Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Jag hade aldrig blanda med alkohol när jag ätit så mycket tramadol. Risken för kramp ska ju tydligen öka markant. Du ska nog vara glad för att du slapp det den här gången.
Du säger att du drack "massa alkohol", men hur mycket var det, mer specifikt? För de flesta av alla biverkningar du fick där verkar bero på alkoholen snarare än tramadolen. I vilket fall som helst så verkar det inte ha varit en lyckad kväll, hoppas andra lär sig av detta.
Huvudvärk i 5 dagar verkar dock extremt, har som max haft huvudvärk i en dag eller 2 efter intag av tramadol. Ändå så tycker jag att jag brukar få huvudvärk av de flesta läkemedlen, även paracetamol.
äsch, nog blev det en hyffsat lyckat kväll ändå. var hög nästa dag också och kollade på filmer.
men iaf, "massa alkohol" är en överdrift. men lite full var jag när jag tog första trammen (100 mg, funderade på kanske 100 mg till). sen blev det lite till hela jävla tiden och vips var jag uppe i runt 900 mg. fortsatte dricka sen. hade jag inte tagit tram hade jag väl landat på definitivt påverkad men långt ifrån dyngrak. minnet sviker men det kanske var lika mycket som 8 starköl.
självklart skrev jag på fb under hela grejen, ska försöka leta upp.
EDIT: fan hittade inte, tråden jag skrev i kanske kastades. hursomhelst, blev det så att med för mycket alkohol så boostade trammen alkoholen, men som jag har förstått det så dricker man lite så boostar det trammen istället.