Citat:
Ursprungligen postat av fssswe
IMO suger verkligen SSRI, min verklighetsuppfattning försvann helt under perioden jag käkade dom tabletterna. Kunde tex. få för mig att jag inte hade några kläder på mig när jag skulle gå ut och var tvungen att kolla 6 ggr att jag verkligen inte var naken.
Att få tramadol utskrivet när jag gick på SSRI var heller inga problem, många läkare har aldrig hört talas om tex. Serotengt syndrom osv. Dock vet jag att läkarna gillar inte att skriva ut opiater när man inte är så gammal, även fast man är över 18. Så jag fick nöjja mig med 20st 50mg som självklart tog slut första kvällen... ha ha.
Vanillia: Är förvånad att du tycker atarax är något att ha, fick 25st pga. mina sömnproblem, och skulle ta en fjuttig liten tablett innan jag gick å la mig. Första kvällen hände inget, andra kvällen blev jag förbannad och käkade upp hela kartan och inte fan sov jag bättre för det

Fick prova Zopiklon som fungerade bra på mig dock fick jag bara ett uttag.
Sen ang. krampanfall tror jag faktiskt det är mycket som spelar in, olika från människa till människa. Har ibland ätit doser runt 900-1100mg och inte krampat, dock har man alltid varit lite småskrajj men än så länge har det gått bra. Lite nervryckningar får jag alltid på tramadol men det är lite mysigt tycker jag

Som sagt, vi fungerar alla olika och reagerar olika på läkemedel. Jag har ju varit tablettmissbrukare en gång i tiden, men slutade för länge sedan. Dock står det ju i min journal och det verkar inte gå att ta bort.

Orkar inte bråka med Socialstyrelsen, som jag tror att man måste kontakta om man vill få bort något ur sin journal. Men i alla fall, den där kommentaren gör att jag har väldigt svårt att få ut något annat än Atarax.
Men jo, det hjälper mig. Först skulle jag ta två om dagen mot mild depression. Det var lite för "klent", så läkaren sade att jag kunde höja till fyra om dagen om jag vill. Då funkade det! Blev mycket gladare och kände mig mindre deppig. Kunde leka med femårige sonen, och hjälpa femtonårige pojken med hans behov. Jag gjorde naturligtvis det innan också, men jag gjorde det "mekaniskt" och utan inlevelse, om någon förstår hur jag menar.
Även Citalopramen fungerar bra, blev piggare direkt, fast jag började med en halv om dagen, De hjälpte mot smärtan också. Tidigare åt jag maxdos Citodon (8 om dagen) nu kan det oftast räcka med 4!
Har inga direkta biverkningar, men en sak har jag märkt nu på sistone; det "knäpper"i vänstra örat eller i huvudet. Det låter ungefär som när en minutvisare rör sig på en klocka. Vet inte om det är en biverkning av någon av alla mediciner, jag har så många att jag måste ha en Dosett för att hålla reda på allt.
Men det kan vara något annat också, det kan vara örat som håller på att "lägga av". Dövhet eller åtminstone starkt nedsatt hörsel går i släkten. Men de flesta får det när de är äldre, över 60. Jag är bara 40 ju...

Jag härd väldigt dåligt på högra örat och väntar nu på kallelse för att få hörapparat.
Vad nu allt detta har med Tramadol att göra. Jag ber om ursäkt för alla "utläggningar".