Citat:
Ursprungligen postat av Pekoral
Fick då ett krampanfall på Tramadol igår. Brukar normalt sett vara uppe i doser som 1500mg odyl men igår tog jag enbart 650. Ett par timmar efter intaget då hade jag svimmat och en vän hade hittat mig krampandes på köksgolvet med en halvt upprökt cigarett bredvid mig. Hade enligt min väns utsago varit helt blå i ansiktet dessutom
En tripp till sjukhuset blev det. Fick höra hur skadligt det är, bla bla bla.
Problemet är att jag hade käkat stesolid för att inte få kramper.
Sen nu säger folk att jag inte kan käka tramadol längre för att jag mest troligast kommer få kramper igen... Stämmer detta?
Är det Kratom jag måste börja missbruka då?
Det gör fan ont i hjärtat att få höra att man inte kan käka trammisar längre.
Det är tydligen en myt att muskelavslappnande såsom Stesolid kan användas för att förhindra krampanfall. Det hjälper dock under ett anfall, och tydligen även precis efter.
Vad hade du gjort mer den dagen? Hade du sovit dåligt? Druckit? Det finns fler faktorer än dosering som är av betydelse för hur stor kramprisken är.
Det är möjligt, men jag vet inte riktigt. För vissa verkar det vara så, men jag är inte säker. Jag har själv aldrig fått ett krampanfall och känner ingen som har fått det heller.
Nej, du måste inte börja missbruka Kratom. Det finns inget tvång till det!
Tramadol är ändå överskattat. Av de svaga opioiderna så är det IMO Kodein som gäller!