2010-05-28, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluefingers
[...] Jag började för några dar sen och mortlade ner 2 st tabs, alltså 400mg och bombade. Jag åt även 50mg Atarax som är en antihistamin, jag har hört att antihistaminer ska minska risken för snetändning på opioder och opaiter, stämmer detta? [...]

Jag har aldrig hört talas om det, däremot kan Atarax hjälpa mot den klåda man kan få av opiater/opioider.

Citat:
Ursprungligen postat av Toffs
Det här med andningsdepression, när man blandar det med alkohol, kommer det bara när man somnar eller kan det uppstå i vaket tillstånd?

[...]

Jag tror att om man är vaken märker man nog av att man börjar få problem med andningen. Andningsdepression sätter nog bara in i sömnen.

Men det är vad jag tror, det låter mest rimligt tycker jag.

Någon annan som tror detsamma eller rentav vet hur det ligger till? guggliano kanske...?

Citat:
Ursprungligen postat av pierso
Ringde min mottagning idag, har obeskrivlig ryggskott och ingen tillgång till tramadol. Jag ger snart upp av smärtan. Jag blir galen !

Kan någon länka till ett inlägg i denna tråd där det står var jag kan beställa över nätet, för jag orkar inte gå med denna djävulska smärta !!!

Om detta inte är tillåtet att länka till ettt sådant inlägg får snäll mod plocka bort.

Usch, låter inget vidare. Men vad sade de på mottagningen då? "No Tramadol for you!" á la "soupnazi" i Seinfeld (om du vet vad/vem jag menar)?

Citat:
Ursprungligen postat av MakaNaka
[Massor av text] Dagen efter hade jag träningsvärk i precis hela kroppen, och då menar jag hela också, hade t.o.m. ont ovanpå fötterna.

[...]

Som du säkert vet vid det här laget så får precis varenda muskel i kroppen arbeta vid ett epilepsianfall eller, som det är frågan om vid "tramadolutlösta anfall", epilepsiliknande anfall. Man känner sig verkligen helt mör i kroppen efteråt.

Men du säger att du äter epilepsimedicin och har fått flera anfall efteråt, har de anfallen kommit "av sig själva" eller har du utvecklat "äkta" epilepsi?

Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Ja, fast med Benso och grapefuktjuice, resonerar man inom vården såhär, att man inte ska äta grapefrukt före sedering med bensodiazepiner, eftersom man löper stor risk att bli alltför sederad, vilket tyder på att en effektökning också sker, och enligt den tesen borde ju både kramprisken och ruset öka om man boostar tram med grape, om det nu är sant att det funkar att boosta tram med grapefruktjuice.

Jag tror också att kramprisken ökar om man "boostar" tram med vad det nu vara må. Jag tycker det låter mest logiskt att om man ökar den sköna effekten av något så ökar man också risken för biverkningar.

Men jag kan ju ha fel (även om det sällan händer ).

Jag har läst någonstans här på forumet att grapefruktjuice ökar risken för leverskador om man använder det för att boosta exempelvis Citodon. Vet tyvärr inte var, så någon källa får ni inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Bluefingers
Varför måste jag äta så kopiösa mängder för att känna något? Har sett folk som blir höga på 200mg liksom, jag måste äta typ 800mg för att ens märka _någonting_, förrutom smärtlindringen då

Jag har hört/läst någonstans att om man har smärta och försöker få ett rus på sina värktabletter så blir det svårare. Även här saknar jag tyvärr källa, men måste säga att det också låter logiskt.

Du har ont, så när du tar dina "trammar" sätter de igång och gör sitt egentliga jobb, det vill säga lindra din smärta.

Ta det lite lugnt med dina Tramadol, det blir ju inte så roligt om de tar slut för tidigt och du inte har något att lindra smärtan med!
Citera
2010-05-28, 12:36
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillia
Jag tror att om man är vaken märker man nog av att man börjar få problem med andningen. Andningsdepression sätter nog bara in i sömnen.

Men det är vad jag tror, det låter mest rimligt tycker jag.

Någon annan som tror detsamma eller rentav vet hur det ligger till? guggliano kanske...?

Min egen erfarenhet:

Man, 70kg, 36 år
Diagnos: Postoperativ smärta
Läkemedel: Dexofen
Ordinerad dos: Max 400mg/dygn (maxdos inom vården, och bör vara det även hos självmedicinerande personer)

Vid denna tidpunkt intog jag alltså Maxdos av detta rävgift, (som är livsfarligt att blanda med alkohol), och vid sänggående, när kroppen började varva ner upplevde jag det som om jag sjönk djupare och djupare ner i nåt slags mjukt ludd, och plötsligt spratt jag till och tog instinktivt ett par djupa andetag, vilket får mig att tro att jag var på gränsen att sluta andas, men kroppen satte in nåt försvar. Om alkohol är med i bilden tror jag inte man får den där reflexen att dra åt sig andan, eftersom det potentierar dexofenets effekt. Jag tror dock att man åtminstone måste vara så nere i varv att man "nåddar" på skiten för att andningsdepression ska inträda, det borde vara nära nog omöjligt (men det är förstås dosrelaterat) att få andningsdepression om man är uppe och går, eller på att sätt håller igång kroppen.. Observera att jag endast presenterar min teori, och den baserar jag på egna erfarenheter, samt berättelser från folk som brukat skiten på fel sätt(stora doser och/eller med alkohol)
Citera
2010-05-28, 13:09
Medlem
flumtracks avatar
blev nyss erbjuden att köpa en karta tramadol active 50mg för 200 kr , snubben som säljer sa att ''active'' är bättre än dom andra sorterna. Men de känns som ja kommer bli blåst ;O nån som har testat dom där ''active'' ?

EDIT: tramadol actavis hette dom visst (:
Senast redigerad av flumtrack 2010-05-28 kl. 13:18.
Citera
2010-05-28, 13:31
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flumtrack
blev nyss erbjuden att köpa en karta tramadol active 50mg för 200 kr , snubben som säljer sa att ''active'' är bättre än dom andra sorterna. Men de känns som ja kommer bli blåst ;O nån som har testat dom där ''active'' ?

EDIT: tramadol actavis hette dom visst (:

Nej att det är just actaves och att det är så jävla bra det är naturligtvis skitsnack.

Jag kollade lite snabbt på fass om det kunde tänkas att actaves är snabbverkande, men det finns som både depå och som kapsel men det är klart, är det kapslar det är frågan om så kan det ju vara det säljaren syftar på (även om det är fel att säga att actaves är bättre än andra)

Dock är inte actaves sämre än andra.

Blåst blir du ju egentligen inte, du vet vad du får och du kollar upp innan vilket är bra utan det handlar snarare om hur mycket du är beredd att betala, har du fler alternativ att välja mellan? Hur sugen är du på just tramadol?

Dock, om det är 10 st han vill sälja är det ett överpris det ska du vara medveten om, 10 - 15 kr styck borde du kunna få ner dem till. Men sen vet man ju inte vad han köpt dem för han kan ju ha köpt i andra hand själv. Och ibland vill man faktiskt ha ett överpris som säljare för att det ska kännas värt, annars kan man lika gärna äta upp skiten själv.

Blåst blir du när du inte får som avtalat eller inte får allst. Det är upp tilll dig att avgöra om du vill betala detta eller inte.

Var jag riktigt jävla sugen och inte fick tag på annat sätt och verkligen behövde nu då skulle jag faktiskt kunna betala 20kr styck, som en engångsföreteelse - Jag skulle samtidigt fortsätta leta efter en billigare kran dock, för 20kr styck för 50mg är verkligen inte ett bra pris.
Senast redigerad av Midnight 2010-05-28 kl. 13:34.
Citera
2010-05-28, 13:52
Medlem
gugglianos avatar
Sen ber jag om ursäkt för att jag drog in dextropropoxifen i denna tråd, men det är ju en av storspelarna i andningsdepressionsligan, och i slutändan skiljer sig knappast en andningsdepression utlöst av ett preparat tex tram, från en utlöst av fentanyl eller dexofen eller whateva, ni fick en beskrivning av hur det kan kännas i alla fall, trevlig helg.
Citera
2010-05-28, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Sen ber jag om ursäkt för att jag drog in dextropropoxifen i denna tråd, men det är ju en av storspelarna i andningsdepressionsligan, och i slutändan skiljer sig knappast en andningsdepression utlöst av ett preparat tex tram, från en utlöst av fentanyl eller dexofen eller whateva, ni fick en beskrivning av hur det kan kännas i alla fall, trevlig helg.

Det gjorde väl inget att du tog ett exempel med dextropropoxifen, frågan var ju om man kunde få andningsdepression i vaket tillstånd och du berättade din erfarenhet. Att du fick den där reaktionen av "dextro" gör väl inget, det var ju själva andningsdepressionen som var det viktiga här!

Trevlig helg!
Citera
2010-05-28, 19:48
Medlem
Hallonjudens avatar
Hurpass lätt blir det att få tag på tramadol i Portugal? Någon som vet?
Citera
2010-05-28, 20:09
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonjuden
Hurpass lätt blir det att få tag på tramadol i Portugal? Någon som vet?

Ingen aning men det borde inte vara så svårt. Är inte heroin lagligt där? Borde väl gå att köpa tram på Apoteket.
Citera
2010-05-28, 23:02
Medlem
Jag vet inte hur pass många här som har erfarenhet av FPs Tramadol. Det är depåtabletter 100mg. Tagit det 2 dagar i rad i samband med relativt små doser xanax (2mg) och har inte känt ngt nämnvärt efter ett par timmar. igår tog jag totalt 500mg och 3 mg xanax men somnade och vaknade 18 timmar senare. Är det dålig kvalité på skiten?

Dessutom, hur snabbt ökar toleransen för tram? blir tredje dagen i rad iag tar nu och undrar hur mkt det kmr påverka?
Citera
2010-05-28, 23:47
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr___Z
Jag vet inte hur pass många här som har erfarenhet av FPs Tramadol. Det är depåtabletter 100mg. Tagit det 2 dagar i rad i samband med relativt små doser xanax (2mg) och har inte känt ngt nämnvärt efter ett par timmar. igår tog jag totalt 500mg och 3 mg xanax men somnade och vaknade 18 timmar senare. Är det dålig kvalité på skiten?

Dessutom, hur snabbt ökar toleransen för tram? blir tredje dagen i rad iag tar nu och undrar hur mkt det kmr påverka?

FP Tramadol funkar väl, men det inga Hexal direkt. Du somnade nog på grund av de tre milligram Xanor om det är bra grejer och du inte har någon tolerans. Hur hög/låg är din Tramadol tolerans?
Citera
2010-05-29, 00:49
Medlem
Var åratal sen tram senast, tog 500mg igår, 300 mg dagen innan. Har tagit 400mg idag och börjar väl känna att dem kickar in lite grann iaf.
Citera
2010-05-29, 08:06
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillia
Det gjorde väl inget att du tog ett exempel med dextropropoxifen, frågan var ju om man kunde få andningsdepression i vaket tillstånd och du berättade din erfarenhet. Att du fick den där reaktionen av "dextro" gör väl inget, det var ju själva andningsdepressionen som var det viktiga här!

Trevlig helg!

Ja, det är sant. Jag var mest orolig för att moderator(erna) skulle härskna. Trevlig helg på dig med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in