2010-07-23, 19:53
Medlem
Boogermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Infected-
Jag har också missbrukat skiten ett tag nu. Fast inga höga doser, ca 200mg/dag i ett halvår.

Jag förstår dock varken varför jag eller någon annan väljer att sätta sig i ett tramadolmissbruk då det är mycket svårare att komma ur och är mycket farligare än ett rent morfinmissbruk... Dolcontin, oxycontin etc. Är tydligen mycket lättare att kliva av än just tramadol..

Lycka till med att sluta med skiten, minska dosen successivt varje dag och när du ska vara helt utan kan du klämma i dig 4-5 alvedon spritt under dagen. Jag är inne på min 5:e dag nu helt utan och har inte blivit sjuk än.. fast jag låg på hyfsat låga doser så man bara fick den där halvtjackade softkänslan
Jag käkade tram i ett år försökte sluta några ggr men pallade aldrig av atn. men vid nyår så va mitt löfte att sluta och jag skulle även börja med sertralin. Och tro på fan när jag börja med sertralin fick jag ingen AT alls förutom diarre i några dagar.
Citera
2010-07-23, 20:37
Bannlyst
När jag läser det folk skriver om tram at så låter det bra mycket värre än när jag har at på oxy.
Någon som vet varför det är så?
oxy, dolc mm är ju mycket starkare.

Har bara testat tram några gånger och det har eg inte gett mig något. Det är jag ganska glad för. Annars är det lätt att fastna. Och jag skulle absolut inte vilja sätta mig i en situation med at på tram efter allt man hört....
Citera
2010-07-23, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDoors1
När jag läser det folk skriver om tram at så låter det bra mycket värre än när jag har at på oxy.

Har bara testat tram några gånger och det har eg inte gett mig något. Det är jag ganska glad för. Annars är det lätt att fastna. Och jag skulle absolut inte vilja sätta mig i en situation med at på tram efter allt man hört....

Gör dig en tjänst och gör aldrig det, du kommer ångra dig den dagen då du ska försöka sluta..
Citera
2010-07-23, 23:32
Medlem
elgecys avatar
Bombade tramadol depot (inte första gången jag tar tram, men däremot depot) ca 400 mg för 4 dagar sedan och har sedan dess mått asdåligt. Kraftig huvudvärk som gjort mig totalt sänggliggande, och nu när jag har börjat försöka promenera lite känner jag en för jävlig smärta under revbenen, väldigt högt upp. I princip nästan i höjd med brösten. Det är smärta som är så stark att jag inte kan gå, utan får "smyga" på tå för att det inte ska göra för ont. Varje steg är en pina. Smärtan strålar till och med ut längs ryggen på samma höjd och plats. Någon som vet om det kan ha ett samband med tramadolen?
Citera
2010-07-24, 00:26
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Bombade tramadol depot (inte första gången jag tar tram, men däremot depot) ca 400 mg för 4 dagar sedan och har sedan dess mått asdåligt. Kraftig huvudvärk som gjort mig totalt sänggliggande, och nu när jag har börjat försöka promenera lite känner jag en för jävlig smärta under revbenen, väldigt högt upp. I princip nästan i höjd med brösten. Det är smärta som är så stark att jag inte kan gå, utan får "smyga" på tå för att det inte ska göra för ont. Varje steg är en pina. Smärtan strålar till och med ut längs ryggen på samma höjd och plats. Någon som vet om det kan ha ett samband med tramadolen?

Det låter inte så normalt att en helt vanlig dos smärtstillande skulle orsaka våldsam smärta..
Och om det var 4 dagar sen du tog det och har ont *nu* så beror iaf inte den nuvarande smärtan på det..du har ingen aktiv tramadol kvar i systemet.
Citera
2010-07-24, 00:35
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Det låter inte så normalt att en helt vanlig dos smärtstillande skulle orsaka våldsam smärta..
Och om det var 4 dagar sen du tog det och har ont *nu* så beror iaf inte den nuvarande smärtan på det..du har ingen aktiv tramadol kvar i systemet.

Okej, tack. Hmm.. Är lite hypokondrisk av mig och inbillade mig att det skulle ha med tramadolen att göra eftersom ingenting annat har "hänt" kroppen de senaste dygnen. Men okej. Huvudvärken förstår jag kommer från tramadolen, har förstått att det kan vara ganska vanligt både under och efter ett tramadol-påslag. Bara att rida ut den huvudvärks-stormen..
Citera
2010-07-24, 11:48
Bannlyst
Herregud vad många verkar vara överkänsliga mot tramadol. Låter som att alla får kramper, spyr, ont i magen och mycket mer och jag har aldrig mått dåligt av tramadol och jag har tagit det i drygt 3 år nu varje dag. Mellan 250mg-500mg dagligen och det värsta som hände är att jag blev beroende och abstinensen är inte skoj men av allt jag läser här har jag aldrig råkat ut för.

Vart köper ni er tramadol ifrån, någon hemmatillverkad skit från en grusgränd i asien eller?
Citera
2010-07-24, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SweetAss
Det går inte bra alls för mig att sluta- Bläh! Jag skulle försöka sova, men gick inte alls då det kröp i benen, rastlös eller hur jag nu ska förklara det. Låg och kved typ till och med. Då det var 12h sen drygt så tog jag ändå en st 50 mg. Alltså, jag tog tram efter en hel del timmar. Jag tror jag kommer få göra så, en 50 mg ett antal h efter jag tagit min medicin.

Vad tror ni? Jag tar fluoxedin, började med den igår vid 18 tiden. Tror ni att det funkar om jag, efter några timmar jag tagit fluox, tar en 50 mg tram?

Min läkare vet om att jag äter tram så klart, men inte hur mkt. Har ju tagit mkt mer än jag ska.

Har du restless legs?
Citera
2010-07-24, 18:22
Medlem
Nesinep-Ratlubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Advocate
Har du restless legs?

Det låter som det. Något jag aldrig fått av Tramadol, däremot av den jävluska medicinen Propavan !

VARNING för dessa jävulspiller ! Fick dem utskrivna för sömnproblem, men den natten jag tog dem var den värsta jag varit med om ! Kunde inte ligga still i en sekund. Trodde det var tillfälligt, så jag tog en ny tab nästa natt och fick genomlida samma helvete ! Skriver någon ut dessa åt dig, så vägra !

Och sen en fråga ang. Tramadol/Tradolan: En f.d granne som är en riktig tablettmissbrukar påstår sig ha ätit en kartong tramadol/dygn (50mgx100) när han var som värst beroende. Kan detta stämma ? Kan man bygga upp en så otrolig tollerans ? Kan tilläggas att han samtidigt rökte stora mängder Cannabis, åt en massa Xanor samt rök,snusade och söp som en oxe. Finns det fler kända fall av folk som verkar vara odödliga och kan trycka i sig vadsomhelst och hur mycket som helst ?
Killen körde (och kör fortfarande) byggkran på SKANSKA, vet att folk har anmält honom utan påföljd... Tur han inte kör buss, hehe
Själv tar jag dessa för ryggen och känner mig påverkad av om jag tar fler än de 2st @ 3 ggr dag som jag fått förskrivet...

Idioten gluffsade alltså i sig 5g/dygn om man ska tro honom. Jag märkte heller aldrig något konstigt med honom innan han berättade om sin "hobby" på en fest. Det enda jag visste vad att han rökte på då o då eftersom han bjudit på några hövdingar på ballkongen
Jag har dock sett prov på när han gjorde en drink med 3st kartor 50mg Tram som han krossade i mortel och sedan blandade med Jägermeister och insöp med glad min...
Senast redigerad av Nesinep-Ratlub 2010-07-24 kl. 18:29.
Citera
2010-07-24, 20:18
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nesinep-Ratlub

Det låter som det. Något jag aldrig fått av Tramadol, däremot av den jävluska medicinen Propavan !

VARNING för dessa jävulspiller ! Fick dem utskrivna för sömnproblem, men den natten jag tog dem var den värsta jag varit med om ! Kunde inte ligga still i en sekund. Trodde det var tillfälligt, så jag tog en ny tab nästa natt och fick genomlida samma helvete ! Skriver någon ut dessa åt dig, så vägra !

Har också haft en natt med otroliga myrkrypningar i benen. Fick dem av läkaren på behandlingshemmet och där blev man inlåst på sitt rum så man hade inte mycket yta att röra sig på. Då fick man smått panik och lyfte sängen och tränade som bara den för att inte känna myrkrypningarna. Efter mycket stonkande och stönande somnade jag i alla fall runt 5-6 på morgonen..
Citat:
Och sen en fråga ang. Tramadol/Tradolan: En f.d granne som är en riktig tablettmissbrukar påstår sig ha ätit en kartong tramadol/dygn (50mgx100) när han var som värst beroende. Kan detta stämma ? Kan man bygga upp en så otrolig tollerans ? Kan tilläggas att han samtidigt rökte stora mängder Cannabis, åt en massa Xanor samt rök,snusade och söp som en oxe. Finns det fler kända fall av folk som verkar vara odödliga och kan trycka i sig vadsomhelst och hur mycket som helst ?
Killen körde (och kör fortfarande) byggkran på SKANSKA, vet att folk har anmält honom utan påföljd... Tur han inte kör buss, hehe
Själv tar jag dessa för ryggen och känner mig påverkad av om jag tar fler än de 2st @ 3 ggr dag som jag fått förskrivet...
Det kan mycket väl stämma men vad som är mest sannolikt är att människor överdriver lite grann. Han kan säkert ha tagit 5g på en dag några gånger men sen säger det som om att han gick på den dosen en längre tid..

Citat:
Idioten gluffsade alltså i sig 5g/dygn om man ska tro honom. Jag märkte heller aldrig något konstigt med honom innan han berättade om sin "hobby" på en fest. Det enda jag visste vad att han rökte på då o då eftersom han bjudit på några hövdingar på ballkongen
Jag har dock sett prov på när han gjorde en drink med 3st kartor 50mg Tram som han krossade i mortel och sedan blandade med Jägermeister och insöp med glad min...
Fy fan för att dricka tramadol.
Citera
2010-07-24, 22:29
Medlem
Hans-Ludwigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDoors1

förmodligen för att de flesta som har haft en tram-at inte känt en riktig AT.
det har inte jag heller, men jag tycker inte att tram-atn är så jävlig som folk säger.
Citera
2010-07-24, 22:39
Medlem
Fredagsmannens avatar
Nu är det snustorrt med tram hemma hos mig. Och få det utskrivet hos en läkare lär vara svårt då jag inte är skadad eller tänker skada mig endast i hopp om att få tradolan utskrivet.. (Skulle säkert ändå bara få panocod eller citodon). Beställa från nätet är inte heller ett alternativ.

Ikväll sörjer vi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in