2010-07-03, 14:58
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Real1Sama
Min flickvän undrar hur mycket alkohol hon kan dricka utan att det blir jobbigt om hon tar 250mg?

ska hon ta 250mg på en gång? tycker jag absolut inte. börja med 100mg vänta 1-2h sen fyll på.

annars är risken mkt stor att man bara blir illamående och yr o inte får nåt rus alls.

ang alkoholen så finns det inga riktlinjer. prova sig fram bara. inte för stora klunkar allt för ofta fram tills man känner sig bekväm.

ingen kan din kropp som du själv så omöjligt att svara för nån annan.

ta det lugnt bara, när du blandar alkohol med droger... var respektfull för riskerna.
Citera
2010-07-03, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
det brukar man märka, precis när skiten lämnar kroppen.

vid stora doser kan det va obehagligt men i små doser känner du bara att du är helt tillbaka i ett normalt stadie.

själv tog jag 300mg för ca 24h sen och det är fortf väldigt aktivt har dock sovit som fan nu dem senaste 6 timmarna så e bara mest trött och yrvaken men trammet är väldigt mkt kvar i kroppen fortf.

men på 50mg skulle jag tro att du känner dig normal efter 12h .. för mig halveringstiden är 6h.

Okej, nice. Tog 50mg för typ 30 minuter sen. Börjar känna lite Funderar på ta ytterligare 50mg.
Citera
2010-07-03, 15:03
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steroidss-s
Okej, nice. Tog 50mg för typ 30 minuter sen. Börjar känna lite Funderar på ta ytterligare 50mg.

nice. med tramadol är det bara korkat att slänga i sig 200 eller 300 mg på en gång som startdos.

risken som sagt att man inte njuter är mkt större.
jag börjar alltid med 100mg om det är 50mg kapslar vi pratar om.
(depot är helt annorlunda.. där måste du starta med 200mg om du ska känna nåt :P)
Citera
2010-07-03, 16:22
Bannlyst
Citat:
nice. med tramadol är det bara korkat att slänga i sig 200 eller 300 mg på en gång som startdos.

risken som sagt att man inte njuter är mkt större.
jag börjar alltid med 100mg om det är 50mg kapslar vi pratar om.
(depot är helt annorlunda.. där måste du starta med 200mg om du ska känna nåt :P)

Har bara tagit 50mg tramadol änsålänge.. Känner smått illamående men jag är inte speciellt mysig.. Kan jag ta 50mg till?
Citera
2010-07-03, 16:24
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Har sökt lite i tråden men vekar inte finna någon bra förklaring. Jag har kommit över lite tramadol i SR form och provat lite med. Första gången svalde jag 200mg hela tabletter och fick då ett rätt lugnt och skönt rus efter ca en timme, rökte även då till.

Nu idag provade jag att krossa tabletterna och bomba 350mg, detta bombades vid 12-tiden idag och sedan har jag varit aktiv etc som vanligt, men först nyss, runt 19, dvs 7 timmar efter intag började jag känna av ruset.

Tycker detta verkar oerhört märkligt, sak det verkligen ta så lång tid innan man får någon större effekt? Har även under dagen känt av mina smärtor så inte ens den smärtlindrande effekten fungerade som den skulle.

Har tidigare enbart provat krypton och kodein (vad gäler opioider) och just kryptonet tog oerhört lång tid att verka för mig, samt att jag inte kände speciellt mycket. Kan detta ha att göra med min metabolism eller har jag bara inbillat mig att peaken/ruset borde komma snabbare?

Blev så väldigt ofta för mig på Tram, av nån konstig anledning.

Normalt tar jag upp Opioider snabbt! Ruset avtar också fort. Kodein känner jag av på ungefär 15 minuter. Det sitter i kanske 40. Sub nasalt tar endast 5 minuter kanske... pekar vid typ 20 och efter 1 tim är det borta tycker jag, typ då.

Men Tram... Kan ta kanske 4-6 tim innan något händer och sedan kan jag känna av det resten av dagen. Nu tar jag normalt inte Tram och har inte gjort det på år, men jag anv det som substitut ibland förr.

Jag har iaf väldigt hög ämnesomsättning vet jag så jag kan förstå att Opioider i sig kanske påverkas av det, men varför Tramet ofta verkar tvärtom fattar jag inte. Har läst om fler här på FB som det tagit timmar för också så det verkar som att Tram kan vara segt ibland.
Citera
2010-07-03, 16:37
Bannlyst
Körde tramadol för första gången igår med en polare, vi kom upp i 500 mg var. Vi svalde 50 mg varje timme så att effekten skulle dryga ut sig. Inte förrens 200 mg började jag känna mig riktigt bra dock.
Började med att ruset var mycket uppåt, vi var väldigt sociala och snackade som fan, men efter peaken hade lagt sig blev det ett väldigt skönt neråt rus. Vi rökte en holk också med grönt som gjorde att det blev så jävla skönt, man var verkligen i extas. Noddade några gånger med.
Tramadol får defenetivt 8/10 knarksvampar av mig
Förresten så har jag lite kodein på lager med, är det korstolerans på tram och kodein? Och hur länge håller toleransen sig på kodein? Vill helst kunna känna av det på 250 igen nästa gång jag tar det, hur länge bör jag vänta?
Citera
2010-07-03, 16:44
Bannlyst
Är uppe i 50mg tram nu. Känner ett smått illamående, lugnt att ta 50mg till utan att spy eller få diverse tråkigheter? Kan man äta mat om man är uppe i 100mg tramadol eller kommer jag spy upp det om jag mår lite illa?
Senast redigerad av Steroidss-s 2010-07-03 kl. 16:48.
Citera
2010-07-03, 17:19
Medlem
complexs avatar
Citat:
Är uppe i 50mg tram nu. Känner ett smått illamående, lugnt att ta 50mg till utan att spy eller få diverse tråkigheter? Kan man äta mat om man är uppe i 100mg tramadol eller kommer jag spy upp det om jag mår lite illa?

Hur brukar du reagera på mat när du mår illa, snarare det du borde fråga dig själv, inte tramet i sig som kommer få dig att (eller inte) kräkas, right?

mvh complex

som för övrigt har byggt upp sen i morse till 700mg, 100mg depot åt gången, mår mycket bra just nu för ovanlighetens skull.
Citera
2010-07-03, 19:38
Medlem
Citat:
dedär verkar vara lite av en random grej. kan ha att göra med metabolismen. och den kan ju om jag inte har fel vara urbalans från en dag till en annan. Faktorer som stress påverkar hela kroppen rent fysiologiskt.

tror du får bättre svar av någon annan här inne. Men min gissning är nog metabolsimen
7h verkar länge. :/

Har fått för mig att jag har naturligt slö metabolism men har väl egentligen inga direkta belägg för detta. Det jag tyckte var märkligast vara att jag ena dagen svalde 200mg depot hela och kände effekt efter en dryg timme (dålig tidsuppfattning men det gick förvånansvärt fort).

Flera dagar senare tar jag en dos på 350mg krossade depot och då tar det 7h innan effekten kommer. Jävligt märkligt att vara nykter hela "lediga" dagen för att sedan börja smånodda och somna till fotbolls-VM.

Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Blev så väldigt ofta för mig på Tram, av nån konstig anledning.

Normalt tar jag upp Opioider snabbt! Ruset avtar också fort. Kodein känner jag av på ungefär 15 minuter. Det sitter i kanske 40. Sub nasalt tar endast 5 minuter kanske... pekar vid typ 20 och efter 1 tim är det borta tycker jag, typ då.

Men Tram... Kan ta kanske 4-6 tim innan något händer och sedan kan jag känna av det resten av dagen. Nu tar jag normalt inte Tram och har inte gjort det på år, men jag anv det som substitut ibland förr.

Jag har iaf väldigt hög ämnesomsättning vet jag så jag kan förstå att Opioider i sig kanske påverkas av det, men varför Tramet ofta verkar tvärtom fattar jag inte. Har läst om fler här på FB som det tagit timmar för också så det verkar som att Tram kan vara segt ibland.

Jag har väldigt liten erfarenhet av opioider men kodein har jag provat och då fick jag effekt nästan direkt och den varade någon timme. Som jag skrev ovan har jag troligtvis rätt låg ämnesomsättning men det är ju iofs sådant som varierar från dag till dag.

Har alltid tagit det på tom mage, men åt ju mat under det 7h långa påslaget nu senast, trodde effekten helt skulle utebli så blev rätt förvånad när man helt plötsligt börjar känna av det.
Citera
2010-07-03, 19:39
Bannlyst
Är det korstolerans på tramadol och kodein?
Citera
2010-07-03, 20:37
Bannlyst
Riktigt jävla hungrig men jag har ett litet illamående.. Har bara tagit 100mg, men tror ni jag kan dra i mig en pizza? Brukar ni äta på tramadol?
Citera
2010-07-03, 21:09
Medlem
complexs avatar
Citat:
Riktigt jävla hungrig men jag har ett litet illamående.. Har bara tagit 100mg, men tror ni jag kan dra i mig en pizza? Brukar ni äta på tramadol?
ÄT, vad skulle kunna gå fel, tänk lite logiskt nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in