2010-05-12, 20:45
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.M
Så det visar inte positivt på opioider/opiater??? om man tex ska lämmna urin prov för en arbetsansökan har hört att man kan knassa om man har käkat nån mindre dos citodon tex

såg även en intressant test på mythbusters de provade olika sorters mat med valmo och efter 2 stora valmokakor "typ sockerkaka" så pissade adam positivt i 2 dagar men det varierar förmodligen beroende på typer av tester men det borde finnas motmedel på opioider/opiater pressis som det finns på THC någon kanske vet mer
Nej, det visas inte dom opiater, men visas som tramadol som man i normalfallet inte söker efter.
citodon innehåller kodein så det är inte samma sak, vallmo är heller inte tramadol så blanda inte ihop socker och mjöl.
Det finns för övrig inget medel som gör att man blir ren, inte av någon drog.
Citera
2010-05-12, 21:47
Medlem
Sir.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Nej, det visas inte dom opiater, men visas som tramadol som man i normalfallet inte söker efter.
citodon innehåller kodein så det är inte samma sak, vallmo är heller inte tramadol så blanda inte ihop socker och mjöl.
Det finns för övrig inget medel som gör att man blir ren, inte av någon drog.

Det var inte riktigt så jag menade visst är det skillnad på preparaten då kodein omvandlas till morfin i kroppen som i sin tur frigör endrofin samma sak borde vara med tramadol trodde de letade efter höjda halter endrofin samt andra spårämmnen trodde heller inte att de kunde fastställa om vilken opiat / opioid som har intagits

Visst valmo är inte tramadol inte heller kodein morfin fentanyl etc
men de har en sak gemensamt de ingår alla i gruppen Opiater/Opioider

Men om det nu är så att Tramadol inte visas som Opiat är det ju bra åandra sidan tror jag det är ganska lätt att prata bort om de nu skulle hitta det

Det finns visst medel för att lämmna negativa provsvar ialla fall på Thc kanske inga mirakelmedel som gör att man kan röka på typ dagen innan provet , de snabbar bara upp nedbrytningen av thc
sedan spelar ju andra saker in som tex kroppsvikt , ämnesomsättning , mängd på intag mm
Citera
2010-05-12, 22:39
Medlem
Sir.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomic
Vad tycker folket om Rx Tramadol SR?

Och vad tycker folk om att krossa depot-tabletter? Blir ruset så mycket påtagligare? För annars varar ju ruset längre än om man krossar dom.

Rx är ett gammalt Americanskt läkemedels märke om jag inte har fel för mig
Rx tramadol Sr är ganska snarlika med Nobligan depot-tabletter att krossa dem höjer inte ruset men däremot så slår det på fortare men längden på ruset är samma skillnaden är att depot tabben ger ett
successivt ökande rus medans den krossade substansen kommer på en gång om du tex bombar eller prepar gelantin kappslar
Citera
2010-05-12, 22:58
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.M
Rx är ett gammalt Americanskt läkemedels märke om jag inte har fel för mig
Rx tramadol Sr är ganska snarlika med Nobligan depot-tabletter att krossa dem höjer inte ruset men däremot så slår det på fortare men längden på ruset är samma skillnaden är att depot tabben ger ett
successivt ökande rus medans den krossade substansen kommer på en gång om du tex bombar eller prepar gelantin kappslar

Mm ok.. är dom potenta då?
Citera
2010-05-13, 00:00
Medlem
Astronomics avatar
Hur är det att ta Kodein om man har hjärtmuskelinflamation och äter magnecyl?
Citera
2010-05-13, 05:49
Medlem
blotarns avatar
Jag har fått tag i ett par riktigt hårda depottabletter Tramadol 200mg. De är stenhårda, alltså mycket bindningsmedel.
Några tips på andra tillvägagångssätt att njuta av dessa förutom att tugga, för de smakar äckligare än de vanligare depoterna?

Jag tar det helst inte rektalt, är relativt homofob så...
Går det att rensa bort bindningsmedlet på något sätt?
Har använt mortel tidigare för att krossa och sedan svälja med ett vattenmått och ett glas cola...

Gröna på ovansidan och vita på undersidan.
Bifogar bild:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/--DSC02042.JPG
Citera
2010-05-13, 09:28
Medlem
Narviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blotarn
Jag har fått tag i ett par riktigt hårda depottabletter Tramadol 200mg. De är stenhårda, alltså mycket bindningsmedel.
Några tips på andra tillvägagångssätt att njuta av dessa förutom att tugga, för de smakar äckligare än de vanligare depoterna?

Har använt mortel tidigare för att krossa och sedan svälja med ett vattenmått och ett glas cola...

Bifogar bild:
Du har ju själv skrivit ett alternativ. Ta och krossa i mortel och sen om du vill kan du ju ta det på lite toapapper som du virar ihop och sen sväljer.
Annars så får du nog tugga helt enkelt.

Jag hade några tramadol från Sandoz som liknade dem där förut. Det var också hårda så jag fick lov att tugga varje gång och det var inte så kul
Citera
2010-05-13, 10:22
Medlem
blotarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narvik
Du har ju själv skrivit ett alternativ. Ta och krossa i mortel och sen om du vill kan du ju ta det på lite toapapper som du virar ihop och sen sväljer.
Annars så får du nog tugga helt enkelt.

Jag hade några tramadol från Sandoz som liknade dem där förut. Det var också hårda så jag fick lov att tugga varje gång och det var inte så kul

Jo, vet att jag skrivit några alternativ. Det jag letade efter var andra alternativ, men verkar tyvärr inte finnas så mycket sånt...

Nä, de där är ju verkligen ingen lek att äta. Som att tugga på pärlor för helvete. Känns som att tänderna ska gå sönder när man tuggar dem. Smakar helvete gör de också. Ett under att jag fått i mig 1,2 gram av dessa igår.
Citera
2010-05-13, 10:46
Medlem
Narviks avatar
Citat:
Jo, vet att jag skrivit några alternativ. Det jag letade efter var andra alternativ, men verkar tyvärr inte finnas så mycket sånt...

Nä, de där är ju verkligen ingen lek att äta. Som att tugga på pärlor för helvete. Känns som att tänderna ska gå sönder när man tuggar dem. Smakar helvete gör de också. Ett under att jag fått i mig 1,2 gram av dessa igår.
Istället för att fylla på under dagen (om du gör det) så kan du ta lite mer som förstados med okrossade tabs. Det tar ju lite längre tid för tabsen att kicka men effekt får du absolut och under längre tid.
Citera
2010-05-13, 11:15
Medlem
shinji ikaris avatar
Citat:

Bifogar bild:

Du kan testa att klippa tabletten till två delar, förslagsvis i brytskåran, och sedan är det bara att krossa på! Brukar själv krossa dom under ett glas.
Citera
2010-05-13, 11:20
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Hur är det att ta Tramadol om man har hjärtmuskelinflamation och äter magnecyl?

?
Citera
2010-05-13, 11:25
Bannlyst
Citat:
Hur är det att ta Kodein om man har hjärtmuskelinflamation och äter magnecyl?

Jag skulle ta det väldigt lugnt med alla slags tabletter om jag hade hjärtmuskelinflammation! Ibland när jag tagit Citodon kan jag känna att hjärtat får jobba väldigt hårt, och då tar jag det alltid enligt läkares föreskrift.

Var snäll mot hjärtat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in