2010-06-10, 23:40
Medlem
Lime-Limes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddybear
Undrar lite hur det fungerar att kombinera Tiparol (50 mg) och Aerius (5 mg).
De går bra att kombinera!
Citat:
Ursprungligen postat av jokan104
Jag har 20st 50mg Tramadol Actavis och det blir första gången för mig och tjejen. Hur många ska vi ta?

Vi har även haschis att leka med senare om vi känner för det.

Vad ska vi tänka på och vad behöver vi veta?
Vad ska vi undvika m.m.?

Vi vill ha en skön upplevelse med varken för mycket eller för lite!

mvh
Jag skulle säga att 200mg/person vore nog! Det beror ju lite på vad ni väger, och om ni har tolerans från andra opioider, och så - men 4st tabletter var torde duga!

Men ni kan vänta och höra från någon mer person om ni vill vara helt säkra.

Ni behöver inte veta speciellt mycket. Ruset kommer kännas behagligt vid den dosen. Försök att undvika stora intag av alkohol, bara.
Senast redigerad av Lime-Lime 2010-06-10 kl. 23:47.
Citera
2010-06-10, 23:45
Medlem
Lime-Limes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polemarchos
Ni som är erfarna, kan man ta tramadol trots att man har tagit ganska mycket alvedon och ipren?

Är tramadol farligt för dom av oss som har allergier och astma? Några akuta biverkningar?
Min far märker endast att smärtan försvinner samt att han blir extremt pigg och kan inte sova.
Man kan ta det tillsammans med alvedon/ipren, ja! Man brukar vanligen rådas kombinera tramadol tillsammans med någon annan värktablett. Typ paracetamol. Det är inte lika levertoxiskt som alvedon.

Ej farligt för allergiker eller astmatiker. Man kan förstås vara allergisk mot tramadol, men det är förstås heller inte vanligt!
Citera
2010-06-11, 07:26
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime-Lime
. Typ paracetamol. Det är inte lika levertoxiskt som alvedon.

Hur fan tänkte du nu?

Alvedon®

Aktiv substans
Paracetamol

Förövrigt boostar man inget annat än smärtlindringen med paracetamol.
Citera
2010-06-11, 12:04
Medlem
Hej
Någon som vet vad man kan ta för.

Tram 50mg
Tram 100mg
Tram 200mg Depot
OxyC 20mg
Citera
2010-06-11, 15:35
Bannlyst
Hur mycket ökar toleransen på tram?

Kan man ta ca 350 mg en dag i veckan och få samma rus varje gång?
Citera
2010-06-11, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoD1
Hur mycket ökar toleransen på tram?

Kan man ta ca 350 mg en dag i veckan och få samma rus varje gång?

Har du diciplin till att bara ta 350mg i veckan så skall du få ut samma rus varje gång, ja.
Citera
2010-06-11, 19:36
Medlem
Lime-Limes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Citat:
Man kan ta det tillsammans med alvedon/ipren, ja! Man brukar vanligen rådas kombinera tramadol tillsammans med någon annan värktablett. Typ paracetamol. Det är inte lika levertoxiskt som alvedon.
Hur fan tänkte du nu?

Alvedon®

Aktiv substans
Paracetamol

Förövrigt boostar man inget annat än smärtlindringen med paracetamol.
Haha.. lugn.

Jag menade givetvis att tramadol inte är lika levertoxiskt som paracetamol.
Och att man, av läkare, brukar rådas kombinera tramadol med t.ex. paracetamol - för ökad smärtlindring. Det argumentet ämnade ge stöd åt mitt påstående, att tramadol + paracetamol, eller någon NSAID, går bra att kombinera.

Medveten om att paracetamol inte binder till någon opioidreceptor!
Citera
2010-06-11, 19:47
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Haha.. lugn.

Jag menade givetvis att tramadol inte är lika levertoxiskt som paracetamol.
Och att man, av läkare, brukar rådas kombinera tramadol med t.ex. paracetamol - för ökad smärtlindring. Det argumentet ämnade ge stöd åt mitt påstående, att tramadol + paracetamol, eller någon NSAID, går bra att kombinera.

Medveten om att paracetamol inte binder till någon opioidreceptor!

Ok,check.
Citera
2010-06-11, 20:05
Medlem
Fredagsmannens avatar
Hur länge brukar erat rus vara?
Citera
2010-06-12, 01:59
Bannlyst
Vad ligger tramadolen i pris igentligen? Är 200kr för 1000mg överpris anser ni eller helt lagom?
Ska kanske åka till Spanien snart, förmodligen Alicante, säljs tramadol fortfarande receptfritt där nere?
Citera
2010-06-12, 18:06
Medlem
IceC00ls avatar
Någon som vet vad tillverkaren heter till följande:
http://yfrog.com/jurxtramadolbigj

Står inget på blistret
Citera
2010-06-13, 07:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Jag tar inte SSRI, får det utsrkivet bara. Låtsas som att jag äter dom. Skulle aldrig falla mig in att trycka i mig den där skiten.

Så man får inte Tramadol utskrivet om man har SSRI?
Jag vill ha det för att minska smärta samt att det är ångestdämpande (har provat tram och då blev jag både fri från ångest och smärtan i axeln), vilket jag inte antar Voltaren är?

OK, förlåt. Att få något utskrivet är ju naturligtvis inte samma sak som att ta det. Typiskt mig att dra förhastade slutsatser och "hoppa på" skribenten.

Om man får det utskrivet när man har SSRI utskrivet vet jag inte, antagligen är det olika från läkare till läkare. Det var någon läkare här på FB som skrev om det där, jag försokte hitta inlägget men lyckades givetvis inte. I alla fall skrev han att det inte var någon fara alls att blanda. Min husläkare säger att det är jättefarligt eftersom det kan leda till serotonergt syndrom (se länk senare) och hon skulle aldrig skriva ut Tramadol i kombination med SSRI.

Så du ser, det finns olika uppfattningar om det där. Sedan kan man ju aldrig veta om en användare här på FB som säger att h*n är läkare verkligen är det, så man får kanske ta inläggen med en nypa salt.

Nej, Voltaren är inte ångestdämpande. Men det är väldigt bra vid smärtor som är inflammationsrelaterade, så en kombination av Tramadol och Voltaren kanske skulle vara bra.

Jag ber än en gång om ursäkt för att jag "hoppade på" dig så där. Jag har varit tablettmissbrukare med allt vad det innebär, och jag hade ett h*lv*t* när jag skulle sluta. Så jag "moraliserar" kanske litegrann, men det är inte för att vara taskig.

Hoppas att du får de mediciner du behöver!

Förresten är SSRI verkligen så "dåligt"? Jag har Citalopram utskrivet (och tar dem också! men har inte upplevt en enda biverkning. Tvärtom hjälper de jättebra! Tar dem i kombination med Citodon mot smärta, och Citalopramen förstärker Citodonets effekt så att jag inte behöver ta så många Citodon. Det har också hjälpt väldigt bra mot den lilla depression jag haft på grund av min smärta, som jag haft väldigt länge. Så för mig funkar det jättebra! Men det är klart, sådant där är ju olika från människa till människa, alla upplever ju saker olika. Och jag vet inte om Citalopram verkligen är SSRI.

Nå i alla fall (som Hasse i Hasse & Tage säger i Lindemanskcheterna. Underbara btw! Om någon här kommer ihåg dem.) Här är länken: http://sv.wikipedia.org/wiki/Serotonergt_syndrom

Förresten kan någon tala om hur man gör för att hänvisa till en sida genom att bara skriva namnet? Ni vet, man skriver något och det blir markerat och när man klickar på det kommer man direkt till det man vill länka till? Jag vet att jag förklarar dåligt, men jag är sjuk och fick ungefär en timmes sömn i natt så jag är helt "tjock i huvudet"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in