2010-06-19, 09:47
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Käkat 1000mg tram nu gott folk, + benso + panodil. Börjar bir reeeedigt drabbad.
Ögonlocken vill gärna stänga ner för lunchstängt!

Det som vill gå ut med är att jag ändra mig angående Tramadolen. Tidigare tyckte jag det sög.
Men fick med 4st 100mg ratard + recept på 20 st till och jag noddade hela dan igår, hoppas det blir samma idag med. Förlåt tramadol för jag tyckte du var så tråkig och värdelös.

Det som gäller är samma som kodein. Blanda med allt du INTE ska blanda med så blir det bra!

haha. spoken like a true junkie.
:P
Citera
2010-06-19, 11:58
Medlem
Jag är nyfiken på en grej. På mitt jobb brukar vi bli testade rätt så ofta, det jaga undrar är om Tramadol ger utslag på opiater? Det vi blir testade på är benzo, THC, opiater och buprenorfin. Jag fick Citadon efter ett ingrepp och det gav utslag på opiater men det var lugnt eftersom jag hade fått det tillfälligt av läkare..
Citera
2010-06-19, 12:00
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zengona
Jag är nyfiken på en grej. På mitt jobb brukar vi bli testade rätt så ofta, det jaga undrar är om Tramadol ger utslag på opiater? Det vi blir testade på är benzo, THC, opiater och buprenorfin. Jag fick Citadon efter ett ingrepp och det gav utslag på opiater men det var lugnt eftersom jag hade fått det tillfälligt av läkare..

ja såklart ger det utslag. det är ju en opiod.
Citera
2010-06-19, 12:01
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zengona
Tramadol ger inte utslag på opiater så du kan vara lugn så länge de fortsätter med samma sorts tester.
Citera
2010-06-19, 12:11
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Tramadol ger inte utslag på opiater så du kan vara lugn så länge de fortsätter med samma sorts tester.
'

meh, min polare vart tvungen att pissa och de gjorde alla standardtester,
cannabis, opiater, benz etc och trammet gav utslag.
Citera
2010-06-19, 12:50
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Käkat 1000mg tram nu gott folk, + benso + panodil. Börjar bir reeeedigt drabbad.
Ögonlocken vill gärna stänga ner för lunchstängt!

Det som vill gå ut med är att jag ändra mig angående Tramadolen. Tidigare tyckte jag det sög.
Men fick med 4st 100mg ratard + recept på 20 st till och jag noddade hela dan igår, hoppas det blir samma idag med. Förlåt tramadol för jag tyckte du var så tråkig och värdelös.

Det som gäller är samma som kodein. Blanda med allt du INTE ska blanda med så blir det bra!
Ja, jag med! Förut blev jag bara snurrig. Sedan åt jag mer och gillade det mer och mer. Märkte att det fungerar mot fler och fler problem. Ibland så måste man gå in sig litet på ett preparat för att förstå tjusningen med det.
Citera
2010-06-19, 13:01
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
'

meh, min polare vart tvungen att pissa och de gjorde alla standardtester,
cannabis, opiater, benz etc och trammet gav utslag.
Nu vet jag inte vad för standardtest det är, kan lika gärna vara tramadol med som en egen pinne på stickan. Vanliga stickor är också mycket otillförlitliga som man inte kan förlita sig på helt, så jag tycker inte att man skall döma och dra förhastade slutsatser för mycket.
Jag vet i alla fall att tramadol inte ger utslag på opiater i normala fall, kan ju iofs finnas en risk att tramadol kan ha givit utslag på opiater men det är inte något jag känner till.
Sen så tänker jag också att det finns ju en anledning varför man har gjort speciella tramadolstickor utöver stickorna som visar på opiater..
Citera
2010-06-19, 13:07
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
[quote=TheSpacePope]Får man inte ens en liten kicka av det IV? Det var som fan...

Jo, det kanske tas upp något snabbare, men skillnaden är så liten att det känns som ett onödigt meck att köra skiten rektalt./QUOTE]
Ja, det lilla plus man kanske går, om man tar det rektalt, är inte värt slitaget man gör på analen.
Citera
2010-06-19, 13:14
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Nu vet jag inte vad för standardtest det är, kan lika gärna vara tramadol med som en egen pinne på stickan. Vanliga stickor är också mycket otillförlitliga som man inte kan förlita sig på helt, så jag tycker inte att man skall döma och dra förhastade slutsatser för mycket.
Jag vet i alla fall att tramadol inte ger utslag på opiater i normala fall, kan ju iofs finnas en risk att tramadol kan ha givit utslag på opiater men det är inte något jag känner till.
Sen så tänker jag också att det finns ju en anledning varför man har gjort speciella tramadolstickor utöver stickorna som visar på opiater..

okey, i stand corrected.
men det gav iaf utslag för honom den gången.
så jag tog för givet att alla opiater och opioder ger utslag på ett sådant test.

my bad.
Citera
2010-06-19, 13:18
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Ja, jag med! Förut blev jag bara snurrig. Sedan åt jag mer och gillade det mer och mer. Märkte att det fungerar mot fler och fler problem. Ibland så måste man gå in sig litet på ett preparat för att förstå tjusningen med det.

håller med.. första gångerna var det kapslar 50mg nobligan.. man blev heelt bäng i skallen , trög, fattade knappt vad man gjorde ibland, noddade som fan , det var fett skumt iaf.

men efter ett tag hittade man rätt sätt att dosera osv för sin kropp och numera är det depot 200mg som gäller.

jag äter SSRI och eftersom tramadol påverkar serotoninet likt ett SSRI så har det en väldigt stor antidepressiv och ångestlindrande effekt på mig.
önskar jag hade råd att gå på det varje dag, i en terapeutisk dos om säg 200mg om dagen tillsammans med mitt SSRI.

numera är jag inte ute efter att bli hög på det - har haft rusen då man kliat i sönder sig själv, etc etc, been there done that - nu tycker jag det fungerar som ett perfekt supplement till mitt SSRI.

känner mig som en helt annan människa efter jag svalt en 200mg depot. inget vidare rus men mår så jävla mkt bättre som en normal frisk människa, livslust , saker har mer mening etc.
Citera
2010-06-19, 13:43
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
håller med.. första gångerna var det kapslar 50mg nobligan.. man blev heelt bäng i skallen , trög, fattade knappt vad man gjorde ibland, noddade som fan , det var fett skumt iaf.

men efter ett tag hittade man rätt sätt att dosera osv för sin kropp och numera är det depot 200mg som gäller.

jag äter SSRI och eftersom tramadol påverkar serotoninet likt ett SSRI så har det en väldigt stor antidepressiv och ångestlindrande effekt på mig.
önskar jag hade råd att gå på det varje dag, i en terapeutisk dos om säg 200mg om dagen tillsammans med mitt SSRI.

numera är jag inte ute efter att bli hög på det
- har haft rusen då man kliat i sönder sig själv, etc etc, been there done that - nu tycker jag det fungerar som ett perfekt supplement till mitt SSRI.

känner mig som en helt annan människa efter jag svalt en 200mg depot. inget vidare rus men mår så jävla mkt bättre som en normal frisk människa, livslust , saker har mer mening etc.
Håller helt med. Jag tog det också som supplement till antidepmedel. Bara 200-300 mg fungerar mot min depression och ångest samt mot muskelsmärta och social fobi.

Jag blir så förbannad att man inte kan få Tramadol som supplement till SSRI/SNRI. Helvete!
Citera
2010-06-19, 13:48
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Håller helt med. Jag tog det också som supplement till antidepmedel. Bara 200-300 mg fungerar mot min depression och ångest samt mot muskelsmärta och social fobi.

fan va nice, att det funkar även för dig. jag har ju alltid undrat vad som behövs utöver ett SSRI.
jag menar, visst, SSRI tar bort ångestattacker osv, men det känns ändå som man behöver nåt annat.
många går ju på Lyrica samtidigt som SSRI men jag vet inte - det är nåt med lyrica som skrämmer mig på nå vis. som att det är ett jävligt labilt ämne..

men en lagom/låg dos tramadol depot sätter leendet tillbaka på mina läppar, självkänslan blir normal, och sociala förmågan normal.

jag är extremt lycklig att jag hittat något som passar perfekt ihopa med mitt SSRI.
synd bara att man måste köpa det svart för att må bra.

tror knappast en läkare skriver ut tramadol i detta syfte.. men vem vet, kanske i framtiden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in