2010-05-29, 17:13
Medlem
Finns det något läkemedel som har ca samma effekt som tramadol?
Citera
2010-05-29, 19:16
Medlem
M0ntanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalopp
Inte vad jag känner till nej. De flesta Opioider är mycket skönare och inte lika allvarliga biverkningar.
Dock är Krypton likt Tramadol samt lagligt.
Citera
2010-05-29, 22:11
Medlem
Royal-s avatar
Har tre stycken 150mg depo tramadol. Hexal tror jag det var. Är det stor kramprisk att ta dessa tre? Funkar det att ta eftersubutex? Har cp-hög tolerans på krypton. ( det verkar spela roll ) eftersom jag kan horsa som fan utan att bli skev och dra stora högar sub. Så är 450mg lagom att krossa och dra i sig?

Är det bara lägga det på tungan och svälja?
Citera
2010-05-29, 22:18
Medlem
Tack montana knaprade nyss i mig 150 mg tradolan fan va ja älskar de....
Citera
2010-05-30, 03:30
Medlem
sprututs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalopp
Skulle verkligen rekommendera krypton finns även i piller form, läggs i te.

Annars finns det kodein, dock lite sämre än krypton och tramm
Citera
2010-05-30, 03:41
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprutut
Skulle verkligen rekommendera krypton finns även i piller form, läggs i te.

Annars finns det kodein, dock lite sämre än krypton och tramm

Kodein är faktiskt starkare än både krypton och tramadol. Fast det är ju klart lite individuellt, och dessutom en smaksak.
Citera
2010-05-30, 14:05
Medlem
Pekorals avatar
Fick då ett krampanfall på Tramadol igår. Brukar normalt sett vara uppe i doser som 1500mg odyl men igår tog jag enbart 650. Ett par timmar efter intaget då hade jag svimmat och en vän hade hittat mig krampandes på köksgolvet med en halvt upprökt cigarett bredvid mig. Hade enligt min väns utsago varit helt blå i ansiktet dessutom
En tripp till sjukhuset blev det. Fick höra hur skadligt det är, bla bla bla.
Problemet är att jag hade käkat stesolid för att inte få kramper.

Sen nu säger folk att jag inte kan käka tramadol längre för att jag mest troligast kommer få kramper igen... Stämmer detta?
Är det Kratom jag måste börja missbruka då?
Det gör fan ont i hjärtat att få höra att man inte kan käka trammisar längre.
Citera
2010-05-30, 15:14
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekoral
Fick då ett krampanfall på Tramadol igår. Brukar normalt sett vara uppe i doser som 1500mg odyl men igår tog jag enbart 650. Ett par timmar efter intaget då hade jag svimmat och en vän hade hittat mig krampandes på köksgolvet med en halvt upprökt cigarett bredvid mig. Hade enligt min väns utsago varit helt blå i ansiktet dessutom

Sen nu säger folk att jag inte kan käka tramadol längre för att jag mest troligast kommer få kramper igen... Stämmer detta?

Det är tydligen en myt att muskelavslappnande såsom Stesolid kan användas för att förhindra krampanfall. Det hjälper dock under ett anfall, och tydligen även precis efter.

Vad hade du gjort mer den dagen? Hade du sovit dåligt? Druckit? Det finns fler faktorer än dosering som är av betydelse för hur stor kramprisken är.

Det är möjligt, men jag vet inte riktigt. För vissa verkar det vara så, men jag är inte säker. Jag har själv aldrig fått ett krampanfall och känner ingen som har fått det heller.

Nej, du måste inte börja missbruka Kratom. Det finns inget tvång till det!

Tramadol är ändå överskattat. Av de svaga opioiderna så är det IMO Kodein som gäller!
Citera
2010-05-30, 15:16
Medlem
Pekorals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Nej, du måste inte börja missbruka Kratom. Det finns inget tvång till det!

Tramadol är ändå överskattat. Av de svaga opioiderna så är det IMO Kodein som gäller!

Men Kratom är väl det som är lättast att få tag i och mest likt Tramadol i ruset? Jag kommer inte våga äta tram nå mer i framtiden, det är ett som är säkert.
Citera
2010-05-30, 19:00
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Royal-
Har tre stycken 150mg depo tramadol. Hexal tror jag det var. Är det stor kramprisk att ta dessa tre? Funkar det att ta eftersubutex? Har cp-hög tolerans på krypton. ( det verkar spela roll ) eftersom jag kan horsa som fan utan att bli skev och dra stora högar sub. Så är 450mg lagom att krossa och dra i sig?

Är det bara lägga det på tungan och svälja?
Du kan stoppa i dig alla tre med en minimal risk för kramp.
Enklast är ifall du krossar dom och lindar in i lite papper och sväljer.

Sedan vet jag inte om du kommer känna av det någonting. Då du skrev att du hade hög tolerans på krypton. Man bygger upp korstolerans när man varvar sub/tram/kryp
Citera
2010-05-30, 22:38
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Men Kratom är väl det som är lättast att få tag i och mest likt Tramadol i ruset? Jag kommer inte våga äta tram nå mer i framtiden, det är ett som är säkert.

Lättast att få tag i är det iaf, eftersom det är lagligt. Men jag har aldrig testat kratom, men det sägs vara likt tramadol ja.
Citera
2010-05-31, 11:57
Medlem
Citat:

Hejsan,

Jag har råkat ut för precis samma sak, jag trodde att jag var imun mot kramanfall men efter det första har jag fått 4 eller 5 som du beskriver, det är precis som om att man har fått ett anfall så är det lättare att få igen. Jag har krampat på betydligt lägre doser än vad jag har legat på i vanliga fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in