Citat:
Ursprungligen postat av Vanillia
Hm. Citalopram fungerar alldeles utmärkt för mig i alla fall. Inga biverkingar som jag har märkt, de funerade mot mon depression och hjälpte till att minska min smärta.
Jag tycker t om Atarax är bra!
Men sådant är ju olika från människa till människa förstås.
Ja, det måste vara jobbigt när ingenting funkar. Att Tramadol är ångestdämpande kom lite som av en nyhet för mig, när jag åt dem blev jag bara vimsig och seg. Och sedan kom krampamfallet som gjorde att jag tvärslutade med dem.
Jag kommer aldrig mer ta Tramadol!
IMO suger verkligen SSRI, min verklighetsuppfattning försvann helt under perioden jag käkade dom tabletterna. Kunde tex. få för mig att jag inte hade några kläder på mig när jag skulle gå ut och var tvungen att kolla 6 ggr att jag verkligen inte var naken.
Att få tramadol utskrivet när jag gick på SSRI var heller inga problem, många läkare har aldrig hört talas om tex. Serotengt syndrom osv. Dock vet jag att läkarna gillar inte att skriva ut opiater när man inte är så gammal, även fast man är över 18. Så jag fick nöjja mig med 20st 50mg som självklart tog slut första kvällen... ha ha.
Vanillia: Är förvånad att du tycker atarax är något att ha, fick 25st pga. mina sömnproblem, och skulle ta en fjuttig liten tablett innan jag gick å la mig. Första kvällen hände inget, andra kvällen blev jag förbannad och käkade upp hela kartan och inte fan sov jag bättre för det

Fick prova Zopiklon som fungerade bra på mig dock fick jag bara ett uttag.
Sen ang. krampanfall tror jag faktiskt det är mycket som spelar in, olika från människa till människa. Har ibland ätit doser runt 900-1100mg och inte krampat, dock har man alltid varit lite småskrajj men än så länge har det gått bra. Lite nervryckningar får jag alltid på tramadol men det är lite mysigt tycker jag