Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Ja, men tram har lång halveringstid, så risken finns, även vid utspritt intag att man krampar. Och tro mig, kukmätning på nätet är inget jag gillar men eftersom du så uppenbart "called me out" på det jag skrev kände jag att jag måste bita tillbaks. Sen vad beträffar EP-kramper och drog-/alkoholinducerade kramper, så har jag sett min beskärda del, och jag vet hur dessa behandlas vid intag på akuten, samt på vidare avsedd avdelning för problematiken, NIVA, MAVA, etc.
@Vanillia, jag minns att du skrev om magnesium en gång, och det stämmer faktiskt, men det är tydligen mer vid mindre spastiska ryckningar det används, om man är tom på vissa muskelkontrollerande mineraler, ryckningar som inte är Epileptiforma om jag fattade rätt. Det var i alla fall vad jag kunde utröna när jag läste igenom det. Och jag tror att det är såna ryck många här tar som förvarning till kramper när dom trammar och börjar skjutsa in iktorivil/diazepam till ingen nytta. skit samma. Ni gör i slutändan som ni vill, men nånstans borde ni ha snappat upp att opiater/opioider + benso leder till ökad risk för andningsdeppresion, så om ni skiter i min kramp-FAQ, varsågod, men risken för andningsdepp ökar som sagt vid hemmapulande med benso och opiatier, hej hopp och trevlig sommar.
@Vanillia, jag minns att du skrev om magnesium en gång, och det stämmer faktiskt, men det är tydligen mer vid mindre spastiska ryckningar det används, om man är tom på vissa muskelkontrollerande mineraler, ryckningar som inte är Epileptiforma om jag fattade rätt. Det var i alla fall vad jag kunde utröna när jag läste igenom det. Och jag tror att det är såna ryck många här tar som förvarning till kramper när dom trammar och börjar skjutsa in iktorivil/diazepam till ingen nytta. skit samma. Ni gör i slutändan som ni vill, men nånstans borde ni ha snappat upp att opiater/opioider + benso leder till ökad risk för andningsdeppresion, så om ni skiter i min kramp-FAQ, varsågod, men risken för andningsdepp ökar som sagt vid hemmapulande med benso och opiatier, hej hopp och trevlig sommar.
Jag vet inte om jag skrivit om magnesium, men jag vet att jag skrivit om kalium. Brist på kalium kan orsaka krampanfall, och hjärtattacker och annat otrevligt.
Bananer innehåller mycket kalium, bara som tips för alla tramadolknaprare. Men lagoma korvar. För mycket är inte heller bra.
Det jag vet om magnesium är att det kan stoppa för tidiga värkar, men det är väl inte aktuellt här.
fort blir fel när man är stressad och inte orkar plöja tråden