2010-06-19, 13:54
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
fan va nice, att det funkar även för dig. jag har ju alltid undrat vad som behövs utöver ett SSRI.
jag menar, visst, SSRI tar bort ångestattacker osv, men det känns ändå som man behöver nåt annat.
många går ju på Lyrica samtidigt som SSRI men jag vet inte - det är nåt med lyrica som skrämmer mig på nå vis. som att det är ett jävligt labilt ämne..

men en lagom/låg dos tramadol depot sätter leendet tillbaka på mina läppar, självkänslan blir normal, och sociala förmågan normal.

jag är extremt lycklig att jag hittat något som passar perfekt ihopa med mitt SSRI.
synd bara att man måste köpa det svart för att må bra.

tror knappast en läkare skriver ut tramadol i detta syfte.. men vem vet, kanske i framtiden...
Lyrica är ett fruktansvärt ämne. Farligt som tusan.

Jag får en skön känsla i magen. Som jag hade innan jag blev sjuk. Även självkänslan blir bättre som Du säger. Blir också mer aktiv och inte lika trött.

Nej, ingen skriver ut Tramadol. Det enda de skriver ut är: SSRI/SNRI och neuroleptika. Jag är också lycklig utav vetskapen, samtidigt så måste man ju, som Du säger, köpa det svart. Något som idiotiska läkare och sockärringar inte vill.
Citera
2010-06-19, 14:07
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Lyrica är ett fruktansvärt ämne. Farligt som tusan.

Jag får en skön känsla i magen. Som jag hade innan jag blev sjuk. Även självkänslan blir bättre som Du säger. Blir också mer aktiv och inte lika trött.

Nej, ingen skriver ut Tramadol. Det enda de skriver ut är: SSRI/SNRI och neuroleptika. Jag är också lycklig utav vetskapen, samtidigt så måste man ju, som Du säger, köpa det svart. Något som idiotiska läkare och sockärringar inte vill.

vi verkar dela samma insikt alltid trevligt att träffa någon med samma tankebanor.

precis som du säger, så mår jag som jag mådde innan jag blev sjuk och hade ångest attacker , panikattacker och extrem social fobi. SSRI tog bort själva attackerna men under flera år har jag ändå känt att jag fortf är sjuk. Men tramadolet sätter pricken över i:et. Synd man inte kom på detta för flera år sen så hade man ej behövt självmedcinera med benzo och alkohol för att man ej orkade med stressen och inre oron man hade dagligen... så nu slipper jag dricka och benzo tänker jag ej röra igen, nu har har jag liksom hittat rätt känns de som.

sen om jag blir torsk på tram resten av mitt liv om det nu blir så illa - so be it. mår hellre bra om dagarna, kan göra det jag måste göra, ta ansvar för mitt liv och vara som en normal vuxen människa. vakna på morronen och känna att det är skönt med en ny dag, och inte vakna med stressen i magen som alltid annars.
Citera
2010-06-19, 15:44
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
vi verkar dela samma insikt alltid trevligt att träffa någon med samma tankebanor.

precis som du säger, så mår jag som jag mådde innan jag blev sjuk och hade ångest attacker , panikattacker och extrem social fobi. SSRI tog bort själva attackerna men under flera år har jag ändå känt att jag fortf är sjuk. Men tramadolet sätter pricken över i:et. Synd man inte kom på detta för flera år sen så hade man ej behövt självmedcinera med benzo och alkohol för att man ej orkade med stressen och inre oron man hade dagligen... så nu slipper jag dricka och benzo tänker jag ej röra igen, nu har har jag liksom hittat rätt känns de som.

sen om jag blir torsk på tram resten av mitt liv om det nu blir så illa - so be it. mår hellre bra om dagarna, kan göra det jag måste göra, ta ansvar för mitt liv och vara som en normal vuxen människa. vakna på morronen och känna att det är skönt med en ny dag, och inte vakna med stressen i magen som alltid annars.
Absolut. Bens gillar jag inte så mycket. Visst tar det "bort" ångesten en stund. Men jag mår inte bättre, som på Tramadol.
Citera
2010-06-19, 17:52
Medlem
Fastlandstjurens avatar
En fråga:

Jag har käkat tradolan/tramadol sen i början på Mars. Först var det 2x50mg 4 ggr/dygn och 1g Alvedon med det men sen ca 1 månad sen har jag legat på 2x50mg 3 ggr/dygn och toppat med 1g Alvedon. Jag hade ett uppehåll faktiskt i ca 3 veckor då jag käkade Citadon endast, men nu är det tramadol igen och ska äta det till i höst. Min läkare vill att jag dessutom ska käka 1-3 10mg Tryptizol.

Frågan då?

Jo, kan jag vänta mig nån besvärlig avtändning i höst? Att trappa ner är väl att föredra förstår jag, men samtidigt vet jag inte om jag kommer sluta med dom i höst, det kan mycket väl bli längre fram. Är min dosering att anse som "mycket"?
Tacksam för svar.
//Fastlandstjuren
Citera
2010-06-19, 17:55
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastlandstjuren
En fråga:

Jag har käkat tradolan/tramadol sen i början på Mars. Först var det 2x50mg 4 ggr/dygn och 1g Alvedon med det men sen ca 1 månad sen har jag legat på 2x50mg 3 ggr/dygn och toppat med 1g Alvedon. Jag hade ett uppehåll faktiskt i ca 3 veckor då jag käkade Citadon endast, men nu är det tramadol igen och ska äta det till i höst. Min läkare vill att jag dessutom ska käka 1-3 10mg Tryptizol.

Frågan då?

Jo, kan jag vänta mig nån besvärlig avtändning i höst? Att trappa ner är väl att föredra förstår jag, men samtidigt vet jag inte om jag kommer sluta med dom i höst, det kan mycket väl bli längre fram. Är min dosering att anse som "mycket"?
Tacksam för svar.
//Fastlandstjuren

jag tror det är lugnt, du behöver nog itne oroa dig. det är inga monster doser och det är inga långa tidsramar. så jag tror det är ingen fara
Citera
2010-06-19, 18:00
Medlem
Fastlandstjurens avatar
Citat:
jag tror det är lugnt, du behöver nog itne oroa dig. det är inga monster doser och det är inga långa tidsramar. så jag tror det är ingen fara

Ok, va bra.

Vad ligger en normal dos på om dagen om man käkar i russyfte?
Citera
2010-06-19, 18:05
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ok, va bra.

Vad ligger en normal dos på om dagen om man käkar i russyfte?

400-1000mg beroende på tolerans och behov. min åsikt iaf.
Citera
2010-06-19, 21:04
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
En fråga:

Frågan då?

Tacksam för svar.
//Fastlandstjuren

Din dosering är inte särskilt hög, men du kommer vara tvungen att trappa ut det för du kommer absolut bli fysiskt beroende av att käka det i flera månader.

Normaldos kan vara allt från 300 - 2000 mg beroende på vem du frågar..
Citera
2010-06-19, 21:17
Medlem
lineofbeautys avatar
Citat:

Här är en till som håller med er i era upplevelser och tankegångar. Sedan jag upptäckte tramadol varken vill eller behöver jag alkohol. Nu gäller det bara att försöka begränsa intaget så man inte blir beroende.
Citera
2010-06-19, 21:31
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lineofbeauty
Här är en till som håller med er i era upplevelser och tankegångar. Sedan jag upptäckte tramadol varken vill eller behöver jag alkohol. Nu gäller det bara att försöka begränsa intaget så man inte blir beroende.

välkommen till klubben då kan man väl säga
och ja, nu kommer det svåra , att vara såpass disciplinerad att man kan hantera doseringen.
det kan ju sluta illa om man känner att man måste höja dosen hela tiden. då går det nog åt skogen.

det bästa vore ju om man bara behövde ta tram kanske 3 dagar i veckan. och i mellandagarna mår man bra bara av tanken att snart får man i sig tram igen. på det viset kan man ju hålla toleransen någorlunda nere.

jag ska iaf prova . nu i helgen har jag dock festat till det lite om man nu kan kalla det så lol.. tog 400mg igårkväll, slutade med det vanliga somna i 5 min, vakna, klia sig, somna 5 min, vakna klia sig osv osv.
så jag bestämde mig för att starta dagen vid 07 i morse och sedan dess har jag tagit 1000mg.. så jag är rejält mys just nu.
men jag skyller på att det är helg och jag fick grejerna igår.
Citera
2010-06-19, 22:15
Medlem
lineofbeautys avatar
Citat:
välkommen till klubben då kan man väl säga
och ja, nu kommer det svåra , att vara såpass disciplinerad att man kan hantera doseringen.
det kan ju sluta illa om man känner att man måste höja dosen hela tiden. då går det nog åt skogen.

det bästa vore ju om man bara behövde ta tram kanske 3 dagar i veckan. och i mellandagarna mår man bra bara av tanken att snart får man i sig tram igen. på det viset kan man ju hålla toleransen någorlunda nere.

Tack,tack. Ja jag har försökt att begränsa mitt intag till helgerna och precis som du säger så gör tanken på att man snart får ta det igen tillvaron lättare att uthärda. Nu har jag haft en dålig period och då tog jag tram varje dag i tre veckor . Det hjälpte ju att mota bort ångesten för tillfället men jag visste ju att jag bara sköt upp det oundvikliga. Som "tur" var tog tramen slut och jag fick inte tag på mer då. Ångesten och depressionen kom ju som ett brev på posten men nu kan jag börja om igen och ambitionen är att bara ta tabletterna på helgen då.

Ska bli så skönt att fira midsommar bland fyllon och själv inte dricka, men det ingen vet är min härliga hemlighet som ändå gör min kväll festlig
Citera
2010-06-20, 10:37
Medlem
J.Boozes avatar

btw jag petade i mig 1.6g tram depot igår från ca 07 på morronen till senaste dosen ca 19.00 på kvällen.

hur många dagar tar det tills toleransen går ner? har inte använt tram såpass ofta att jag behövt tänka på det. men nu har jag ett litet gäng kvar och vill ej ta dem i onödan utan helst vänta tills jag kan avnjuta enbart 400mg igen.

så pls nån, hur många dagar tills toleransen är på 0 igen

just det, innan igår så hade jag inte tagit på flera veckor så innan igår var toleransen på 0 , (eller ja, i förrigår tog jag 400mg så nästan 0)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in