2010-06-19, 01:48
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
tja du får nog bäst effekt om du hade tagit dom rektalt. sen kan du ju boosta om du har någon benzo eller lyrica t ex..

och tramadol-dvalan när man ska sova är riktigt skön ju..och när man stiger upp nästa dag känner man sig helt utvilad även om man bara har halv-sovit

hur föreslår du rent praktiskt att man kör dem rektalt?
stoppa upp ett piller i röven känns inte så lockande. hur hade man gått tillväga?
Citera
2010-06-19, 02:15
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
hur föreslår du rent praktiskt att man kör dem rektalt?
stoppa upp ett piller i röven känns inte så lockande. hur hade man gått tillväga?

Standard-sättet för rektal administration är det bästa. Dvs krossa pillerna och tillsätt vatten och rör om så att du får en lösning och sen suger du bara upp det i en vanlig pump.. eftersom du gör en rektallösning behöver du heller inte filtrera eller något sånt utan det är bara att lösa upp och köra in den.. Det är absolut inte obehagligt, det känns faktiskt knappt och kroppen börjar ta upp substansen direkt.
Citera
2010-06-19, 03:17
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Standard-sättet för rektal administration är det bästa. Dvs krossa pillerna och tillsätt vatten och rör om så att du får en lösning och sen suger du bara upp det i en vanlig pump.. eftersom du gör en rektallösning behöver du heller inte filtrera eller något sånt utan det är bara att lösa upp och köra in den.. Det är absolut inte obehagligt, det känns faktiskt knappt och kroppen börjar ta upp substansen direkt.

Känner du stor skillnad mellan oral och rektal administration av tramadol? Det får inte jag iaf.
Citera
2010-06-19, 03:35
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Känner du stor skillnad mellan oral och rektal administration av tramadol? Det får inte jag iaf.

Jag tar inte tramadol längre, men tramadol har ju inte den egenskapen att den ger någon "kick" varesig man äter dom, rövpumpar eller skjuter dom i venen..så stor skillnad blir det inte. Men rektalt gör iaf att ämnet tas upp snabbare än om det ska brytas ner i magen så lite skillnad är det nog.
Citera
2010-06-19, 03:41
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Jag tar inte tramadol längre, men tramadol har ju inte den egenskapen att den ger någon "kick" varesig man äter dom, rövpumpar eller skjuter dom i venen..så stor skillnad blir det inte. Men rektalt gör iaf att ämnet tas upp snabbare än om det ska brytas ner i magen så lite skillnad är det nog.

Får man inte ens en liten kicka av det IV? Det var som fan...

Jo, det kanske tas upp något snabbare, men skillnaden är så liten att det känns som ett onödigt meck att köra skiten rektalt. För mig blev nog effekten något starkare oralt än rektalt, vilket inte känns som något jättekonstigt då det ändå har 90% oral biotillgänglighet eller vad det är.

Finns många opi som bara måste tas IV eller rektalt, men tramadol tycker jag inte är en av dem. Ketogan däremot . Finns inte mycket mysigare saker än just Ketogan rektalt.
Citera
2010-06-19, 03:55
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Får man inte ens en liten kicka av det IV? Det var som fan...

Jo, det kanske tas upp något snabbare, men skillnaden är så liten att det känns som ett onödigt meck att köra skiten rektalt. För mig blev nog effekten något starkare oralt än rektalt, vilket inte känns som något jättekonstigt då det ändå har 90% oral biotillgänglighet eller vad det är.

Finns många opi som bara måste tas IV eller rektalt, men tramadol tycker jag inte är en av dem. Ketogan däremot . Finns inte mycket mysigare saker än just Ketogan rektalt.

Nej jag blev faktiskt förvånad över det själv när jag IV:ade 700mg av WorldTramadols-pulver. Man märker att man har fått i sig tram och att det börjar verka men helt avsaknad av kick/skjuts tyvärr.

Och ja, Ketogan ska helt klart åtminstonde tas rektalt håller jag med om. Bästa enligt mig är ju dock IV men jag kan inte uppmuntra andra till att använda nålen men om man inte skjuter så kommer Ketogan endast till sin fulla rätt rektalt.
Citera
2010-06-19, 05:03
Bannlyst
[quote=Lockpojken]JTE]
jag blev tillsagt av en rätt van användare av Tradolan (personen jag fixar av) rekomenderade mig 150mg
och sa åt mig att inte blanda med alkohol bara. tror du det går bra?[quote=Lockpojken]JTE]

Det blir kannon, om du nu inte väger en jävla massa och är lång som en grottpinne med toleras. Ta hellre ett par pix av vilket slag som d kan få tag på och ta det ist för alkoholen.

Alkohol och knark/medicin jag egentligen inte blandas ens imo
Citera
2010-06-19, 05:13
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Nej jag blev faktiskt förvånad över det själv när jag IV:ade 700mg av WorldTramadols-pulver. Man märker att man har fått i sig tram och att det börjar verka men helt avsaknad av kick/skjuts tyvärr.

Och ja, Ketogan ska helt klart åtminstonde tas rektalt håller jag med om. Bästa enligt mig är ju dock IV men jag kan inte uppmuntra andra till att använda nålen men om man inte skjuter så kommer Ketogan endast till sin fulla rätt rektalt.

Riktigt kasst det där. Men man får ju iaf en nära hundraprocentigt biotillgänglighet och ett snabbt påslag. Men jag antar att det framförallt är kicken man är ute efter när man kör med en intravenös administrering (?). Annars känns det lite bökigt att skjuta något bara för att få ut liiite liite mer. Det är väl i så fall endast aktuellt när man redan skjuter någon annan drog, eller när drogen i fråga inte kan intas effektivt på något annat sätt.

Ja Ketogan är riktigt fina grejer. Mycket bättre än Morfin i mitt tycke. Att Ketogan skulle kunna vara ännu bättre IV är ju såklart inte osannolikt, men har man som jag aldrig testat IV så känns det ändå svårgreppat. Men om jag någonsin skulle testa en intavenös administration någon gång så skulle det inte vara Ketogan utan Dolcontin eftersom jag helt enkelt får så jävla dålig effekt av skiten. 50mg rektalt gav mig nästan ingenting och jag brukar ändå få mycket fin effekt av 10mg Ketogan rektalt.
Senast redigerad av TheSpacePope 2010-06-19 kl. 05:30.
Citera
2010-06-19, 05:35
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Riktigt kasst det där. Men man får ju iaf en nära hundraprocentigt biotillgänglighet och ett snabbt påslag. Men jag antar att det framförallt är kicken man är ute efter när man kör med en intravenös administrering (?). Annars känns det lite bökigt att skjuta något bara för att få ut liiite liite mer. Det är väl i så fall endast aktuellt när man redan skjuter någon annan drog, eller när drogen i fråga inte kan intas effektivt på något annat sätt.

Ja Ketogan är riktigt fina grejer. Mycket bättre än Morfin i mitt tycke. Att Ketogan skulle kunna vara ännu bättre IV är ju såklart inte osannolikt, men har man som jag aldrig testat IV så känns det ändå svårgreppat. Men om jag någonsin skulle testa en intavenös administration någon gång så skulle det inte vara Ketogan utan Dolcontin eftersom jag helt enkelt får så jävla dålig effekt av skiten. 50mg rektalt gav mig nästan ingenting och jag brukar ändå få mycket fin effekt av 10mg Ketogan rektalt.

Ja man tar IV för kicken och ifall man har så pass hög tolerans att man inte kan ta det på något annat sätt. Heroin t ex kan jag inte ta på något annat sätt än genom spruta längre.. visst, om jag röker en hyffsad mängd så blir jag frisk men om jag vill känna av det måste jag ta det IV.

Och ja, jag tycker också att Dolcontin inte ger mycket rektalt..men intravenöst däremot så kan man få en ordentlig moffe-kick och ketogan slår på bra också i venen men helst skulle man ha ketoganen i färdig injektionsvätska isåfall, sist jag tog ketogan så löste jag upp en hel karta 5mg:are och jag fick ta lösningen i flera omgångar för att det inte fick plats i pumpen. Detta är ju såklart störigt som fan för man vill helst ha i sig hela lösningen på en gång..men efter 3 påfyllda pumpar så slog det på bra tyckte jag...dock så hade jag tagit heroin den dagen också
Citera
2010-06-19, 06:13
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ja man tar IV för kicken och ifall man har så pass hög tolerans att man inte kan ta det på något annat sätt. Heroin t ex kan jag inte ta på något annat sätt än genom spruta längre.. visst, om jag röker en hyffsad mängd så blir jag frisk men om jag vill känna av det måste jag ta det IV.

Och ja, jag tycker också att Dolcontin inte ger mycket rektalt..men intravenöst däremot så kan man få en ordentlig moffe-kick och ketogan slår på bra också i venen men helst skulle man ha ketoganen i färdig injektionsvätska isåfall, sist jag tog ketogan så löste jag upp en hel karta 5mg:are och jag fick ta lösningen i flera omgångar för att det inte fick plats i pumpen. Detta är ju såklart störigt som fan för man vill helst ha i sig hela lösningen på en gång..men efter 3 påfyllda pumpar så slog det på bra tyckte jag...dock så hade jag tagit heroin den dagen också

Det är ingen dålig tolerans du sitter inne med om du knappt ens kan få effekt av skiten längre såvida du inte kör IV . Själv brukar jag bli gnällig så fort jag märker att jag drabbats av minsta lilla toleransutveckling.

Nu blev jag nästan lite sugen på att ta Dolcontin IV nästa gång. Fast jag har inga verktyg så det kommer inte att bli av. Men man får alltså betydligt bättre effekt av Dolcontin IV? Rektalt var ju som sagt helt bortkastat, vilket jag fann mysko då jag får bra effekt av den svagare kusinen Kodein.

Jo, jag kan tänka mig att det är störande som fan. Det är synd att Ketogan inte används flitigare och att tabletterna inte kommer i högre doser än 5mg. Eller det kanske finns i något annat land än i Sverige? Tveksamt dock då vi i norden verkar vara de länderna som främst använder Ketogan inom sjukvården.

50mg ketogan + heroin är hardcore. Firade du något speciellt?
Citera
2010-06-19, 06:50
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Det är ingen dålig tolerans du sitter inne med om du knappt ens kan få effekt av skiten längre såvida du inte kör IV . Själv brukar jag bli gnällig så fort jag märker att jag drabbats av minsta lilla toleransutveckling.

...

50mg ketogan + heroin är hardcore. Firade du något speciellt?

Mja jag gör väl det men det är dock inte ovanligt med den sortens tolerans. I princip alla som injicerar opiater dagligen har så pass hög tolerans att dom måste använda sprutan. Jag har t om ganska låg tolerans jämfört med vissa av mina 'kollegor' som kan skjuta i sig upp mot 2g högkvalitativt heroin på en dag (dessa människor har dock möjlighet att ta så pass mycket pga dom är kranar, om jag själv hade hållt på med att sälja och kunnat ta dom mängderna om dagen hade jag troligen också gjort det).

Om jag firade? Hehe isåfall firade jag väl att jag lyckats bli frisk ännu en dag, det var nog bara business as usual tyvärr.. ;P
Citera
2010-06-19, 09:05
Medlem
alprazolam_s avatar
Käkat 1000mg tram nu gott folk, + benso + panodil. Börjar bir reeeedigt drabbad.
Ögonlocken vill gärna stänga ner för lunchstängt!

Det som vill gå ut med är att jag ändra mig angående Tramadolen. Tidigare tyckte jag det sög.
Men fick med 4st 100mg ratard + recept på 20 st till och jag noddade hela dan igår, hoppas det blir samma idag med. Förlåt tramadol för jag tyckte du var så tråkig och värdelös.

Det som gäller är samma som kodein. Blanda med allt du INTE ska blanda med så blir det bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in