Citat:
Ursprungligen postat av Pekoral
Fick då ett krampanfall på Tramadol igår. Brukar normalt sett vara uppe i doser som 1500mg odyl men igår tog jag enbart 650. Ett par timmar efter intaget då hade jag svimmat och en vän hade hittat mig krampandes på köksgolvet med en halvt upprökt cigarett bredvid mig. Hade enligt min väns utsago varit helt blå i ansiktet dessutom
En tripp till sjukhuset blev det. Fick höra hur skadligt det är, bla bla bla.
Problemet är att jag hade käkat stesolid för att inte få kramper.
Sen nu säger folk att jag inte kan käka tramadol längre för att jag mest troligast kommer få kramper igen... Stämmer detta?
Är det Kratom jag måste börja missbruka då?
Det gör fan ont i hjärtat att få höra att man inte kan käka trammisar längre.
En tripp till sjukhuset blev det. Fick höra hur skadligt det är, bla bla bla.
Problemet är att jag hade käkat stesolid för att inte få kramper.
Sen nu säger folk att jag inte kan käka tramadol längre för att jag mest troligast kommer få kramper igen... Stämmer detta?
Är det Kratom jag måste börja missbruka då?
Det gör fan ont i hjärtat att få höra att man inte kan käka trammisar längre.
"Bla bla bla"? Är det så du ser på de varningar du fått? Varför undrar du då om du vågar fortsätta tratta i dig tramadol, du verkar inte ta några varningar på allvar så varför ska någon svara dig?
Ja, du får ursäkta att jag låter "sur", men jag blir faktiskt det på sådant här!
Du säger att du hade tagit Stesolid för att undvika kramp, du kanske märkte att det inte hjälpte ett dugg? Det är ju precis detta guggliano har försökt säga ett antal gånger: det hjälper inte att ta Stesolid eller annat i förebyggande syfte mot kramp! Kramplösande läkemedel måste tas under själva krampanfallet! Jag skulle vilja se den som lyckas äta tabletter under ett krampanfall...
Varför måste du över huvud taget missbruka något? Tycker du inte att du fått tillräckligt med dåliga erfarenheter av ett missbruk?
) men också på att jag har egen erfarenhet av hur det är att vara missbrukare/beroende av smärtstillande. Det är inte roligt... Dels är det ett mindre h-e att ständigt jaga tabletter, dels är det ett stort h-e när man väl ska sluta med eländet.
Hoppas bara att någon äntligen kan börja ta dig på allvar. Jag vill också trycka lite extra på detta;
Jag inser inte charmen med det, mådde bara dåligt av det när jag fick testa.