2010-04-29, 22:42
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lockpojken
Jag blev tillsagt av en rätt van användare av Tradolan (personen jag fixar av) rekomenderade mig 150mg och sa åt mig att inte blanda med alkohol bara. tror du det går bra?

Ja, men förvänta dig inget speciellt på 150mg.
Citera
2010-04-29, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Ja, men förvänta dig inget speciellt på 150mg.

danke, Dina råd uppskattas högt.

En fråga till. Hur lång tid tar det för det att börja verka efter man har käkat det?
Citera
2010-04-29, 23:20
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lockpojken
danke, Dina råd uppskattas högt.

En fråga till. Hur lång tid tar det för det att börja verka efter man har käkat det?

30-90 min kanske... Ingen särskilt exakt siffra jag vet, men det varierar.
Citera
2010-04-30, 00:06
Bannlyst
Citat:
30-90 min kanske... Ingen särskilt exakt siffra jag vet, men det varierar.

beror det då på hur mycket man har ätit innan eller är det andra faktorer? som hur snabb förbränning man har t.ex?
Citera
2010-04-30, 00:25
Bannlyst
Citat:
Vaknat på fel sida idag? Jag har inte ens nämnt kramp så gå och lägg dig.

Jag tror guggliano menar att det är han som är "kramppolisen". Han varnar ju för för höga intag för en nybörjare.

Jag håller med honom. Att ta 500 mg första gången känns som en onödigt hög dos som medför större risker för kramp. En nybörjare borde "känna av" betydligt mindre.

Som alla vet (men som jag tjatar om ändå ) är 400mg den rekommenderade maximala dygnsdosen inom vården, allt över det ökar risken för biverkningar. Men! Denna 400mgsdos är avsedd att tas under en dag, dvs inte allt på en gång. Tar man allt "i ett svep" ökar naturligtvis risken för kramp och andra obehagliga biverkningar.
Citera
2010-04-30, 06:07
Medlem
gugglianos avatar
dubbelpost
Senast redigerad av guggliano 2010-04-30 kl. 06:13.
Citera
2010-04-30, 06:09
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Vaknat på fel sida idag? Jag har inte ens nämnt kramp så gå och lägg dig.
ja, jag gick faktiskt och lade mig så jag kunde inte förklara det själv, men som vanillia skrev menade jag att jag var kramppolisen eftersom jag ständigt varnar för kramper med tramadolbruk, främst på högre doser än vårdens rekommenderade maxdos a' 400mg.

och som vanillia också säger är 400mg vårdens rekommenderade dygnsdos
Citera
2010-04-30, 06:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
ja, jag gick faktiskt och lade mig så jag kunde inte förklara det själv, men som vanillia skrev menade jag att jag var kramppolisen eftersom jag ständigt varnar för kramper med tramadolbruk, främst på högre doser än vårdens rekommenderade maxdos a' 400mg.

Vilken tur att jag tolkade dig rätt där! Och bra att du påpekade att 400 mg är dygnsdos, jag skrev ju dagsdos. Det kan ju faktiskt vara stor skillnad på "dagsdos" och "dygnsdos", beroende på vad man anser att "en dag" är!

Hoppas du sovit gott, btw. Själv har jag varit vaken hela natten...
Citera
2010-04-30, 06:53
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillia
Vilken tur att jag tolkade dig rätt där! Och bra att du påpekade att 400 mg är dygnsdos, jag skrev ju dagsdos. Det kan ju faktiskt vara stor skillnad på "dagsdos" och "dygnsdos", beroende på vad man anser att "en dag" är!

Hoppas du sovit gott, btw. Själv har jag varit vaken hela natten...

Ajdå. Har du haft ont igen? Själv sov jag väl lite halvrisigt jag med, vaknade med tandvärk pga att jag legat och bitit ihop, som jag alltid gör när jag tagit xanor, men det är väl bara att gå vidare (tänkte skriva "bita ihop", men det är ju det jag har gjort). ONtopic: Förtydligade med dygn eftersom man, i synnerhet när man är inlagd, kan tvingas inse att dessa 400mg ska räcka 24 timmar, men det är endast i extrema fall vården ger 100mg var 6:e timme, skall också tilläggas, och gör dom det är det under korta perioder, dom brukar vara snabba att börja experimentera med NSAID och 1g paracetamol, dvs, ryggraden i sveriges sjukvård.

Krya på dig
Senast redigerad av guggliano 2010-04-30 kl. 06:55.
Citera
2010-04-30, 06:57
Bannlyst
Citat:
Ajdå. Har du haft ont igen? Själv sov jag väl lite halvrisigt jag med, tandvärk pga att jag legat och bitit ihop, som jag alltid gör när jag tagit xanor. ONtopic: Förtydligade med dygn eftersom man, i synnerhet när man är inlagd, kan tvingas inse att dessa 400mg ska räcka 24 timmar, men det är endast i extrema fall vården ger 100mg var 6:e timme, skall också tilläggas, och gör dom det är det under korta perioder, dom brukar vara snabba att börja experimentera med NSAID och 1g paracetamol, dvs, ryggraden i sveriges sjukvård.

Nej, har lyckats "bli av" med smärtan, helt oväntat men ack så välkommet! Kan berätta mer i PM om du är intresserad, det är ju rätt OT här...

Jo precis, det är under 24h och inte kanske 10h man ska ta de där 400 mg (tycker vården), en viktig skillnad att påpeka.

Tur att vi kan rätta, tolka och förtydliga åt varandra!
Citera
2010-04-30, 07:53
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:

Sorry . Jag fick för mig att du var väldigt sarkastisk av någon anledning, och att du gjorde narr av mig om mina rekommenderade mesdoser. Det var nog jag som behövde gå och lägga mig, och det gjorde jag också som tur är .
Citera
2010-04-30, 08:04
Bannlyst
Citat:
Sorry . Jag fick för mig att du var väldigt sarkastisk av någon anledning, och att du gjorde narr av mig om mina rekommenderade mesdoser. Det var nog jag som behövde gå och lägga mig, och det gjorde jag också som tur är .

Så härligt att alla är vänner igen! *torkar en tår av rörelse* Synd att guggliano loggat ut, annars kunde vi alla tagit varandra i hand och sjungit "Kumba-ya".

Förlåt. Jag behöver sova.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in