2010-06-16, 13:55
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Hur mycket kostar Tramadol i Thailand?
Citera
2010-06-16, 23:29
Medlem
encases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Hur mycket kostar Tramadol i Thailand?
vill bara varna om färgämnena de lägger till..
fick en förjävlig magförgiftning av Tramadolen i Thailand, var jävligt nära på att stryka med s.a.s och allt berodde på de jävla färgämnena som kroppen inte var van vid, allergisk mot eller vad fan det var.

thats all..
Citera
2010-06-16, 23:32
Medlem
Jag är en stor noob när det gäller tramadol och jag har undrat ett tag vad det är för skillnad på alla olika sorter... Det finns ju t ex. Hexal, retard kan nu inte rada upp en massa. Men om någon skulle kunna rada upp några sorter och beskriva skillnaden på dessa så hade jag blivit glad
Citera
2010-06-16, 23:37
Medlem
encases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarmer420
Jag är en stor noob när det gäller tramadol och jag har undrat ett tag vad det är för skillnad på alla olika sorter... Det finns ju t ex. Hexal, retard kan nu inte rada upp en massa. Men om någon skulle kunna rada upp några sorter och beskriva skillnaden på dessa så hade jag blivit glad
hexal, actavis m.fl är bara företagens namn.
retard, även kallat depot, betyder i princip att tramadolen utlöses "sakta" över en lång tid istället för att utlösas direkt med full effekt, brukar vara bra för personer med svåra smärtor som vill ha smärtlindring över lång tid. har man depot tabletter och är ute efter "full effekt" direkt så brukar många krossa tabletterna först alt. tugga dem och svälja, det brukar skynda på det hela

det spelar ingen roll vilket företag det är som har tillverkat skiten då ämnet är samma hos alla, tramadolhydroklorid.. det som kan skilja från företag till företag är färgämnen, bindemedlen och hjälpämnen..
Citera
2010-06-17, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarmer420

Läkemedel som innehållertramadolhydroklorid:

Nobligan (Meda)
Tramadol (Diverse olika företag)
Tradolan (Nordic drugs)
Tiparol (AstraZeneca)
Zamadol (VIATRIS)
Tramamerck Retard (Merck NM)
Ultram (paracetamol/tramadolhydroklorid)

De har alla samma verksamma substans, men det kan vara skillnader i tillsatser som färgämnen, smakämnen mm. De ska ge samma effekt (eller rus), men många kan känna olika effekt av olika tabletter och man kan vara "överkänslig" mot en tramadoltablett men tåla andra bra.

Så var fallet för mig när jag åt tramadol mot smärta (alltså inget "flummande". Jag klarade inte Nobligan alls utan kräktes som en fontän. Tradolan gick lite bättre, men jag blev alldeles "hög" och hade svårt att gå eftersom golvet av någon anledning betedde sig konstigt och rörde på sig.
Fick en massa konstiga biverkningar, exempelvis blev jag så lomhörd att jag nästan inte kunde höra alls (har iofs nedsatt hörsel men det blev tusen gånger värre av tramadol). Blev seg och fick yrsel, mm.

Inte funkade de särskilt bra mot smärtan heller. När jag fick krampanfallet (se tidigare inlägg om du är intresserad av detaljerna) lade jag av med sk*ten.
Citera
2010-06-17, 07:51
Medlem
gugglianos avatar
På tal om depot/retard, etc. så garvbölade jag när jag hämtat ut 100 st tramadol retard, och läste på ettiketten: "På receptet tradolan, du har fått tramadol retard"

Alltså, jag läste det som om att dom kallade mig "retard"
Aja, det var kul då i alla fall, jag var väl jävligt trött, antar jag
Citera
2010-06-17, 08:50
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av encase
vill bara varna om färgämnena de lägger till..
fick en förjävlig magförgiftning av Tramadolen i Thailand, var jävligt nära på att stryka med s.a.s och allt berodde på de jävla färgämnena som kroppen inte var van vid, allergisk mot eller vad fan det var.

thats all..
Berätta gärna mer. Vad hände? Och hur vet Du att det är pga färgämnena?
Citera
2010-06-17, 12:18
Medlem
encases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Berätta gärna mer. Vad hände? Och hur vet Du att det är pga färgämnena?
I första hand för att jag inte hade tagit eller ätit någonting annat konstigt. Det var också 2 veckor in i semestern så det kunde inte ha varit "res sjuka" och natten efter tramadolen började helvetet braka loss.

Man vaknade helt enkelt av jävligt smärtsamma hugg i magen, tänkte först att nu fan har man fått diarré, men det var inte fallet för det fanns inget att skita ut. Huggen kom var 3-4e minut och man kunde verkligen inte hålla sig för skrik, kändes fan som att föda (antar jag) och huggen varade i flera sekunder, upp till 15s. Några timmar senare började jag bli yr som satan och få tunnelseende, kunde knappt stå upp själv utan fick bli dragged av polarna. Blev kraftigt dehydrerad och dagen efter när skiten inte hade släppt stack jag till läkare, han frågade vad jag hade ätit eller tagit på sistone och jag sa Tramadol. Han sa då att det är vanligt att många är allergiska/inte tåler de färgämnen/bindeämnen/whatever som fanns i Thaiproducerade Tramadol. Fick stanna på sjukan i 4 dagar med dropp, "antikräk" sprutor 3gg/dag och några andra tabletter tills man blev stabil igen.

Tog inte heller mycket utan var bara 100mg.

1 veckas semester + 4500kr i sjön NOT worth it.
Senast redigerad av encase 2010-06-17 kl. 12:20.
Citera
2010-06-17, 15:23
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av encase
I första hand för att jag inte hade tagit eller ätit någonting annat konstigt. Det var också 2 veckor in i semestern så det kunde inte ha varit "res sjuka" och natten efter tramadolen började helvetet braka loss.

Man vaknade helt enkelt av jävligt smärtsamma hugg i magen, tänkte först att nu fan har man fått diarré, men det var inte fallet för det fanns inget att skita ut. Huggen kom var 3-4e minut och man kunde verkligen inte hålla sig för skrik, kändes fan som att föda (antar jag) och huggen varade i flera sekunder, upp till 15s. Några timmar senare började jag bli yr som satan och få tunnelseende, kunde knappt stå upp själv utan fick bli dragged av polarna. Blev kraftigt dehydrerad och dagen efter när skiten inte hade släppt stack jag till läkare, han frågade vad jag hade ätit eller tagit på sistone och jag sa Tramadol. Han sa då att det är vanligt att många är allergiska/inte tåler de färgämnen/bindeämnen/whatever som fanns i Thaiproducerade Tramadol. Fick stanna på sjukan i 4 dagar med dropp, "antikräk" sprutor 3gg/dag och några andra tabletter tills man blev stabil igen.

Tog inte heller mycket utan var bara 100mg.

1 veckas semester + 4500kr i sjön NOT worth it.
Något liknande hände mig i Egypten, fast långt ifrån lika allvarligt, som för dig. Det stack och högg i magen, och det enda som hjälpte mot smärtan, var att skita ut skit som inte fanns. Jag hade inte tagit deras läkemedel. Detta hände en vecka in i semestern. Eter två veckor så har man fortfarande inte hunnit vänja kroppen vid bakteriefloran.

En kille ur en familj vi reste med, fick vita prickar över hela kroppen, och kliade och bölade samtidigt. Enligt prover här hemma i Sverige, så var han inte allergisk mot något (Klart att han måste vara det).

Jag säger inte att det inte är som Du säger. Jag funderar bara på alternativa teorier. Kan mycket väl vara som Du säger. Men annat konstigt kan hända.
Citera
2010-06-18, 05:13
Medlem
Lodibs avatar
Drog i mig 100mg tramadol retard vid 8-9 och ytligare 100mg vid 10-11. Nu vid 2-5 tiden är jag helt avdomnad. Trött som fan men ändå inte. Hur lång tid tar det innan jag fått bort effekterna?

Kommer jag kunna gå på möte imorgon utan risker?
Hur är det om jag drar i mig 200-300mg imorgon eller överimorrn?

(Första gången)
Citera
2010-06-18, 12:42
Medlem
Ajss avatar
En liten fråga.

En god vän sa att Tramadol Depot löses upp lika snabbt som alla andra men innehåller ett ämne som hindrar upptaget i tarmen, så det spelar ingen större roll om man äter fler för man får bara mer av den hämmande ämnet. Givetvis blir man mer trammad men inte lika mycket som av "vanliga".
Givetvis skiljer det sig antagligen från tillverkare till tillverkare men kan han ha rätt? och vi snackar svensk läkemedels Tram nu.

Har inte ätit så mycket depot men jag har alltid antagit att man krossar dem för att få bort depoteffekten.
Citera
2010-06-18, 13:26
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajs
En liten fråga.

En god vän sa att Tramadol Depot löses upp lika snabbt som alla andra men innehåller ett ämne som hindrar upptaget i tarmen, så det spelar ingen större roll om man äter fler för man får bara mer av den hämmande ämnet. Givetvis blir man mer trammad men inte lika mycket som av "vanliga".
Givetvis skiljer det sig antagligen från tillverkare till tillverkare men kan han ha rätt? och vi snackar svensk läkemedels Tram nu.

Har inte ätit så mycket depot men jag har alltid antagit att man krossar dem för att få bort depoteffekten.

Jag har inte koll på exakt vad som händer, men jag har egen erfarenhet utav dem. När jag har ätit depot så äter jag ite extra, oftast 1g. Det ger inte ett lika starkt rus som 1g vanliga tramadol, men det håller i väldigt länge, drygt ett dygn.

Krossar man dem lite så får man nog bort lite av depoteffekten, men inte all tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in