2010-07-01, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Ja, men tram har lång halveringstid, så risken finns, även vid utspritt intag att man krampar. Och tro mig, kukmätning på nätet är inget jag gillar men eftersom du så uppenbart "called me out" på det jag skrev kände jag att jag måste bita tillbaks. Sen vad beträffar EP-kramper och drog-/alkoholinducerade kramper, så har jag sett min beskärda del, och jag vet hur dessa behandlas vid intag på akuten, samt på vidare avsedd avdelning för problematiken, NIVA, MAVA, etc.

@Vanillia, jag minns att du skrev om magnesium en gång, och det stämmer faktiskt, men det är tydligen mer vid mindre spastiska ryckningar det används, om man är tom på vissa muskelkontrollerande mineraler, ryckningar som inte är Epileptiforma om jag fattade rätt. Det var i alla fall vad jag kunde utröna när jag läste igenom det. Och jag tror att det är såna ryck många här tar som förvarning till kramper när dom trammar och börjar skjutsa in iktorivil/diazepam till ingen nytta. skit samma. Ni gör i slutändan som ni vill, men nånstans borde ni ha snappat upp att opiater/opioider + benso leder till ökad risk för andningsdeppresion, så om ni skiter i min kramp-FAQ, varsågod, men risken för andningsdepp ökar som sagt vid hemmapulande med benso och opiatier, hej hopp och trevlig sommar.

Jag vet inte om jag skrivit om magnesium, men jag vet att jag skrivit om kalium. Brist på kalium kan orsaka krampanfall, och hjärtattacker och annat otrevligt.

Bananer innehåller mycket kalium, bara som tips för alla tramadolknaprare. Men lagoma korvar. För mycket är inte heller bra.

Det jag vet om magnesium är att det kan stoppa för tidiga värkar, men det är väl inte aktuellt här.
Citera
2010-07-01, 20:20
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillia
Jag vet inte om jag skrivit om magnesium, men jag vet att jag skrivit om kalium. Brist på kalium kan orsaka krampanfall, och hjärtattacker och annat otrevligt.

Bananer innehåller mycket kalium, bara som tips för alla tramadolknaprare. Men lagoma korvar. För mycket är inte heller bra.

Det jag vet om magnesium är att det kan stoppa för tidiga värkar, men det är väl inte aktuellt här.

Just så var det ju, nån annan skrev om magnesium, du skrev om bananas fort blir fel när man är stressad och inte orkar plöja tråden Jodå bananas är bra kaliumkälla, det vet jag Och några värkar lär jag aldrig drabbas av
Citera
2010-07-01, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Just så var det ju, nån annan skrev om magnesium, du skrev om bananas fort blir fel när man är stressad och inte orkar plöja tråden Jodå bananas är bra kaliumkälla, det vet jag Och några värkar lär jag aldrig drabbas av

Yepp, bananas är "good stuff". Det ser himla kul ut när folk äter dem också, jag äter bara bananer när jag är ensam hemma.

Nej, du lär kanske inte drabbas av värkar, men kanske en framtida fru/flickvän? Och jag lovar dig att hon kommer se till att du märker av dem också.

Men på tal om värkar så är ju det också ett slags kramper, fast i livmodern då. Så om magnesium stoppar tidiga värkar (eller kan stoppa, det funkar inte alltid) så borde det ju vara bra som kramplösande också. Men även där uppmanar jag till försiktighet. Jag har sett en massa "Förlossningskliniken" där kvinnor fått magnesium mot värkar och fått kraftig huvudvärk. Så det är inget att leka med.
Citera
2010-07-02, 00:04
Bannlyst
Om jag käkar 50mg Tramadol, kommer jag känna mig lite trött inför jobbet då, eller kommer jag ha lite roligare?
Citera
2010-07-02, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Steroidss-s
Om jag käkar 50mg Tramadol, kommer jag känna mig lite trött inför jobbet då, eller kommer jag ha lite roligare?

Du kommer förmodligen inte känna ett dugg.
Citera
2010-07-02, 06:21
Medlem
Jag tog nog en överdos på tramadol, har fått andningssvårigheter.
Nu när jag försöker somna har det blivit lite bättre med andningsvårigheterna, dock spänner sig min mage av sig själv, riktigt obehagligt och störande.

Hur länge kan detta hålla i sig?
kan jag ta en imovane för att dämpa ångesten? eller blir det bara värre då med tanken på att det kan försämra andningssvårigheterna?
Senast redigerad av necu 2010-07-02 kl. 06:23.
Citera
2010-07-02, 06:37
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av necu
Jag tog nog en överdos på tramadol, har fått andningssvårigheter.
Nu när jag försöker somna har det blivit lite bättre med andningsvårigheterna, dock spänner sig min mage av sig själv, riktigt obehagligt och störande.

Hur länge kan detta hålla i sig?
kan jag ta en imovane för att dämpa ångesten? eller blir det bara värre då med tanken på att det kan försämra andningssvårigheterna?

dina symptom låter vanliga, men ångest? har du ångest kopplat till detta- eller har du ångest över att du är nojjig att du tagit för mkt?

att dina muskler spänner sig är ju vanligt på tram. försök att slappna av.
jag skulle vara försiktig med imovane i detta stadie. håll dig vaken istället och försök slappna av som sagt.

andas djupt , det låter normalt som sagt. blir det värre att du känner att lemmar domnar bort - ring 112.
Citera
2010-07-02, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
dina symptom låter vanliga, men ångest? har du ångest kopplat till detta- eller har du ångest över att du är nojjig att du tagit för mkt?

att dina muskler spänner sig är ju vanligt på tram. försök att slappna av.
jag skulle vara försiktig med imovane i detta stadie. håll dig vaken istället och försök slappna av som sagt.

andas djupt , det låter normalt som sagt. blir det värre att du känner att lemmar domnar bort - ring 112.

okej tack, vad är "lemmar". Ursäkta mina dåliga språkkunskaper

Jag har nog ångest över både och tror jag.

När tar muskelspänningarna slut, alltså när brukar dom göra det.. ifall du vet?

tack för svar som sagt!

Och när är det "safe" att ta imovane nästa gång? kan jag ta det ikväll (runt kl 22.00) kanske? eller måste jag vänta tills imorgon? eller kanske ännu längre?

ursäkta att det blev många frågor men jag är desperat!
Citera
2010-07-02, 07:30
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av necu
okej tack, vad är "lemmar". Ursäkta mina dåliga språkkunskaper

Jag har nog ångest över både och tror jag.

När tar muskelspänningarna slut, alltså när brukar dom göra det.. ifall du vet?

tack för svar som sagt!

Och när är det "safe" att ta imovane nästa gång? kan jag ta det ikväll (runt kl 22.00) kanske? eller måste jag vänta tills imorgon? eller kanske ännu längre?

ursäkta att det blev många frågor men jag är desperat!

tja, 12h efter intagen dos kanske dina muskler slappnar av igen.
som sagt i din tråd i drogakuten, är detta något som hör med tramruset!

om du nu fastnat på att käka imovane så tycker jag du ska vänta - försök istället slappna av och intala dig att du är totalt safe och alla dessa effekter du upplever är en del av tramadolens effekter.

mina tram är slut mina pengar är slut så jag hade lätt bytat sits med dig min vän

dont worry man.

ps. lemmar = armar(inkl fingrar) / ben(inkl tår)
Citera
2010-07-02, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
tja, 12h efter intagen dos kanske dina muskler slappnar av igen.
som sagt i din tråd i drogakuten, är detta något som hör med tramruset!

om du nu fastnat på att käka imovane så tycker jag du ska vänta - försök istället slappna av och intala dig att du är totalt safe och alla dessa effekter du upplever är en del av tramadolens effekter.

mina tram är slut mina pengar är slut så jag hade lätt bytat sits med dig min vän

dont worry man.

ps. lemmar = armar(inkl fingrar) / ben(inkl tår)

okej, vänta hur länge med imovane? kan jag ta imovane tex ikväll kl 22.00? antar att tramadolproblemen bör vara borta då?

Hehe du gillar verkligen tramadol... jag hatar det! jo ibland vill man vara i någon annans sits:P

tack!!
Citera
2010-07-02, 20:19
Medlem
Har sökt lite i tråden men vekar inte finna någon bra förklaring. Jag har kommit över lite tramadol i SR form och provat lite med. Första gången svalde jag 200mg hela tabletter och fick då ett rätt lugnt och skönt rus efter ca en timme, rökte även då till.

Nu idag provade jag att krossa tabletterna och bomba 350mg, detta bombades vid 12-tiden idag och sedan har jag varit aktiv etc som vanligt, men först nyss, runt 19, dvs 7 timmar efter intag började jag känna av ruset.

Tycker detta verkar oerhört märkligt, sak det verkligen ta så lång tid innan man får någon större effekt? Har även under dagen känt av mina smärtor så inte ens den smärtlindrande effekten fungerade som den skulle.

Har tidigare enbart provat krypton och kodein (vad gäler opioider) och just kryptonet tog oerhört lång tid att verka för mig, samt att jag inte kände speciellt mycket. Kan detta ha att göra med min metabolism eller har jag bara inbillat mig att peaken/ruset borde komma snabbare?
Citera
2010-07-02, 20:59
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Har sökt lite i tråden men vekar inte finna någon bra förklaring. Jag har kommit över lite tramadol i SR form och provat lite med. Första gången svalde jag 200mg hela tabletter och fick då ett rätt lugnt och skönt rus efter ca en timme, rökte även då till.

Nu idag provade jag att krossa tabletterna och bomba 350mg, detta bombades vid 12-tiden idag och sedan har jag varit aktiv etc som vanligt, men först nyss, runt 19, dvs 7 timmar efter intag började jag känna av ruset.

Tycker detta verkar oerhört märkligt, sak det verkligen ta så lång tid innan man får någon större effekt? Har även under dagen känt av mina smärtor så inte ens den smärtlindrande effekten fungerade som den skulle.

Har tidigare enbart provat krypton och kodein (vad gäler opioider) och just kryptonet tog oerhört lång tid att verka för mig, samt att jag inte kände speciellt mycket. Kan detta ha att göra med min metabolism eller har jag bara inbillat mig att peaken/ruset borde komma snabbare?

dedär verkar vara lite av en random grej. kan ha att göra med metabolismen. och den kan ju om jag inte har fel vara urbalans från en dag till en annan. Faktorer som stress påverkar hela kroppen rent fysiologiskt.

tror du får bättre svar av någon annan här inne. Men min gissning är nog metabolsimen
7h verkar länge. :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in