2010-06-18, 14:01
Medlem
Ajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Jag har inte koll på exakt vad som händer, men jag har egen erfarenhet utav dem. När jag har ätit depot så äter jag ite extra, oftast 1g. Det ger inte ett lika starkt rus som 1g vanliga tramadol, men det håller i väldigt länge, drygt ett dygn.

Krossar man dem lite så får man nog bort lite av depoteffekten, men inte all tyvärr.

Hmm okey, jo man brukar ju få ta lite mer vilket är rätt logist
Asså om det är pillrets upplösningshastighet som styr depoteffekten så ska de ju bli som "vanliga" då man krossar dem, och är det något ämne i som hämmar så måste det ju bara vara placebo att dom funkar bättre då man krossar dem :S
Skulle va kul o veta hur de verkligen funkar :O

http://www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49926947.html
*Skrattar så jag gråter lite*
Senast redigerad av Ajs 2010-06-18 kl. 14:03.
Citera
2010-06-18, 15:10
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajs
En liten fråga.

En god vän sa att Tramadol Depot löses upp lika snabbt som alla andra men innehåller ett ämne som hindrar upptaget i tarmen, så det spelar ingen större roll om man äter fler för man får bara mer av den hämmande ämnet. Givetvis blir man mer trammad men inte lika mycket som av "vanliga".
Givetvis skiljer det sig antagligen från tillverkare till tillverkare men kan han ha rätt? och vi snackar svensk läkemedels Tram nu.

Har inte ätit så mycket depot men jag har alltid antagit att man krossar dem för att få bort depoteffekten.

För mig känns det mer troligt att dom innehåller ämnen som motstår magsyra bättre och därför löses upp långsammare och avsändrar lite i taget under lång tid.
Citera
2010-06-18, 15:19
Medlem
Ajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
För mig känns det mer troligt att dom innehåller ämnen som motstår magsyra bättre och därför löses upp långsammare och avsändrar lite i taget under lång tid.

Är ju rätt enkelt och kolla upp med lackmuspapper.. om man haft det, men är det så borde man ju kunna "bryta ner" dem i citron och sedan dricka och få full effekt?
Citera
2010-06-18, 16:05
Medlem
Tack för infon
Citera
2010-06-18, 16:28
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Jag har inte koll på exakt vad som händer, men jag har egen erfarenhet utav dem. När jag har ätit depot så äter jag ite extra, oftast 1g. Det ger inte ett lika starkt rus som 1g vanliga tramadol, men det håller i väldigt länge, drygt ett dygn.

Krossar man dem lite så får man nog bort lite av depoteffekten, men inte all tyvärr.

kan verifiera. även om man krossar och bombar får man EJ bort depoteffekten till fullo.

alltså ruset slår på långsammare, inte lika intensivt- och varar mkt längre (jämfört med att slänga i sig ett gäng 50mg kapslar)

personligen föredrar jag att bomba 400mg tramadol och bara må allmänt bra hela dagen. tar dock 1-3h innan rus börjar kännas men det är subtilt och det räcker för mig. jag vill inte ligga o nodda helst, utan bara må allmänt bra en hel dag.

däremot om man vill bli hög på riktigt så är ju 50mg kapslarna betydligt mer potenta om man kan uttrycka sig så.
Citera
2010-06-18, 19:03
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajs
Hmm okey, jo man brukar ju få ta lite mer vilket är rätt logist
Asså om det är pillrets upplösningshastighet som styr depoteffekten så ska de ju bli som "vanliga" då man krossar dem, och är det något ämne i som hämmar så måste det ju bara vara placebo att dom funkar bättre då man krossar dem :S
Skulle va kul o veta hur de verkligen funkar :O

http://www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49926947.html
*Skrattar så jag gråter lite*

Jag har inte full koll på om det är någon större skillnad mellan att äta hela depottabletter och att äta dem krossade. Det beror antagligen helt på hur skalet på tabletten ser ut och om det kanske finns flera olika lager osv. De som jag åt sist var bara ett enkelt skal på om jag kommer ihåg rätt och innehöll ett pulver, och i så fall kan det knappast finnas någon mening med att krossa dem. Det enda som kan vara bra med det i så fall är väl att effekten kommer lite snabbare.
Citera
2010-06-18, 22:04
Medlem
J.Boozes avatar
hur är det att snorta dessa 200mg depot tabletterna?

ger det snabbare effekt som mycket annat gör när man snortar?
jag har bara testat snorta benzo, tjack, och E. där får man ju betydligt snabbare men kortare rus.

hur är det med tramadol? är det snortvänligt - och ifall det är det, är det lämpligt att snorta 200mg direkt? blir det för mkt? jag har inte mycket tolerans alls.

sen undrar jag - dessa smakar ju för jävligt jag brukar tugga dem , orkar inte krossa o bomba - dem lär kanske svida som FAN?

nån som testat och kan berätta lite hur det är att snorta tram. (alltså ej kapslar om 50mg, utan depot tabletter)

(EDIT: har tagit 400mg idag, vid 16 tiden - mår ju fortf hur bra som helst men är sugen på en LIIITEN boost. men iom det är depot tänkte jag att då lär jag väl få snorta om det ska vara lönt.)
Senast redigerad av J.Booze 2010-06-18 kl. 22:08.
Citera
2010-06-18, 22:18
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
hur är det att snorta dessa 200mg depot tabletterna?

ger det snabbare effekt som mycket annat gör när man snortar?
jag har bara testat snorta benzo, tjack, och E. där får man ju betydligt snabbare men kortare rus.

hur är det med tramadol? är det snortvänligt - och ifall det är det, är det lämpligt att snorta 200mg direkt? blir det för mkt? jag har inte mycket tolerans alls.

sen undrar jag - dessa smakar ju för jävligt jag brukar tugga dem , orkar inte krossa o bomba - dem lär kanske svida som FAN?

nån som testat och kan berätta lite hur det är att snorta tram. (alltså ej kapslar om 50mg, utan depot tabletter)
Jag kan meddela att det är riktigt ovärt. Finns absolut inga fördelar med detta administrationssätt. Om det nu skulle finnas det så är de ytterst små jämfört med nackdelarna och nackdelarna är:

Dålig upptagningsförmåga av slemhinnorna uppe i näsan, speciellt jämfört med magsäck och ändtarm.
Man får den vidriga tramadolsmaken i svalget lätt vilket leder till en timmes outhärdlig plåga.

Tycker det räcker med dessa två starka punkter.
Citera
2010-06-18, 22:21
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Jag kan meddela att det är riktigt ovärt. Finns absolut inga fördelar med detta administrationssätt. Om det nu skulle finnas det så är de ytterst små jämfört med nackdelarna och nackdelarna är:

Dålig upptagningsförmåga av slemhinnorna uppe i näsan, speciellt jämfört med magsäck och ändtarm.
Man får den vidriga tramadolsmaken i svalget lätt vilket leder till en timmes outhärdlig plåga.

Tycker det räcker med dessa två starka punkter.

precis vad jag misstänkte... aja får nöja mig med dem 400mg som jag har i kroppen f.n. verkar ju inte finnas nåt annat sätt att "boosta" mitt rus. dock så är det bara av "rus-girighet" jag vill boosta, jag mår ju trots allt fortf väldigt bra sen jag tog mina 400mg vid 16 tiden
undrar bara om jag lyckas somna inatt :/ har väldigt svårt att sova på tram känns som man helt enkelt inte har lust att sova eller viljan etc

iaf-

tackar för svar.
Citera
2010-06-19, 01:29
Medlem
flumtracks avatar
Citat:
precis vad jag misstänkte... aja får nöja mig med dem 400mg som jag har i kroppen f.n. verkar ju inte finnas nåt annat sätt att "boosta" mitt rus. dock så är det bara av "rus-girighet" jag vill boosta, jag mår ju trots allt fortf väldigt bra sen jag tog mina 400mg vid 16 tiden
undrar bara om jag lyckas somna inatt :/ har väldigt svårt att sova på tram känns som man helt enkelt inte har lust att sova eller viljan etc

iaf-

tackar för svar.
''Sova'' på tramadol är ju de bästa dom finns, man somnar i 10 minuter sen vaknar man sen somnar man, och så håller de på hela natten. Men man är ändå helt utvilad dagen efter
Citera
2010-06-19, 01:42
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:

iaf-

tackar för svar.

tja du får nog bäst effekt om du hade tagit dom rektalt. sen kan du ju boosta om du har någon benzo eller lyrica t ex..

och tramadol-dvalan när man ska sova är riktigt skön ju..och när man stiger upp nästa dag känner man sig helt utvilad även om man bara har halv-sovit
Citera
2010-06-19, 01:46
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flumtrack
''Sova'' på tramadol är ju de bästa dom finns, man somnar i 10 minuter sen vaknar man sen somnar man, och så håller de på hela natten. Men man är ändå helt utvilad dagen efter

jo de stämmer ju iofs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in