2010-06-29, 19:58
Medlem
complexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steroidss-s
kommer jag bli uppåt av 50mg tramadol, första gången på någon opiat? Vill bara bli lite mysig eller lite.. Ha liite roligare när jag spelar... 50mg tramadol lugnt och märks det lätt?

Kommer jag kunna sova om jag tar det nu och går o lägger mig runt 12?

Är det första gången så borde du känna nåt, inte mycket men men.....ta på tom mage och ta en kopp kaffe till för bättre effekt av denna "minidos".

mvh complex
Citera
2010-06-29, 22:11
Bannlyst
kan man jobba med 50mg tramadol aktivt? Klippa gräs och plocka upp varor osv?
Citera
2010-06-29, 22:17
Bannlyst
Citat:
kan man jobba med 50mg tramadol aktivt? Klippa gräs och plocka upp varor osv?

Ja det kan du och du kommer tycka att det är det roligaste som finns (om du tar lite högre doser då)
Citera
2010-06-29, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lawrenceee
Ja det kan du och du kommer tycka att det är det roligaste som finns (om du tar lite högre doser då)

Mitt jobb är stressande.. Kan jag ta 50mg tramadol och ha lite roligare?
Citera
2010-06-29, 22:22
Bannlyst
Citat:
Mitt jobb är stressande.. Kan jag ta 50mg tramadol och ha lite roligare?

Alltså tramadol är som gjort för att arbeta på så du kommer inte ramla ihop o dö bara för att du ansträngde dig men du får nog ta lite mer än 50mg för att få dom effekterna.
Citera
2010-06-29, 23:11
Bannlyst
Så det kommer bara bli jobbigt att jobba på 50mg tramadol?
Citera
2010-06-29, 23:16
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy_Fox
Tack för riktigt bra information!
Jag hade tänkt bjuda en massa polare på tram men det vete fan nu skulle aldrig kunna ta på mig skulden ifall dom skulle börja krampa och det skulle gå illa.
Sen är jag riktigt nojjig för att bita mig själv i tungan, har en släkting visserligen över 100 år sen som bet av sig tungan under ett epileptiskt anfall.
Ska hålla mig på väldigt rimliga doser och se till att min tolerans inte skjuter i taket.

Det är rätt vanligt med bitsår i munnen, i tungan, insidan av kinderna etc. och det är ju inte så skönt. Bra att du ser vettigt på trammandet, om man kommer in med kramper och det kan påvisas att dessa är droginducerade får man ju detta journalfört dessutom, inte heller bra.
Citera
2010-06-29, 23:23
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
nej det enda han gör är att nojja upp massa tram brukare som inte ens ligger nära en kramp riskzon, pajjar deras rus och får dem att bli hypernojjiga vid minsta muskelryckning

fan förra helgen då jag var uppe i 4g depot på 5e dagen satt jag o läste om grand mal och det andra och det tredje... tror du inte jag var nojjig eller.. då jag kände mig svimfärdig ibland.. tänker man ju" nej nu går det åt helvete"

blä. hände inte ett skit naturligtvis och det är sällsynt. så varför nojja upp folk helt i onödan!

Citat:
herregud vad dillar du om människa ? du snackar ambulans, sjukhus, IV, dropp...

gokväll ja.
det är ju en totalt annan grej.

nu snackar vi ju vad man kan göra hemma inte fan har den vanliga tram brukaren Diazepam droppar, tillgång till något dropp och DEFINITIVT ingen som kan göra detta åt den krampande tram brukaren.

nä, käka lite ikto då du vill landa på trammet sen går du o lägger dig - sagan slut.
Citat:
nej det är i höga doser risken finns. den "ökar" inte eftersom det FINNS ingen risk vid låga doser. (max 400mg om dan)

så hela poängen med mitt inlägg är att det ENBART finns risk vid höga doser.
Då är alltså risken ca 1/10.000 att man ska få ett anfall.

jag litar INTE på resultatet i tråden du länkade till. Det är väldigt många som inte vet om dom drabbats av muskelryckningar (vilket jag gjort, har legat och skakat men vid fullt medvetande) och kallar det krampanfall - eller ett RIKTIGT krampanfall då du tappar medvetandet.

så igen. tycker absolut inte det är "falsk säkerhet" då risken för ett grand mal är minimal.

Skillnaden mellan oss två är att du lägger fram "fakta" tagna från eget knarkande eller andras, och jag har personlig erfarenhet av hur det går till på en akutmottagning, NIVA, MAVA, etc.. Men visst. Kör på du, varför inte testa 5-6 gram nästa gång då?

Tycker dock att det är lite sjukt av dig, som inte har nån aning om vad du snackar om, att lura in folk i bruk om gramdoser.
De sällsynta fall fass talar om är fall där man legat inom gränsen (400mg/dygn) och därför är de sällsynta, fass utgår från att alla följer ordinerad dos, dom tar inte hänsn till hemmaknarkares hästdoser. Såna som du bidrar till ett stort mörkertal, hemmapulare som tar gramdoser av tram brukar ju inte vilja åka in med ambulans och bli "avslöjade". Så återigen, för att förtydliga, anledningen till att kramper anses sällsynta i fass, är för att dom talar om kramper som uppkommit vid doser om max 400mg/dyg, den rekommenderade dygnsdosen inom vården.

Och sen får du tro vad du vill om förebyggande av kramper med benso, men det funkar verkligen inte så, pågående kramper och efterkramper ger vi benso mot, vi använder det inte till förebyggande av kramper, där används daglig medicinering med ,ergenyl topimax, fenantoin, lamictal etc.

Och förresten, varför skulle inte en random pundare ha kommit över benso i flytande form? Dom verkar ju inte ha problem med att få tag i andra substanser, så varför inte benso i flytande form? Sen skrev jag Midazolam droppar, diazepam klysma, men skit samma. Avslutningsvis kan jag tala om att, eftersom du skrev "ta lite ikto och gå och lägg dig" att det är vid sänkning av medvetandegraden som risken för kramp ökar mest, tex. vid alkoholbruk, insomning etc.

gokväll på dig du!
Senast redigerad av guggliano 2010-06-29 kl. 23:41.
Citera
2010-06-30, 00:04
Bannlyst
Citat:
Så det kommer bara bli jobbigt att jobba på 50mg tramadol?

Ja precis...Läs
Citera
2010-06-30, 13:39
Medlem
Creepy24s avatar
Vad är en lagom dos för Tramadol om man vill känna sig lite go i huvet utan att se alldeles för påverkad ut ?
Citera
2010-06-30, 13:56
Medlem
Ajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creepy24
Vad är en lagom dos för Tramadol om man vill känna sig lite go i huvet utan att se alldeles för påverkad ut ?

2-300mg kanske?
Citera
2010-06-30, 14:47
Medlem
BadLemons avatar
En fråga bara. hur länge måste man vänta om man har tagit 100mg ritalin

innan man kan ta tramadol 100mg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto