Citat:
Ursprungligen postat av Bluefingers
[...] Jag började för några dar sen och mortlade ner 2 st tabs, alltså 400mg och bombade. Jag åt även 50mg Atarax som är en antihistamin, jag har hört att antihistaminer ska minska risken för snetändning på opioder och opaiter, stämmer detta? [...]
Jag har aldrig hört talas om det, däremot kan Atarax hjälpa mot den klåda man kan få av opiater/opioider.
Citat:
Ursprungligen postat av Toffs
Det här med andningsdepression, när man blandar det med alkohol, kommer det bara när man somnar eller kan det uppstå i vaket tillstånd?
[...]
[...]
Jag tror att om man är vaken märker man nog av att man börjar få problem med andningen. Andningsdepression sätter nog bara in i sömnen.
Men det är vad jag tror, det låter mest rimligt tycker jag.
Någon annan som tror detsamma eller rentav vet hur det ligger till? guggliano kanske...?
Citat:
Ursprungligen postat av pierso
Ringde min mottagning idag, har obeskrivlig ryggskott och ingen tillgång till tramadol. Jag ger snart upp av smärtan. Jag blir galen !
Kan någon länka till ett inlägg i denna tråd där det står var jag kan beställa över nätet, för jag orkar inte gå med denna djävulska smärta !!!
Om detta inte är tillåtet att länka till ettt sådant inlägg får snäll mod plocka bort.
Kan någon länka till ett inlägg i denna tråd där det står var jag kan beställa över nätet, för jag orkar inte gå med denna djävulska smärta !!!
Om detta inte är tillåtet att länka till ettt sådant inlägg får snäll mod plocka bort.
Usch, låter inget vidare. Men vad sade de på mottagningen då? "No Tramadol for you!" á la "soupnazi" i Seinfeld (om du vet vad/vem jag menar)?
Citat:
Ursprungligen postat av MakaNaka
[Massor av text] Dagen efter hade jag träningsvärk i precis hela kroppen, och då menar jag hela också, hade t.o.m. ont ovanpå fötterna.
[...]
[...]
Som du säkert vet vid det här laget så får precis varenda muskel i kroppen arbeta vid ett epilepsianfall eller, som det är frågan om vid "tramadolutlösta anfall", epilepsiliknande anfall. Man känner sig verkligen helt mör i kroppen efteråt.
Men du säger att du äter epilepsimedicin och har fått flera anfall efteråt, har de anfallen kommit "av sig själva" eller har du utvecklat "äkta" epilepsi?
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Ja, fast med Benso och grapefuktjuice, resonerar man inom vården såhär, att man inte ska äta grapefrukt före sedering med bensodiazepiner, eftersom man löper stor risk att bli alltför sederad, vilket tyder på att en effektökning också sker, och enligt den tesen borde ju både kramprisken och ruset öka om man boostar tram med grape, om det nu är sant att det funkar att boosta tram med grapefruktjuice.
Jag tror också att kramprisken ökar om man "boostar" tram med vad det nu vara må. Jag tycker det låter mest logiskt att om man ökar den sköna effekten av något så ökar man också risken för biverkningar.
Men jag kan ju ha fel (även om det sällan händer
).Jag har läst någonstans här på forumet att grapefruktjuice ökar risken för leverskador om man använder det för att boosta exempelvis Citodon. Vet tyvärr inte var, så någon källa får ni inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Bluefingers
Varför måste jag äta så kopiösa mängder för att känna något? Har sett folk som blir höga på 200mg liksom, jag måste äta typ 800mg för att ens märka _någonting_, förrutom smärtlindringen då
Jag har hört/läst någonstans att om man har smärta och försöker få ett rus på sina värktabletter så blir det svårare. Även här saknar jag tyvärr källa, men måste säga att det också låter logiskt.
Du har ont, så när du tar dina "trammar" sätter de igång och gör sitt egentliga jobb, det vill säga lindra din smärta.
Ta det lite lugnt med dina Tramadol, det blir ju inte så roligt om de tar slut för tidigt och du inte har något att lindra smärtan med!