2010-07-20, 13:11
Medlem
När jag bodde i Oslo fick jag piller skickade till mig från Sverige eftersom jag saknade kontakter i Norge. Och det kan visst hända värre saker än att breven inte kommer fram. Själv fick jag besök av två civilsnutar för att flera brev med piller åkt fast i tullen. Jag nekade och det hela blev nedlagt. De är MYCKET hårdare när det gäller tull Sverige-Norge än t ex Spanien-Sverige + att polisen i Norge är helgalna (iaf i Oslo) och jagar folk och visiterar dem för ingenting. Tyckte inte Oslo var nån trevlig stad "polismässigt" sett.

Det är INTE safe att skicka piller, de KAN komma fram men de fastnar kanske 50% av gångerna enligt min erfarenhet (jag bodde f ö där ett år). Bättre då att du handlar i Sverige och tar tåget eller bilen (gärna då via mindre vägar) till Norge (ta INTE bussen, där är de också helgalna numera när det gäller att kolla folk).

Bara en varning från min sida, även om många andra säkert kommer att skriva att det är heeeelt säkert att beställa från Sverige - själv fick jag iaf besök av snuten och det var inte så att jag beställde jätteofta eller enorma mängder direkt... Och det handlade BARA om lätta opiater + att lite benso fastnade en gång.

Mvh
/marilyn
Citera
2010-07-20, 18:19
Medlem
@Taxlax https://www.flashback.org/t308967

"ban" är en förkortning på bannlysning
Citera
2010-07-20, 22:11
Medlem
Spierdalajs avatar
Ett alternativ är ju att försöka få tag i Sub? Är antagligen enkelt som fan att få tag på där i knarkar-Oslo, och i lite mindre doser kommer du nog att fungera helt OK på jobbet även på den substansen.
Citera
2010-07-20, 23:46
Medlem
giggelis avatar
Kan man ta betablockare efter att man har tagit tramadol i större dos eller är de farligt på nåt sätt?
Citera
2010-07-20, 23:53
Medlem
-Infected-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spierdalaj
Ett alternativ är ju att försöka få tag i Sub? Är antagligen enkelt som fan att få tag på där i knarkar-Oslo, och i lite mindre doser kommer du nog att fungera helt OK på jobbet även på den substansen.

Men sub är så pass stark drog att jag helst inte vill peta i mig den. Har sålt mycket sub osv men aldrig tagit själv.. Vet ju vad sub innebär och vad jag förstått så oavsett dos så finns det inget som helst uppåtrus i det som tramadolen har. Speciellt när man inte tagit sub förut.
Citera
2010-07-21, 20:53
Medlem
sprututs avatar
Går det bra att blanda tramadol och en rökmix?
Citera
2010-07-21, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sprutut
Går det bra att blanda tramadol och en rökmix?

Rent generellt så ja.
Citera
2010-07-21, 23:58
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Infected-
Men sub är så pass stark drog att jag helst inte vill peta i mig den. Har sålt mycket sub osv men aldrig tagit själv.. Vet ju vad sub innebär och vad jag förstått så oavsett dos så finns det inget som helst uppåtrus i det som tramadolen har. Speciellt när man inte tagit sub förut.
Ruset är olika från person till person jag oersonligen blir uppåt som på amfetamin på sub, eller blev rättare.

Men jag tycker du gör helt rätt val i att inte avancera till såpass tunga opiater, det kan så lätt gå så snett så snabbt.
Citera
2010-07-22, 00:43
Medlem
bullerbyns avatar
Läser man den här tråden låter det som att var och varannan person krampar på 2-300mg. Skumt att vanliga doser inom sjukvården kan va så vanligt att krampa på?!? Eller finns det så mycket tunnisar här på 60-70 kilo?
Citera
2010-07-22, 00:53
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullerbyn
Läser man den här tråden låter det som att var och varannan person krampar på 2-300mg. Skumt att vanliga doser inom sjukvården kan va så vanligt att krampa på?!? Eller finns det så mycket tunnisar här på 60-70 kilo?

Vikt har knappast med tendens till kramp att göra..
Jag har själv aldrig varit med att någon varken smal eller tjock har krampat, och jag och rätt många av mina vänner hade en lång period där vi tog tramadol mycket intensitvt dagligen..jag själv låg på minst 2g+ om dagen oftast och jag är smal som fan och har aldrig haft några problem med kramper.
Citera
2010-07-22, 00:57
Medlem
bullerbyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Vikt har knappast med tendens till kramp att göra..
Jag har själv aldrig varit med att någon varken smal eller tjock har krampat, och jag och rätt många av mina vänner hade en lång period där vi tog tramadol mycket intensitvt dagligen..jag själv låg på minst 2g+ om dagen oftast och jag är smal som fan och har aldrig haft några problem med kramper.

Spelar verkligen inte vikt in i risken?
Citera
2010-07-22, 01:47
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullerbyn
Spelar verkligen inte vikt in i risken?

Nej verkligen inte. Personer krampar om dom har lägre kramptröskel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in