2010-04-05, 23:20
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blizzsucks
Tagit 2 st folk öl och 2 st Tramadol 100mg, har inte kännt av någonting alls, borde jag känna någonting? Är relativt nybörjare

Ja, du kan bli lite mer luddig än vanligt. Men 200mg är ingen monsterdos, och om det är depot så kommer inte effekten förrän ett par timmar, samtidigt som den håller i en längre period, kostnaden är att ruset känns ännu mindre.
Citera
2010-04-05, 23:39
Medlem
Blizzsuckss avatar
Okej tack, Depot är tablett? lär väll antagligen vara sånt isf... Hade tänkt att sova också så har ju slösat bort 2 st helt o hållet då.. Kommer effekten snabbare om jag tuggar i mig dom? Även fått problem att gå på muggen är det nåt som kommer med Trabbar?
Citera
2010-04-06, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blizzsucks
Okej tack, Depot är tablett? lär väll antagligen vara sånt isf... Hade tänkt att sova också så har ju slösat bort 2 st helt o hållet då.. Kommer effekten snabbare om jag tuggar i mig dom? Även fått problem att gå på muggen är det nåt som kommer med Trabbar?

Föstoppning är vanligt på alla slags opiater/opioider då de gör att tarmrörelserna saktar ner eller helt avstannar. Det finns många bra receptfria laxermedel på Apoteket, annars är ett bra tips att äta mycket fiberrik mat och dricka mycket vätska, helst vatten.

Depot betyder att tablettens innehåll söndras ut långsammare, de kallas även SR (=slow release) eller retard. Är det sådana man har bör man krossa/tugga dem för snabb effekt.
Senast redigerad av Vanillia 2010-04-06 kl. 00:05.
Citera
2010-04-06, 01:34
Medlem
Vilka är effekterna för er på Tramadol egentligen?

Gjorde min debut igår med 200 mg, borde väll räcka för att känna för en som aldrig använt opioider förut?
Men jag kände inte så mycket om ens något. Det jag kan säga är att jag kände mig bekväm, men inte mer än vad jag kan känna mig i nyktert tillstånd. Satt på en stol hela natten, som i normala fall inte är så skönt, men hade inte dirket några problem med det, utan kändes bra.

Idag tog jag 400 mg under en bussresa, och återigen vet jag inte riktigt om det gav någon effekt. Kändes bekvämt att sitta, och jag sov av och till.

Det jag hade förväntat mig var mer känsla av eufori, och mer märkbar effekt. Så man verkligen vet om man känner något eller inte. Så som det kändes nu vet jag inte ens om det var placebo eller inte.

Krävs det högre doser än så här för att känna av det på riktigt? Vad känner ni under ett rus?
Citera
2010-04-06, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TbWW3ift
Vilka är effekterna för er på Tramadol egentligen?

Gjorde min debut igår med 200 mg, borde väll räcka för att känna för en som aldrig använt opioider förut?
Men jag kände inte så mycket om ens något. Det jag kan säga är att jag kände mig bekväm, men inte mer än vad jag kan känna mig i nyktert tillstånd. Satt på en stol hela natten, som i normala fall inte är så skönt, men hade inte dirket några problem med det, utan kändes bra.

Idag tog jag 400 mg under en bussresa, och återigen vet jag inte riktigt om det gav någon effekt. Kändes bekvämt att sitta, och jag sov av och till.

Det jag hade förväntat mig var mer känsla av eufori, och mer märkbar effekt. Så man verkligen vet om man känner något eller inte. Så som det kändes nu vet jag inte ens om det var placebo eller inte.

Krävs det högre doser än så här för att känna av det på riktigt? Vad känner ni under ett rus?

Edit: Har läst lite mer på forumet vad folk upplever, och att man upplever lite verklighetsdrömmande, slumrande.
Det stämde in på mig också kom jag på. Jag drömde småsaker som att jag hade tagit ut en schampoflaska och 1 sek senare vaknar jag och är övertygad om att jag gjort detta, och tänker varför gjorde jag så? Och då kommer jag på att det var i drömmen/slumrandet.

Jag är mest besviken för att euforin uteblev, jag hade förväntat mig något i stil med en låg dos svamp.
Citera
2010-04-06, 12:51
Medlem
har dragit i mig 150mg trad nu, vill nodda. ska jag ta mer?
har tyvärr ingen alvedon eller så
Citera
2010-04-06, 12:58
Medlem
TheOmnipotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrovator
har dragit i mig 150mg trad nu, vill nodda. ska jag ta mer?
har tyvärr ingen alvedon eller så

Om du vill nodda så måste du nog ta mer... Alvedon hjälper nog inte så mycket, sliter bara på levern
Citera
2010-04-06, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOmnipotent
Om du vill nodda så måste du nog ta mer... Alvedon hjälper nog inte så mycket, sliter bara på levern

okej... hm.

vad tror du om 300mg? är inte van detta direkt och väger inte särskilt mycket heller
Citera
2010-04-06, 13:04
Medlem
TheOmnipotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrovator
okej... hm.

vad tror du om 300mg? är inte van detta direkt och väger inte särskilt mycket heller

Jag är vet faktiskt inte, jag har aldrig noddat själv men jag har tagit Tramadol några gånger och då runt 200mg och det har bara gjort mig skön. Ungefär som 50-60 ml Cocillana, fast håller i sig längre. Jag tror inte att jag var i närheten av att nodda.
Citera
2010-04-06, 13:11
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Jag är vet faktiskt inte, jag har aldrig noddat själv men jag har tagit Tramadol några gånger och då runt 200mg och det har bara gjort mig skön. Ungefär som 50-60 ml Cocillana, fast håller i sig längre. Jag tror inte att jag var i närheten av att nodda.

Det är väldigt svårt att veta när man kommer börja nodda, om man inte är "van" vid det. Jag noddade första gången på 250mg tramadol, detta märkte jag först när ciggen jag hade i handen bränt igenom tröjan och börjat på huden under.
Citera
2010-04-06, 13:18
Medlem
Kanske svårt att nodda på trad enbart så som jag föreställer mig... dvs subutex/horse
Men tycker det finns tillräckligt med likheter för att det ändå borde fungera ungefär lika.

Nu vet jag säkert inte vad jag håller på med ens
Citera
2010-04-06, 13:24
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
förstärker den smärtlindrande effekten, varför skulle annars vården ordinera 50-100mg trad+1g alvedon vid deras version av svår smärta, som dom i och för sig inte vet ett skit om, eftersom dom använder sin satans VAS-skala. Fattar heller inte hur dumma jävla medelsvenssons kan säga tack så mycket när dom får 1g alvedon ensamt mot benbrott och liknande. Jag brukar lyfta långfingret, jag.

Kontrast:
I thailand blev jag slagen med ett tillhygge av en gangsta wannabe, slagen tog över underarmarna och en tjong i skallen, fick jag rätt ont i käken och skallen, och på sjukhuset i krabi förskrevs temgesic utan knussel jag berättade att läkarna i sverige hade skrivit ut paracetamol i ett liknande läge sa läkaren, "is crazy country from there"
Senast redigerad av guggliano 2010-04-06 kl. 13:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in