tram och njuta av det. Frågan är hur länge?
Senast redigerad av buskar 2013-08-19 kl. 18:14.
Citera
2013-08-19, 18:51
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buskar
Nej, undrar snarare när jag kan ta 400 mg tramadol igen och få ut nånting av det.

Hur lång tid tar det för toleransen att lägga sig?

Tog som sagt senast i torsdags, och då tog jag 800 mg för att dämpa oxy-abstinens. Jag fick då ingt rus av trammet. Jag har inte längre några utsättningssymptom idag men jag gissar att jag måste vänta ett tag till innan jag kan ta lite tram och njuta av det. Frågan är hur länge?

Jag skulle gissa att det tar minst två veckor som ren för att du ska komma ner i tolerans. Väntar du tre veckor så är det nästan garanterat att du får bra skjuts på 400 mg. Nu är det här gissningar, men jag talar av erfarenhet och det är ungefär vad som gäller för mig. Håller jag upp 2-3 månader får jag till och med skön effekt på 200 mg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in