Citat:
Ursprungligen postat av 4BD1
Vad skulle påföljderna egentligen bli om man lyckades döda honom mitt i allt? Fängelse? Hyllning antagligen av folket. Men menar rent brottsmässigt. Nödvärn var det, men något säger mig att mord/dråp skulle ändå få in mig i finkan..
Och OnT: Detta är väldigt fantasifullt, och antagligen fullt med tur. Men skulle klättra upp på ett träd med någon sten. Sedan när han börjar närma sig och inte får syn på mig, hoppar jag ned rakt på han med stenen i sikte på bakhuvudet. Och sedan mangla på.
Ännu en fråga, hur många av er skulle inte totalt annihilera honom, dvs ta upp hans vapen då han är väldigt skadad och göra körsbärspaj av hans ansikte, lite MGB i det hela..
Jag skulle, även fast det är mer våld än nödvändigt.
Beroende på situationen så kan jag faktiskt tänka mig att jag skulle gjort försök till att stoppa dåren, om man ligger i nåt skrymsle och hör skrik och skott i närheten borde man smugit upp och tagit sig en titt, från bilderna där han står på stranden så har han ju full koll på människorna i vattnet. Man kastar en sten och kutar iväg, om man lyckas oskadligöra han på detta sättet tar man hans pickadoll skjuter han i båda knäna och inväntar Polizei