2010-07-22, 13:19
Medlem
-Infected-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Ruset är olika från person till person jag oersonligen blir uppåt som på amfetamin på sub, eller blev rättare.

Men jag tycker du gör helt rätt val i att inte avancera till såpass tunga opiater, det kan så lätt gå så snett så snabbt.

Hehe, ja för jag har känslan av att jag kommer nog börja tycka om sub för mycket när jag är så förälskad i tramadolen. Har hög respekt för det jag stoppar i mig och de långa följderna av sitt bruk av substanser.. Har man inte det så går det oftast åt helvete ^^, Men en subkväll måste man ju vara med om före man kastar in handduken men man får se när den dagen kommer.

Fan! Har varit nere på station och frågat efter tram flera kvällar i sträck nu men de enda dom har är brass, horse, tjack och xanor
Absolut ingen som har erfarenhet av den här stan som vet vart fan trammisarna springer? Fast iofs, trammisar springer inte runt som yra pundare.. så kanske därför de är svårt att hitta.. Peace out!
Citera
2010-07-22, 21:13
Medlem
-Infected-s avatar
Jag vill tillägga här att doser med 600mg och uppåt ökar markant risken för krampanfall. Stoppa absolut inte i dig 2g ifall du inte är väääldigt van tramadolbrukare.

Själv har jag pysslat med tramadol i ett år och aldrig tagit mer än 800mg. Ha respekt för de ni stoppar i er! Peace out!
Citera
2010-07-22, 22:26
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Infected-
Jag vill tillägga här att doser med 600mg och uppåt ökar markant risken för krampanfall. Stoppa absolut inte i dig 2g ifall du inte är väääldigt van tramadolbrukare.

Själv har jag pysslat med tramadol i ett år och aldrig tagit mer än 800mg. Ha respekt för de ni stoppar i er! Peace out!
Har du någon liten anekdot du skulle vilja delge oss som behandlar det här ämnet. Något du varit med om förut som har fått väldigt oförutsedda och fruktansvärda konsekvenser?
Citera
2010-07-23, 00:09
Medlem
Citat:

Jag har missbrukat tram ett bra tag nu (runt 8 månader) och tar 800-1000mg per dag. Jag har aldrig krampat. En gång så var jag nära kändes det som, fick muskelryckningar och spände mig ganska mycket under en kort period. då hade jag iofs smällt i mig 1600mg och det var det första jag tog efter några veckors uppehåll.
Citera
2010-07-23, 02:17
Medlem
-Infected-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.tomte
Jag har missbrukat tram ett bra tag nu (runt 8 månader) och tar 800-1000mg per dag. Jag har aldrig krampat. En gång så var jag nära kändes det som, fick muskelryckningar och spände mig ganska mycket under en kort period. då hade jag iofs smällt i mig 1600mg och det var det första jag tog efter några veckors uppehåll.

Och en kompis till mig har missbrukat tramadol ca 1000mg om dagen 1år. En dag tog han 300mg för att slippa bli sjuk när han skulle kliva av. Då fick han ett anfall när han stod och stekte mat, ramlade ihop och slog huvudet ordentligt i diskbänken och det låg blod överallt. Under året han missbrukade höga doser fick han ca 3-4 krampanfall. Ett när det var nära på att gå riktigt illa.

Ännu en sak att tillägga är att du märker inte när "du är nära" att få ett anfall. Du vaknar bara upp helt plötsligt och vet inte vad som har hänt. Du varken märker när du smäller av eller när du är på väg att smälla av. Att smälla i sig 1000mg+ är enligt mig som att mer eller mindre chansa på att man inte är den som får krampanfall eller inte. Bara för att man klarat 1000mg ett par gånger betyder inte det att du är säker från krampanfall i den höjden av dosering.

Visst, vissa är mer tolleranta än andra. Simma lugnt där ute med tramadolet, det är ett lurigt läkemedel som man ska ha hög respekt för.
Senast redigerad av -Infected- 2010-07-23 kl. 02:21.
Citera
2010-07-23, 02:43
Medlem
Citat:
Ännu en sak att tillägga är att du märker inte när "du är nära" att få ett anfall. Du vaknar bara upp helt plötsligt och vet inte vad som har hänt. Du varken märker när du smäller av eller när du är på väg att smälla av.

Haha så du menar att om man är ensam kanske har krampat men man har ingen aning om det? Att man typ tror att man nickat till en stund bara? Jag är absolut inte sarkastisk, tycker bara att det är ganska komiskt =) (självklart inte komiskt när det går illa...)
Citera
2010-07-23, 03:02
Medlem
-Infected-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antoNrydb
Haha så du menar att om man är ensam kanske har krampat men man har ingen aning om det? Att man typ tror att man nickat till en stund bara? Jag är absolut inte sarkastisk, tycker bara att det är ganska komiskt =) (självklart inte komiskt när det går illa...)

Det är skillnad på att vakna upp från en "nodd" än ett krampanfall. Poängen med allt var att du inte märker när du är på väg att få ett. Det smäller bara till sen vaknar du upp och fattar inte vad du gör på golvet och slagit dig överallt, samt dräggel i hela facet. Det är hemskt otrevligt.
Citera
2010-07-23, 04:13
Medlem
Citat:
Och en kompis till mig har missbrukat tramadol ca 1000mg om dagen 1år. En dag tog han 300mg för att slippa bli sjuk när han skulle kliva av. Då fick han ett anfall när han stod och stekte mat, ramlade ihop och slog huvudet ordentligt i diskbänken och det låg blod överallt. Under året han missbrukade höga doser fick han ca 3-4 krampanfall. Ett när det var nära på att gå riktigt illa.

Ännu en sak att tillägga är att du märker inte när "du är nära" att få ett anfall. Du vaknar bara upp helt plötsligt och vet inte vad som har hänt. Du varken märker när du smäller av eller när du är på väg att smälla av. Att smälla i sig 1000mg+ är enligt mig som att mer eller mindre chansa på att man inte är den som får krampanfall eller inte. Bara för att man klarat 1000mg ett par gånger betyder inte det att du är säker från krampanfall i den höjden av dosering.

Visst, vissa är mer tolleranta än andra. Simma lugnt där ute med tramadolet, det är ett lurigt läkemedel som man ska ha hög respekt för.

Okej okej, det är nog bara jag som har inbillat mig att det är så, men så är man ju en missbrukare med och dom brukar inte se sanningen i det hela. jag tänker inte argumentera emot dig då det är sjukt dumt att missbruka tramadol hur man än vänder och vrider på det. Just nu jobbar jag på att sluta med skiten och när jag väl har lyckats tänker jag aldrig mer röra opiater/opioider!
Citera
2010-07-23, 12:16
Medlem
-Infected-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.tomte
Okej okej, det är nog bara jag som har inbillat mig att det är så, men så är man ju en missbrukare med och dom brukar inte se sanningen i det hela. jag tänker inte argumentera emot dig då det är sjukt dumt att missbruka tramadol hur man än vänder och vrider på det. Just nu jobbar jag på att sluta med skiten och när jag väl har lyckats tänker jag aldrig mer röra opiater/opioider!

Jag har också missbrukat skiten ett tag nu. Fast inga höga doser, ca 200mg/dag i ett halvår.

Jag förstår dock varken varför jag eller någon annan väljer att sätta sig i ett tramadolmissbruk då det är mycket svårare att komma ur och är mycket farligare än ett rent morfinmissbruk... Dolcontin, oxycontin etc. Är tydligen mycket lättare att kliva av än just tramadol..

Lycka till med att sluta med skiten, minska dosen successivt varje dag och när du ska vara helt utan kan du klämma i dig 4-5 alvedon spritt under dagen. Jag är inne på min 5:e dag nu helt utan och har inte blivit sjuk än.. fast jag låg på hyfsat låga doser så man bara fick den där halvtjackade softkänslan
Senast redigerad av -Infected- 2010-07-23 kl. 12:21.
Citera
2010-07-23, 12:27
Medlem
SweetAsss avatar
Det går inte bra alls för mig att sluta- Bläh! Jag skulle försöka sova, men gick inte alls då det kröp i benen, rastlös eller hur jag nu ska förklara det. Låg och kved typ till och med. Då det var 12h sen drygt så tog jag ändå en st 50 mg. Alltså, jag tog tram efter en hel del timmar. Jag tror jag kommer få göra så, en 50 mg ett antal h efter jag tagit min medicin.

Vad tror ni? Jag tar fluoxedin, började med den igår vid 18 tiden. Tror ni att det funkar om jag, efter några timmar jag tagit fluox, tar en 50 mg tram?

Min läkare vet om att jag äter tram så klart, men inte hur mkt. Har ju tagit mkt mer än jag ska.
Citera
2010-07-23, 12:39
Medlem
-Infected-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetAss
Det går inte bra alls för mig att sluta- Bläh! Jag skulle försöka sova, men gick inte alls då det kröp i benen, rastlös eller hur jag nu ska förklara det. Låg och kved typ till och med. Då det var 12h sen drygt så tog jag ändå en st 50 mg. Alltså, jag tog tram efter en hel del timmar. Jag tror jag kommer få göra så, en 50 mg ett antal h efter jag tagit min medicin.

Vad tror ni? Jag tar fluoxedin, började med den igår vid 18 tiden. Tror ni att det funkar om jag, efter några timmar jag tagit fluox, tar en 50 mg tram?

Min läkare vet om att jag äter tram så klart, men inte hur mkt. Har ju tagit mkt mer än jag ska.

Fixa dig ett 30-pack imovane 7,5mg eller stilnoct 10mg. Själv föredrar jag imovanen för att dom slår mer mjukt likt en benso. Då har du det problemet borta.. Dock är 1st 50mg inte så farligt att kliva ner på ett tag för att efter kanske 2veckor ändra dosen till noll.
Men prata med din läkare, berätta din situation att du är ute efter att sluta med "medicineringen" och behöver då sömntabletter för att kunna sova.
Citera
2010-07-23, 19:13
Medlem
flumtracks avatar
Hur stor chans är de att få andningsdepression/krampanfall om man tar 50-100mg tramadol och dricker 5-8 starköl på en kväll ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in