2010-07-25, 02:55
Medlem
Cuprums avatar
Jag fattar inte hur tullen/polisen orkar kollar igenom posten, bussarna och tågen så noga efter knark samtidigt som de gör ingenting åt att de säljs öppet (och då menar jag verkligen ÖPPET) på huvudgatorna i Oslo.
Citera
2010-07-25, 04:24
Medlem
Crinells avatar
Är det någon som har nått bra tips på hur jag ska få tramadol utskrivet av läkare? vad för smärta ska man dra till med?
Citera
2010-07-25, 04:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheDoors1
När jag läser det folk skriver om tram at så låter det bra mycket värre än när jag har at på oxy.
Någon som vet varför det är så?
oxy, dolc mm är ju mycket starkare.

Har bara testat tram några gånger och det har eg inte gett mig något. Det är jag ganska glad för. Annars är det lätt att fastna. Och jag skulle absolut inte vilja sätta mig i en situation med at på tram efter allt man hört....

Alla är väl olika, men kicka tram efter 3 månaders dagligt bruk va rena barnleken jämfört med 3 månaders bruk av Sub, så mycket kan jag säga. Rökare tycker också det är extremt jobbigt att sluta, det är ju det värsta dom gått igenom vad gäller abstinens. Allt är relativt..

Sen spelar ju doserna in med. Käkar du 10mg oxy om dagen och slutar så kanske det är lättare än för någon som gått på 1g tram om dagen under samma tid.
Citera
2010-07-25, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nesinep-Ratlub

Det låter som det. Något jag aldrig fått av Tramadol, däremot av den jävluska medicinen Propavan !

VARNING för dessa jävulspiller ! Fick dem utskrivna för sömnproblem, men den natten jag tog dem var den värsta jag varit med om ! Kunde inte ligga still i en sekund. Trodde det var tillfälligt, så jag tog en ny tab nästa natt och fick genomlida samma helvete ! Skriver någon ut dessa åt dig, så vägra !

Och sen en fråga ang. Tramadol/Tradolan: En f.d granne som är en riktig tablettmissbrukar påstår sig ha ätit en kartong tramadol/dygn (50mgx100) när han var som värst beroende. Kan detta stämma ? Kan man bygga upp en så otrolig tollerans ? Kan tilläggas att han samtidigt rökte stora mängder Cannabis, åt en massa Xanor samt rök,snusade och söp som en oxe. Finns det fler kända fall av folk som verkar vara odödliga och kan trycka i sig vadsomhelst och hur mycket som helst ?
Killen körde (och kör fortfarande) byggkran på SKANSKA, vet att folk har anmält honom utan påföljd... Tur han inte kör buss, hehe
Själv tar jag dessa för ryggen och känner mig påverkad av om jag tar fler än de 2st @ 3 ggr dag som jag fått förskrivet...

Idioten gluffsade alltså i sig 5g/dygn om man ska tro honom. Jag märkte heller aldrig något konstigt med honom innan han berättade om sin "hobby" på en fest. Det enda jag visste vad att han rökte på då o då eftersom han bjudit på några hövdingar på ballkongen
Jag har dock sett prov på när han gjorde en drink med 3st kartor 50mg Tram som han krossade i mortel och sedan blandade med Jägermeister och insöp med glad min...

Av Propavan och även Lergigan kan man få jävulska myrkrypningar så man går i taket :P

En granne till min far slängde i sig 100st 50mg på 1½ dygn utan att de påverka han när han var som mest beroende av smärtstillande. Finns allt folk som tål otäcka mängder medans andra spyr av 50mg.

Vi har även en sån kille till som vi döpt till "Volster" i Skövde, han tar allt han får tag på, tabletter, sprutor, alkohol, hoppar från broar ställer sig framför tåg. Dör ta mig fan aldrig. Han borde inte ha några levande organ kvar i kroppen efter allt han utsatt sig för hela livet.
Citera
2010-07-25, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crinell
Är det någon som har nått bra tips på hur jag ska få tramadol utskrivet av läkare? vad för smärta ska man dra till med?

Om du inte är beroende av Tramadol eller andra opioder/opiater så ger jag dig ett tips att låta bli att försöka skaffa. Jag ångrar mig starkt att jag fick det utskrivet för många år sedan, även fast jag hade en anledning men hade jag bara vetat om hur abstinensen och AT är på de när man avgiftar sig så hade jag valt smärta och myrkrypningar framför detta beroende!
Citera
2010-07-25, 12:42
Medlem
-Infected-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crinell

Ryggsmärtor är svåra att lokalisera för en läkare och du kan väl säga i stil med att när du böjer dig minsta lilla så "strålar det smärta över hela ryggen" osv.

Jag fick tramadol utskrivet en gång när jag hade ramlat på en isfläck och nyckelbenet hade "poppat" ut och in i led. Var inte ens ute efter tramadol då..

Var inte beroende av det vid de tillfället heller.. Men nu är man väl lite beroende.. 150mg/dag i ett halvår drygt.. Fast nu ligger jag på min 5:e dag utan medicinen och mår hittills bra Bara svårt att sova om nätterna :/ Tramadol är inte kul att bli beroende av.. Lycka till hos läkarn ^^,
Citera
2010-07-25, 14:29
Medlem
ColdCradles avatar
Någon som har en aning om ifall det är farligt att blanda tramadol med 2c-p?
Citera
2010-07-25, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Infected-
Ryggsmärtor är svåra att lokalisera för en läkare och du kan väl säga i stil med att när du böjer dig minsta lilla så "strålar det smärta över hela ryggen" osv.

Jag fick tramadol utskrivet en gång när jag hade ramlat på en isfläck och nyckelbenet hade "poppat" ut och in i led. Var inte ens ute efter tramadol då..

Var inte beroende av det vid de tillfället heller.. Men nu är man väl lite beroende.. 150mg/dag i ett halvår drygt.. Fast nu ligger jag på min 5:e dag utan medicinen och mår hittills bra Bara svårt att sova om nätterna :/ Tramadol är inte kul att bli beroende av.. Lycka till hos läkarn ^^,

Måste gjort ont det där med nyckelbenet.
Så du körde 150mg varje dag i ca 6 månader? Skönt för dig att du varit utan i 5 dagar och bara drabbats av sömnproblem.

Vet inte om du sett något inlägg av mig tidigare men jag har tagit ungefär 400mg dagligen i snart 3 år och och några månader åt jag uppåt 800mg varje dag. Man är ju så klart beroende och börjat avgifta mig och kommit en bit på vägen men abstinensen och många mer symptom som jag får är inte alls roliga.
Jag ångrar varje dag att jag ens tog emot och bad om hjälp mot min smärta "då", skulle valt ett par månader med mer smärta istället än att bli beroende av denna jävla skit.
Citera
2010-07-25, 16:15
Medlem
FaNirs avatar
Fungerar det med lergigan mot kramprisken på tramadol? Det är det ända jag har hemma eftersom det är helt slut på benso där jag bor =/
Citera
2010-07-25, 16:25
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Advocate
Har du restless legs?

Kan vara. Det blir alltid så för mig då jag inte tagit tramadol på några dagar, annars är det som det ska med benen, konstigt tycker jag , Bra man inte har ett jobb då.
Citera
2010-07-25, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SweetAss
Kan vara. Det blir alltid så för mig då jag inte tagit tramadol på några dagar, annars är det som det ska med benen, konstigt tycker jag , Bra man inte har ett jobb då.

Vet att en biverkning som änder många är just myrkrypningar i ben, även armar, axlar you name it. Jag har dock restless legs så dom biverkningarna är lite värre ibland, håller på med avgiftning nu och kommit en bra bit med lite hjälp av egen hjärna och en bra läkare som pratade med en läkare som avgiftar folk som är beroende av morfin. Det är ett rent helvete att bara avgifta sig med tramadol, man behöver andra hjälpmedel om man sköter de snyggt så är allt lugnt och man klarar de värsta mkt lättare men kör man enbart läkarens metod så får man lida onödigt mkt pin.

Edit: Behöver du lite tips så hör av dig.
Citera
2010-07-25, 18:03
Medlem
NinjaSpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaNir
Fungerar det med lergigan mot kramprisken på tramadol? Det är det ända jag har hemma eftersom det är helt slut på benso där jag bor =/

Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in