2013-02-18, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2BET
350 mg varav 250 mg direkt sen 100 mg 1 timme senare. Jag tycker inte att de positiva effekterna vägde upp till hur dåligt jag måde efter.

ja det brukar göra det. sen är det ju inte så farligt att spy på opiater det känns ju knappt. Va det kapslar? Har ochså mått dåligt på tram när jag käkade kapslar. det blev lite för mycket med 400 mg som slår in direkt. så därför föredrar jag att käka hela slow release som ligger i magen och puttrar
Citera
2013-02-18, 08:41
Medlem
Gymmes avatar
Intog tramadol första gången igår och mådde otroligt bra, tog 150 mg sedan 50 mg 1 Tim senare sedan ytligare 50mg en timme därpå.
Allt gick bra förutom att jag blev riktigt trött på kvällen.

Idag påväg till jobbet gick allt bra tills jag satte mig på tåget och svettades mer än vad jag gör när jag tränar. Svetten bokstavligen rann och jag fick en stor ångest och fick gå ut ur tåget för ett spy.
Har aldrig hänt mig innan så måste varit tramadolen, någon som har varit med om liknande?
Citera
2013-02-18, 09:20
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gymme
Intog tramadol första gången igår och mådde otroligt bra, tog 150 mg sedan 50 mg 1 Tim senare sedan ytligare 50mg en timme därpå.

Idag påväg till jobbet gick allt bra tills jag satte mig på tåget och svettades mer än vad jag gör när jag tränar. Svetten bokstavligen rann och jag fick en stor ångest och fick gå ut ur tåget för ett spy.
Har aldrig hänt mig innan så måste varit tramadolen, någon som har varit med om liknande?
Ja du blev åksjuk. Det är väldigt obehagligt i det tillståndet, ångesten kommer som ett brev på posten. Svettningar likaså.

Jag tycker inte alls att ni i tråden ska rekommendera så höga doser till en nybörjare. 100 mg räcker gott och väl för vissa. Det är bättre att ta för lite.
Citera
2013-02-18, 09:51
Medlem
Gymmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Ja du blev åksjuk. Det är väldigt obehagligt i det tillståndet, ångesten kommer som ett brev på posten. Svettningar likaså.

Blir normalt aldrig åksjuk, är det vanligt att det förekommer efter tramadol intag? Älskar att åka tåg.
Citera
2013-02-18, 10:18
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Blir normalt aldrig åksjuk, är det vanligt att det förekommer efter tramadol intag? Älskar att åka tåg.
Inte jag heller men sannolikheten ökar. Tag valfri antihistamin en timme innan så slipper du dessutom klådan som uppkommer i viss omfattning. Lyckligtvis släpper illamåendet som uppkommer på detta sätt relativt fort.
Citera
2013-02-18, 10:26
Medlem
Metacognition.s avatar
Tramadol HEXAL tillfälligt sämre kvalitet?

Fick ta 50 mg mer än normalt dvs 200 mg i stället för 150 mg. Någon vidare tolerans finns inte eftersom det var minst en vecka sedan senaste intag. Tabletterna hade inte ens gått ut. Visserligen fyllde jag inte på med 50 mg förrän efter 4 timmar men ändå. Värken har ju knappt ens släppt!

Ska jag ta en till? Det har nu gått mer än 8 timmar sedan första intaget? Jag har käkspänningar. Planerar intag av 1050 mg karisoprodol om 2 timmar.
Senast redigerad av Metacognition. 2013-02-18 kl. 10:58.
Citera
2013-02-18, 15:54
Bannlyst
Citat:

Ja hände mig också när jag åkte buss.
Citera
2013-02-18, 19:16
Bannlyst
Funderar på att köpa in 10st 200mg, hur skulle dem funka emot ryggont tror ni? Hur lång är halveringstiden, och hur snabbt bygger man resistans?
Citera
2013-02-18, 22:13
Medlem
Fyfan va bra man mår på tramadol. Ökar toleransen snabbt?
Citera
2013-02-18, 22:27
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B4ne
Fyfan va bra man mår på tramadol. Ökar toleransen snabbt?

Ja relativt fort, beror ju på hur ofta du tänkt köra.
Citera
2013-02-18, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Ja relativt fort, beror ju på hur ofta du tänkt köra.

Har tagit 200mg o mår bra som fan Vet du om tramadol har korstolerans med benso?
Citera
2013-02-18, 23:24
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B4ne
Har tagit 200mg o mår bra som fan Vet du om tramadol har korstolerans med benso?

200mg är ju ingen stor dos iaf.
Nej dom har inte korstolerans dock bör du akta dig att överdosera den mixen då det kan leda till andningsdepression.

MVH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in