2010-05-10, 16:08
Medlem
Jag har 800 mg tramadol och skulle vilja få ett rus på detta

Hur mycket ska jag ta? Jag är tjej och väger typ 60 kg.
Har ingen tidigare tramadol erfarenhet
Citera
2010-05-10, 16:12
Medlem
Narviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KARLXI
Jag har 800 mg tramadol och skulle vilja få ett rus på detta

Hur mycket ska jag ta? Jag är tjej och väger typ 60 kg.
Har ingen tidigare tramadol erfarenhet
Ta 150-200 mg och om du inte har effekt efter två timmar så får du väl fylla på. Men se till att hålla dig under 400 mg och tänk på att det kan ta upp till 2 timmar att få effekt.

Om tabletterna är större än 200 mg så får du krossa dem och bomba.
Citera
2010-05-10, 18:14
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
Hur mycket tramadol kan man ta innan man slösar due to att man e så hög man kan va? Själv mår man som en gud på 300-500 men vore intressant att veta.

Vet inte om det finns någon gräns. Man lär i vilket fall som helst dö utav det innan man når en sådan gräns.
Citera
2010-05-10, 18:56
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Vet inte om det finns någon gräns. Man lär i vilket fall som helst dö utav det innan man når en sådan gräns.

Låter som nåt man skulle kunna krampa och svälja spyor på, alternativt få andningsdepression
Citera
2010-05-10, 19:17
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Låter som nåt man skulle kunna krampa och svälja spyor på, alternativt få andningsdepression

Jag undrar vilka doser man behöver äta för att få andningsdepression av tramadol. Det verkar ligga så långt över doser man lätt får kramp utav så att folk väldigt sällan råkar ut för det.
Citera
2010-05-10, 22:00
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Jag undrar vilka doser man behöver äta för att få andningsdepression av tramadol. Det verkar ligga så långt över doser man lätt får kramp utav så att folk väldigt sällan råkar ut för det.

Ja det är nog inte så troligt att det skulle inträffa alls på bara tramadol om det inte blandas med benzo och alkohol.
Citera
2010-05-10, 22:22
Bannlyst
usch och fan å allt sånt..

Har fått utskrivet av min läkare 2*200st 50 mg samt 100st 100mg depå som jag dragit i mig på ca: 70 dagar, mått som en grekisk gud och den sista veckan trappat ner och enligt mina egna genialiska beräknignar så skulle min AT vara över idag, som den sista tabletten som när som en 50 mg var slut, men de springer i mina ben å jag kommer fan inte till ro...Depå asken drog jag i mig på 6-7 dagar...

Värt att nämna är att jag har en ryggskada som inte är så skoj och ska på magnet röntgen om ett par veckor.

Kan min läkare vägra skriva ut till mig, vi ska ha ett telefon samtal på onsdag morgon? Jag har sagt till kärringen i växlen på värdcentralen att jag behöver fler 50mg då jag inte vill ha depå för jag tyckte dom vanliga hjälpte mer, vilket dom gjorde oxå. Men kan han säga att jag inte får mer eller? Han vet att jag har haft gryma smärter. Hur fungerar de?
Citera
2010-05-11, 03:37
Medlem
Stamos avatar
Hej.

Ikväll har jag och en kompis tagit tramadol 200mg depot. Tänkte först tagit en var men kom på direkt efter att vi slängt i oss den att vi glömt krossa tabletterna, så efter ett par timmar när vi inte kände något så bombade vi varsin till. har nu alltså tagit 400mg.

Tycker det ger en väldigt skön effekt då depottabletten liksom boostar sakta men säkert och har gjort så i 5-6 timmar.

Är det någon annan i tråden som också gjort så? eller kanske till och med blandar depot/pulver för jämnan?

Mvh Stamo
Citera
2010-05-11, 07:58
Medlem
Thatsgroovymans avatar
Vad finns det för olika tramadol-innehållande tabletter?
Är dom blandade med paracetamol eller liknande?
Hur svårt är det att få ut tramadol, samma som citodon?
Citera
2010-05-11, 08:00
Medlem
Narviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crabkiller
usch och fan å allt sånt..

Har fått utskrivet av min läkare 2*200st 50 mg samt 100st 100mg depå som jag dragit i mig på ca: 70 dagar, mått som en grekisk gud och den sista veckan trappat ner och enligt mina egna genialiska beräknignar så skulle min AT vara över idag, som den sista tabletten som när som en 50 mg var slut, men de springer i mina ben å jag kommer fan inte till ro...Depå asken drog jag i mig på 6-7 dagar...

Värt att nämna är att jag har en ryggskada som inte är så skoj och ska på magnet röntgen om ett par veckor.

Kan min läkare vägra skriva ut till mig, vi ska ha ett telefon samtal på onsdag morgon? Jag har sagt till kärringen i växlen på värdcentralen att jag behöver fler 50mg då jag inte vill ha depå för jag tyckte dom vanliga hjälpte mer, vilket dom gjorde oxå. Men kan han säga att jag inte får mer eller? Han vet att jag har haft gryma smärter. Hur fungerar de?
Aj, aj! Du tryckte i dig i alla fall 700 mg tramadol per dag i början.
Maxdosen ligger på 400 mg per dag så du lär inte få mer utskrivet på ett tag tyvärr om inte din läkare byter upp dig till någon starkare medicin, men räkna inte med det.

Om man har ont och få en opiod utskriven för smärta så bör man följa recepted, läkarna har oftast koll på vad de gör.
Senast redigerad av Narvik 2010-05-11 kl. 08:02.
Citera
2010-05-11, 09:23
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narvik
Maxdosen ligger på 400 mg per dag så du lär inte få mer utskrivet på ett tag tyvärr om inte din läkare byter upp dig till någon starkare medicin, men räkna inte med det.

Om man har ont och få en opiod utskriven för smärta så bör man följa recepted, läkarna har oftast koll på vad de gör.

Njae, sanning med modifikation kallas det där. 2 läkare kan ställa samma diagnos, för vilket den ena ordinerar smått häpnadsväckande 1-2tab(50mg) 2-4ggr/dag, varpå nästa drar ner dosen till 1tab 1-2ggr/dag för samma ställda diagnos. Sen kommer en tredje och ställer samma diagnos, men tycker att det räcker med paracetamol/pronaxen/voltaren
Citera
2010-05-11, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Narvik

Jag har ringt och sagt att jag inte vill fortsätta med mina depåer, så dom säger jag att jag har kvar, faktum är att jag har ett missbruk bakom mig och jag känner att depå blir för bra. Men jag behöver verkligen något mot min smärta, så att säga till han att jag inte behöver depå utan vanliga 50mg så hoppas jag att han ska hålla med mig...men men, har bara mig själv att skylla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in