Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Jag tar inte SSRI, får det utsrkivet bara. Låtsas som att jag äter dom. Skulle aldrig falla mig in att trycka i mig den där skiten.
Så man får inte Tramadol utskrivet om man har SSRI?
Jag vill ha det för att minska smärta samt att det är ångestdämpande (har provat tram och då blev jag både fri från ångest och smärtan i axeln), vilket jag inte antar Voltaren är?
OK, förlåt. Att få något utskrivet är ju naturligtvis inte samma sak som att ta det. Typiskt mig att dra förhastade slutsatser och "hoppa på" skribenten.
Om man får det utskrivet när man har SSRI utskrivet vet jag inte, antagligen är det olika från läkare till läkare. Det var någon läkare här på FB som skrev om det där, jag försokte hitta inlägget men lyckades givetvis inte. I alla fall skrev han att det inte var någon fara alls att blanda. Min husläkare säger att det är jättefarligt eftersom det kan leda till
serotonergt syndrom (se länk senare) och hon skulle aldrig skriva ut Tramadol i kombination med SSRI.
Så du ser, det finns olika uppfattningar om det där. Sedan kan man ju aldrig veta om en användare här på FB som säger att h*n är läkare verkligen
är det, så man får kanske ta inläggen med en nypa salt.
Nej, Voltaren är inte ångestdämpande. Men det är väldigt bra vid smärtor som är inflammationsrelaterade, så en kombination av Tramadol och Voltaren kanske skulle vara bra.
Jag ber än en gång om ursäkt för att jag "hoppade på" dig så där. Jag har varit tablettmissbrukare med allt vad det innebär, och jag hade ett h*lv*t* när jag skulle sluta. Så jag "moraliserar" kanske litegrann, men det är inte för att vara taskig.
Hoppas att du får de mediciner du behöver!
Förresten är SSRI verkligen så "dåligt"? Jag har Citalopram utskrivet (och tar dem också!

men har inte upplevt en enda biverkning. Tvärtom hjälper de jättebra! Tar dem i kombination med Citodon mot smärta, och Citalopramen förstärker Citodonets effekt så att jag inte behöver ta så många Citodon. Det har också hjälpt väldigt bra mot den lilla depression jag haft på grund av min smärta, som jag haft väldigt länge. Så för mig funkar det jättebra! Men det är klart, sådant där är ju olika från människa till människa, alla upplever ju saker olika. Och jag vet inte om Citalopram verkligen är SSRI.
Nå i alla fall (som
Hasse i
Hasse & Tage säger i
Lindemanskcheterna. Underbara btw! Om någon här kommer ihåg dem.) Här är länken:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Serotonergt_syndrom
Förresten kan någon tala om hur man gör för att hänvisa till en sida genom att bara skriva namnet? Ni vet, man skriver något och det blir markerat och när man klickar på det kommer man direkt till det man vill länka till? Jag vet att jag förklarar dåligt, men jag är sjuk och fick ungefär en timmes sömn i natt så jag är helt "tjock i huvudet"...