2010-04-29, 17:11
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lockpojken
Tjenare tjenare, har några frågor om Tradolan.

Hur ska man inta det? Snorta eller äta?

Hur mycket ska man ta första gången?

Hur länge håller ruset?

syns det mycket på en att man är påverkad, alltså om man måste gå på middag med släkten, kan man göra det cirka 3 timmar efter intag?

tack på förhand //Lockpojken

om dom är van att du är pratglad med små pupiller, så visst, gå dit. ruset räcker ett tag
Citera
2010-04-29, 17:28
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lockpojken
Tjenare tjenare, har några frågor om Tradolan.

Hur ska man inta det? Snorta eller äta?

Hur mycket ska man ta första gången?

Hur länge håller ruset?

syns det mycket på en att man är påverkad, alltså om man måste gå på middag med släkten, kan man göra det cirka 3 timmar efter intag?

tack på förhand //Lockpojken

Äta.

Första gången 50mg för att se hur man reagerar, andra gången mellan 100-500 beroende på hur påverkad man vill bli.

Beror på hur stor dos du tar, och om du käkar depottabletter eller inte. Allt mellan 6-24 timmar.

Än en gång så beror det på vilken dos du tar. Men såvida du inte har svårt att sitta still/hålla käften, eller svårt att hålla ögonen öppna/sitter och noddar så är det inte särskilt troligt att någon märker något. Pupillerna kan bli något mindre, men det är det sällan någon som märker. Det är lättare att märka om någon får stora pupiller.

Fast det är oftast inte så gott att äta när man förtärt opioider. Själv har jag knappt ätit något på ett helt dygn men tycker ändå det är svårt att slänga i mig någon mat.
Citera
2010-04-29, 18:13
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martines
Tar du 2000mg varje dag? Varför i helvete slutar du inte ?!?!

Tar han 2 gram om dagen så är det nog rimligtvis rätt svårt för honom att sluta bara sådär också..
Citera
2010-04-29, 18:35
Medlem
Förlåt för onödiga frågor som denna men jag e ganska kär och undrar om jag kan leva på tramadol resten av mitt liv typ om man tar det 1 gång i veckan hinner man bygga ett/en beroende/tolerans då?

Förlåt för stavfel eller dylikt
Citera
2010-04-29, 19:37
Medlem
DhaStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
Förlåt för onödiga frågor som denna men jag e ganska kär och undrar om jag kan leva på tramadol resten av mitt liv typ om man tar det 1 gång i veckan hinner man bygga ett/en beroende/tolerans då?

Förlåt för stavfel eller dylikt

Du kommer troligtvis att bli beroende efter ett tag. Alla börjar så som du säger...
Men visst, inte alla trillar ju dit, om du har ett starkt psyke kan det gå

Gör en "plan" på hur många gånger du ska ta det i veckan, och det viktiga är att inte tänka "Jag tar det en gång till denna veckan, blir ju ett undantag"
För att det är då du börjar trilla dit!
Citera
2010-04-29, 21:11
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DhaStoner
Du kommer troligtvis att bli beroende efter ett tag. Alla börjar så som du säger...
Men visst, inte alla trillar ju dit, om du har ett starkt psyke kan det gå

Gör en "plan" på hur många gånger du ska ta det i veckan, och det viktiga är att inte tänka "Jag tar det en gång till denna veckan, blir ju ett undantag"
För att det är då du börjar trilla dit!
Alldeles sant, det där fetstilade. Lite som när man tänkt sig att ta det lugnt med ölandet, och träna, men så går träningen skitbra, och man vill unna sig att mysa med några pilsner, "det är ju fredag" sen vill man träna bort ångesten, och passet går dåligt, "fan, nu kan jag ju lika gärna dricka idag med, om det pajar ett pass som var skit är ju ingen större skada skedd". Vad jag försöker komma fram till är att det är jävligt lätt att börja rättfärdiga extraintag, och så sitter man där.
Citera
2010-04-29, 21:14
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Äta.

Första gången 50mg för att se hur man reagerar, andra gången mellan 100-500 beroende på hur påverkad man vill bli.

Beror på hur stor dos du tar, och om du käkar depottabletter eller inte. Allt mellan 6-24 timmar.

Än en gång så beror det på vilken dos du tar. Men såvida du inte har svårt att sitta still/hålla käften, eller svårt att hålla ögonen öppna/sitter och noddar så är det inte särskilt troligt att någon märker något. Pupillerna kan bli något mindre, men det är det sällan någon som märker. Det är lättare att märka om någon får stora pupiller.

Fast det är oftast inte så gott att äta när man förtärt opioider. Själv har jag knappt ätit något på ett helt dygn men tycker ändå det är svårt att slänga i mig någon mat.

Nu kommer kramppolisen igen. Ska han inte hellre åtminstone hålla sig inom den, inom vården, bedömda "säkerhetszonen" på max 400mg, i synnerhet som andra dos? Är han färsk borde kanske till och med 300 vara nog för att göra honom klådig och go'
Citera
2010-04-29, 22:05
Medlem
Någon som vet om det utvecklas en tolerans om man kör tramadol 1 gång i veckan? typ tex att man tar det varje onsdag eller nått.
Citera
2010-04-29, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
Någon som vet om det utvecklas en tolerans om man kör tramadol 1 gång i veckan? typ tex att man tar det varje onsdag eller nått.

Njae, inte märkbart, men beror på över hur lång tid du tänkt att ta också.
Citera
2010-04-29, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lawrenceee
Njae, inte märkbart, beror på hur lång tid du tänkt att ta också.

a tänkte typ hålla på tills man skaffar barn eller nått. så kanske 3-5 år
Citera
2010-04-29, 22:32
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Nu kommer kramppolisen igen. Ska han inte hellre åtminstone hålla sig inom den, inom vården, bedömda "säkerhetszonen" på max 400mg, i synnerhet som andra dos? Är han färsk borde kanske till och med 300 vara nog för att göra honom klådig och go'

Vaknat på fel sida idag? Jag har inte ens nämnt kramp så gå och lägg dig.
Citera
2010-04-29, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Äta.

Jag blev tillsagt av en rätt van användare av Tradolan (personen jag fixar av) rekomenderade mig 150mg och sa åt mig att inte blanda med alkohol bara. tror du det går bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in