Citat:
Ursprungligen postat av crabkiller
usch och fan å allt sånt..
Har fått utskrivet av min läkare 2*200st 50 mg samt 100st 100mg depå som jag dragit i mig på ca: 70 dagar, mått som en grekisk gud och den sista veckan trappat ner och enligt mina egna genialiska beräknignar så skulle min AT vara över idag, som den sista tabletten som när som en 50 mg var slut, men de springer i mina ben å jag kommer fan inte till ro...Depå asken drog jag i mig på 6-7 dagar...
Värt att nämna är att jag har en ryggskada som inte är så skoj och ska på magnet röntgen om ett par veckor.
Kan min läkare vägra skriva ut till mig, vi ska ha ett telefon samtal på onsdag morgon? Jag har sagt till kärringen i växlen på värdcentralen att jag behöver fler 50mg då jag inte vill ha depå för jag tyckte dom vanliga hjälpte mer, vilket dom gjorde oxå. Men kan han säga att jag inte får mer eller? Han vet att jag har haft gryma smärter. Hur fungerar de?
Aj, aj! Du tryckte i dig i alla fall 700 mg tramadol per dag i början.
Maxdosen ligger på 400 mg per dag så du lär inte få mer utskrivet på ett tag tyvärr om inte din läkare byter upp dig till någon starkare medicin, men räkna inte med det.
Om man har ont och få en opiod utskriven för smärta så bör man följa recepted, läkarna har oftast koll på vad de gör.