2010-05-13, 11:35
Medlem
blotarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narvik
Istället för att fylla på under dagen (om du gör det) så kan du ta lite mer som förstados med okrossade tabs. Det tar ju lite längre tid för tabsen att kicka men effekt får du absolut och under längre tid.

Jag krossade 600mg och tog först. Sedan tre timmar senare tog jag och delade två på mitten (400mg) och svalde tillsammans med tre panodil. Sen tog jag ytterligare 200mg som jag tuggade för ett par timmar sedan.
Citera
2010-05-13, 22:09
Medlem
Michtensteins avatar
tjena min kompis har aldrig tagit tramadol förut och har käkat 350 mg och ingenting händer. Kan dom vara gamla eller bör han bara ta mer?
Citera
2010-05-13, 22:46
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michtenstein
tjena min kompis har aldrig tagit tramadol förut och har käkat 350 mg och ingenting händer. Kan dom vara gamla eller bör han bara ta mer?

Det beror ju lite på hur länge sen det var han tog dom. Om det är en timme eller mindre?Ibland kan det ta några timmar innan det ens sätter in.

350 är lite väl mkt som nybörjar dos i mitt tycke.
Citera
2010-05-13, 22:47
Medlem
Hans-Ludwigs avatar
Citat:
hur länge sen?
vad för sorts tabletter?
krossade han dem?

tram kan ta väldigt lång tid innan det slår på. räkna med minst en timme kanske 2... fler om han tog depot-tabletter som han inte krossade.
Citera
2010-05-13, 23:09
Medlem
Michtensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans-Ludwig
hur länge sen?
vad för sorts tabletter?
krossade han dem?

tram kan ta väldigt lång tid innan det slår på. räkna med minst en timme kanske 2... fler om han tog depot-tabletter som han inte krossade.
runt 20.15 tiden. De står på baksidan av de "Grunenthal" Sen Nobligan 50 mg. Han käkade 7 av dom hela sen bombade han 1 med papper. Står också allra längst ner på kartan "873101 - 03.2010" Så antar att dom har gått ut? Tacksam för svar
Citera
2010-05-14, 00:18
Medlem
körde 1 gram och massa alkohol i helgen. idiotiskt (samma kväll alltså)
inte nog med att jag spydde 2 ggr dagen efter, kunde inte käka på hela dagen och hade huvudvärk i 5 dagar så dödade alkoholen tramruset. var som att bli mer full av trammen bara, fast ögonen blev helt skeva som det brukar bli. upplevde fan inget av det sköna tramruset
fan vilken waste.

EDIT: men jag sov gott som fan. slaggade med en polare i en soffa. däckade vid typ kl 1 eller 2. (tror jag iaf). ajuste, blev sjuuuuuukt jävla trött av all den trammen, plus alkoholen då.
Senast redigerad av Mr.Dee 2010-05-14 kl. 00:20.
Citera
2010-05-14, 00:47
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
körde 1 gram och massa alkohol i helgen. idiotiskt (samma kväll alltså)
inte nog med att jag spydde 2 ggr dagen efter, kunde inte käka på hela dagen och hade huvudvärk i 5 dagar så dödade alkoholen tramruset. var som att bli mer full av trammen bara, fast ögonen blev helt skeva som det brukar bli. upplevde fan inget av det sköna tramruset
fan vilken waste.

EDIT: men jag sov gott som fan. slaggade med en polare i en soffa. däckade vid typ kl 1 eller 2. (tror jag iaf). ajuste, blev sjuuuuuukt jävla trött av all den trammen, plus alkoholen då.

Jag hade aldrig blanda med alkohol när jag ätit så mycket tramadol. Risken för kramp ska ju tydligen öka markant. Du ska nog vara glad för att du slapp det den här gången.

Du säger att du drack "massa alkohol", men hur mycket var det, mer specifikt? För de flesta av alla biverkningar du fick där verkar bero på alkoholen snarare än tramadolen. I vilket fall som helst så verkar det inte ha varit en lyckad kväll, hoppas andra lär sig av detta.

Huvudvärk i 5 dagar verkar dock extremt, har som max haft huvudvärk i en dag eller 2 efter intag av tramadol. Ändå så tycker jag att jag brukar få huvudvärk av de flesta läkemedlen, även paracetamol.
Citera
2010-05-14, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Jag hade aldrig blanda med alkohol när jag ätit så mycket tramadol. Risken för kramp ska ju tydligen öka markant. Du ska nog vara glad för att du slapp det den här gången.

Du säger att du drack "massa alkohol", men hur mycket var det, mer specifikt? För de flesta av alla biverkningar du fick där verkar bero på alkoholen snarare än tramadolen. I vilket fall som helst så verkar det inte ha varit en lyckad kväll, hoppas andra lär sig av detta.

Huvudvärk i 5 dagar verkar dock extremt, har som max haft huvudvärk i en dag eller 2 efter intag av tramadol. Ändå så tycker jag att jag brukar få huvudvärk av de flesta läkemedlen, även paracetamol.

äsch, nog blev det en hyffsat lyckat kväll ändå. var hög nästa dag också och kollade på filmer.
men iaf, "massa alkohol" är en överdrift. men lite full var jag när jag tog första trammen (100 mg, funderade på kanske 100 mg till). sen blev det lite till hela jävla tiden och vips var jag uppe i runt 900 mg. fortsatte dricka sen. hade jag inte tagit tram hade jag väl landat på definitivt påverkad men långt ifrån dyngrak. minnet sviker men det kanske var lika mycket som 8 starköl.

självklart skrev jag på fb under hela grejen, ska försöka leta upp.

EDIT: fan hittade inte, tråden jag skrev i kanske kastades. hursomhelst, blev det så att med för mycket alkohol så boostade trammen alkoholen, men som jag har förstått det så dricker man lite så boostar det trammen istället.
Senast redigerad av Mr.Dee 2010-05-14 kl. 02:06.
Citera
2010-05-14, 03:06
Medlem
Snöjs avatar
Snabb fråga;
Finns det pulvertramadol att få tag på? Eller är det endast piller/tabletter som gäller?

Jag saknar pulvertrammet
Citera
2010-05-14, 03:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Snabb fråga;
Finns det pulvertramadol att få tag på? Eller är det endast piller/tabletter som gäller?

Jag saknar pulvertrammet

Jag har aldrig stött på pulver (efter WT). Så räkna inte med att hitta tramadolpulver.
Senast redigerad av lawrenceee 2010-05-14 kl. 03:58.
Citera
2010-05-14, 03:58
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawrenceee
Jag har aldrig stött på pulver (efter WT). Räkna inte med att hitta tramadolpulver.

Isåfall tror jag att man får hitta någon bra drogshop, fast det verkar vara svårare att få tag i pulverform nuförtiden än vad det var förr. Bara en iakttagelse jag gjort, men jag har aldrig handlat tramadol på internet själv.
Citera
2010-05-14, 18:26
Medlem
Hans-Ludwigs avatar
Citat:
runt 20.15 tiden. De står på baksidan av de "Grunenthal" Sen Nobligan 50 mg. Han käkade 7 av dom hela sen bombade han 1 med papper. Står också allra längst ner på kartan "873101 - 03.2010" Så antar att dom har gått ut? Tacksam för svar
han borde fått effekt, de kanske tappar lite i styrka men inte mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in