Kanske svårt att nodda på trad enbart så som jag föreställer mig... dvs subutex/horse
Men tycker det finns tillräckligt med likheter för att det ändå borde fungera ungefär lika.
Nu vet jag säkert inte vad jag håller på med ens
Det händer vid vissa lyckliga tillfällen, och då är dom rätt sköna för att vara så enkla. Kramp- och tillvänjningsrisken är väl deras enda baksida.
förstärker den smärtlindrande effekten, varför skulle annars vården ordinera 50-100mg trad+1g alvedon vid deras version av svår smärta, som dom i och för sig inte vet ett skit om, eftersom dom använder sin satans VAS-skala. Fattar heller inte hur dumma jävla medelsvenssons kan säga tack så mycket när dom får 1g alvedon ensamt mot benbrott och liknande. Jag brukar lyfta långfingret, jag.
Men nu vill väl han ha det skönt, inte bli av med smärta... Alvedon hjälper knappast till om man vill nodda.
...hur många gånger det har sagts i den här tråden nu: Det går inte att bedöma risken för kramp hos en enskild person! Ledsen om jag låter grinig, har sovit dåligt (som anligt), och det är ju inte ditt fel att frågan ställts cirka 24672 gånger, men så är det. Det finns ingen som helst möjlighet att säga hur hög eller låg risken för kramp är hos just dig.
Det beror på så mycket: krampbenägenhet "från början", dagsform (hur du ätit, sovit osv) och andra saker. En sak som kan sänka din kramptröskel är för lågt kaliumvärde och hur 17 ska vi veta vilken kaliumhalt just du har?
Det finns de som tagit ganska höga doser tram utan minsta ryckning i en lilltå och så plötsligt får kramp av 300 mg! För här kommer en "rolig grej": Man kan faktiskt få kramp även under 400 mg. Visst, det är det "tak" man satt inom sjukvården men det är ingen garanti för att allt under inte ska ge kramp.
Och nej, som guggliano så klokt påpekat hjälper det inte ett dugg att äta Zopiklon eller annat i förebyggande syfte. Du måste få i dig det kramplösande preparatet under själva krampanfallet, och då ska du ju helst ha en "sitter" närvarande samt det kramplösande preparatet i IV-form. Det är en smula svårt att få i en krampande person tabletter...
Än en gång, jag är hemskt ledsen om jag låter grinig, ta det inte personligt. Jag förstår att det är jobbigt att läsa igenom en tråd som är så lång som denna.
Ta det lugnt med "trammet"!
Jag förstår också att kramprisken är högst individuellt.
Något inom sjukhusvärlden som jag vet lite om är just EP pga av en vän som gick bort vid ett anfall.
Mina frågor kanske inte kom fram riktigt, tror du/ni att kramprisken blir mindre om man äter depot istället för pulver? Känns ju som att pulver ger en mer "chock" på kroppen. En smygande depot kanske inte har lika stor krampfaktor? Hälften krossat, hälften depot kan det vara något?
Det är bara något jag hittat på i mitt huvud, det behöver inte stämma alls.
Andra saken jag undrade var för Zopiklonet. Är helt ny på läkemedelsfronten och jag har hört att det är en Benzo-Analog, så tänkte att det kanske kunde vara kramplösande.
Men den frågan fick jag ju besvarad så ingen behöver göra sig "besväret" att svara på det igen.
Men egentligen så ville jag nog höra att det borde vara lugnt, i och med att det är så liten dos.
Sökte väl mest bekräftelse kanske.
Åter igen är jag ledsen att jag kommer med mina "tram" frågor såhär 2010, vad jag förståt så har tramtåget gått för länge sedan. (är inte ledsen, arg eller sur över ditt inlägg Vanillia även om det kanske kan verka så, jag tycker att all bidragande fakta är bra, även om den kanske inte är så som jag vill )
Jag förstår också att kramprisken är högst individuellt.
Något inom sjukhusvärlden som jag vet lite om är just EP pga av en vän som gick bort vid ett anfall.
Mina frågor kanske inte kom fram riktigt, tror du/ni att kramprisken blir mindre om man äter depot istället för pulver? Känns ju som att pulver ger en mer "chock" på kroppen. En smygande depot kanske inte har lika stor krampfaktor? Hälften krossat, hälften depot kan det vara något?
Det är bara något jag hittat på i mitt huvud, det behöver inte stämma alls.
Andra saken jag undrade var för Zopiklonet. Är helt ny på läkemedelsfronten och jag har hört att det är en Benzo-Analog, så tänkte att det kanske kunde vara kramplösande.
Men den frågan fick jag ju besvarad så ingen behöver göra sig "besväret" att svara på det igen.
Men egentligen så ville jag nog höra att det borde vara lugnt, i och med att det är så liten dos.
Sökte väl mest bekräftelse kanske.
Åter igen är jag ledsen att jag kommer med mina "tram" frågor såhär 2010, vad jag förståt så har tramtåget gått för länge sedan. (är inte ledsen, arg eller sur över ditt inlägg Vanillia även om det kanske kan verka så, jag tycker att all bidragande fakta är bra, även om den kanske inte är så som jag vill )
Bra att du inte är sur, jag var heller inte så arg som det kanske verkade!
Jag vet faktiskt inte, men jag tror inte det är någon skillnad i kramprisk om man tar depot jämfört med vanliga tabletter. Jag föreställer mig nog att om det är någon skillnad så är kramprisken högre eftersom det verksamma ämnet utsöndras i kroppen under en längre tid. Men din teori kanske stämmer.
Men mest troligt är väl att det inte gör någon som helst skillnad. Så att krossa och köra hälften depot, häften "vanligt" gör nog ingen som helst skillnad. Tyvärr.
Ledsen att jag återigen gav dig ett svar du inte ville ha. Och ja, din "huvudfråga" kom bort lite i förra inlägget, eller rättare sagt: Jag misstolkade den. Sorry.
tja.
har noll tolerans mot tramadol i stort sett. slängt i mig någon enstaka vid vissa tillfällen och vet att ja blir småskön på de. då utan amfetamin, har tagit högst 0.5 tjack mellan kl 24-05. ser nån någon risk med att göra de efter detta intag av tjack för att må lite softare? de rör sig om högst 100mg tramadol.
Svaret lär ju komma när ja redan gjort dumheten(?) men endå hoho
Jag vet faktiskt inte om jag någonsin har noddat, största dosen jag tog var 900mg och då var ja hög i 24h. Nu har jag 600mg i kroppen pga. migränhuvudvärk, lär nog köra 200mg till.
Hur mycket behöver man för att nodda?
Jag vet faktiskt inte om jag någonsin har noddat, största dosen jag tog var 900mg och då var ja hög i 24h. Nu har jag 600mg i kroppen pga. migränhuvudvärk, lär nog köra 200mg till.
Hur mycket behöver man för att nodda?
Jag har aldrig noddat av tramadol. Har ätit över 1g. Tramadol är en svag opioid som gör en pigg snarare än trött, så att nodda på tram är nog inte lätt.
Jag har aldrig noddat av tramadol. Har ätit över 1g. Tramadol är en svag opioid som gör en pigg snarare än trött, så att nodda på tram är nog inte lätt.
Nej för att kunna nodda av tramadol krävs det först och främst att man inte är van vid tyngre opioider än så, att man tar en hög dos och dessutom kombinerar med benzo och kanske lite röka.
Men är man någorlunda van vid lite tyngre opioider så är det en omöjlighet att nodda av tram, iaf nodda i ordets rätta bemärkelse eller vad jag kategoriserar som att nodda dvs att man ligger i en slags djupdvala medans man drömmer sköna drömmar.
Nej för att kunna nodda av tramadol krävs det först och främst att man inte är van vid tyngre opioider än så, att man tar en hög dos och dessutom kombinerar med benzo och kanske lite röka.
Men är man någorlunda van vid lite tyngre opioider så är det en omöjlighet att nodda av tram, iaf nodda i ordets rätta bemärkelse eller vad jag kategoriserar som att nodda dvs att man ligger i en slags djupdvala medans man drömmer sköna drömmar.
Vilken benso rekommenderar du att kombinera med tram. då? Har tänkt att testa benso, då jag aldrig gjort det förut. Vilken dos osv.
Vilken benso rekommenderar du att kombinera med tram. då? Har tänkt att testa benso, då jag aldrig gjort det förut. Vilken dos osv.
Min personliga favorit att kombinera med opiater/opioider av alla slag är iktorivil eller xanor.
Men om du aldrig testat benzo innan så kanske du bör testa Diazepam (Stesolid, Valium) som är lite mildare men helt klart skön den också, bra allround-benzo helt enkelt. 20mg till att börja med räcker nog för att du ska känna av det en hel del och bilda dig en uppfattning om vad det går ut på.
Min personliga favorit att kombinera med opiater/opioider av alla slag är iktorivil eller xanor.
Men om du aldrig testat benzo innan så kanske du bör testa Diazepam (Stesolid, Valium) som är lite mildare men helt klart skön den också, bra allround-benzo helt enkelt. 20mg till att börja med räcker nog för att du ska känna av det en hel del och bilda dig en uppfattning om vad det går ut på.
Vad får man för effekt av iktorivil förutom det kramplösande i förebyggande syfte?