2011-08-06, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grymmwalld
Hade lagt mig under en sten i skogen, tagit fram min iphone gått in på flashback och gjort en tråd. Är på utöya jagad av anders, ställ era frågor!

Klockrent! Bäst hittills!
2011-08-06, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4BD1
Tänk dig att han är på stranden när du simmar, och han siktar mot dig. Med all adrenalin, och ett hjärta som pumpar otroligt fort. Hur länge tror du att du skulle hålla dig under ytan? Avfärda den idén är väl fel att göra, men att göra den högst "busted" ala mythbusterstyle skulle passa bättre.

Eller kanske du tänkte att man tog snabba andetag sen tillbaka till vattnet? ^^

Men tänk, dom flesta var ändå mer än 50 meter ifrån honom! Du behöver knappt vara 10 cm under ytan! Upp och ta lite luft snabbt! Dessutom, om du är under vattner för ditt liv så kan man nog hålla sig lite längre..

Dock så hade han väl cruisat runt i båt senare så jag vettefan! Såg på en bild att det var ganska tät skog! Såg rätt lätt ut att gömma sig bland några granar under lite grenar...
2011-08-06, 22:33
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Hade lagt mig under en sten i skogen, tagit fram min iphone gått in på flashback och gjort en tråd. Är på utöya jagad av anders, ställ era frågor!

Hahaha, roligaste jag läst på länge!
2011-08-06, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av christroy
Tror du ärligt att man skulle åka in i finkan är du ju dummare än tåget....

Jadu, man har fortfarande begått ett brott. Huruvida man får fängelse eller inte är ju upp till domstolen att besluta. Eller kan du redan dra dem besluten, judge?

Citat:
Men tänk, dom flesta var ändå mer än 50 meter ifrån honom! Du behöver knappt vara 10 cm under ytan! Upp och ta lite luft snabbt! Dessutom, om du är under vattner för ditt liv så kan man nog hålla sig lite längre..

Man kan nog hålla sig lite mer om man kämpar för sitt liv ja, men länge nog för att simma under vattnet vilket även är saktare än att simma på ytan, och sedan ta luft OCH sedan komma iväg, id second that. När man är "mindre än 10cm under ytan" syns man väl ju nästan?
Och tror du inte han skulle hitta hållet du simmar mot om du regelbundet tar luft, och sedan bara sikta in o blåsa skallen av dig?
Senast redigerad av 4BD1 2011-08-06 kl. 22:40.
2011-08-06, 22:38
Bannlyst
Jag hade simmat om han inte var nära mig, lätt.

[EDIT]:
Citat:

Frågade du vad han hette innan eller?

Citat:
Om du ser någon stå och skjuter tiotals barn med automatvapen och går och drämmer en sten i huvudet på honom så dör, tror du det blir fängelse då? För vad? för att ha räddat 100 barn från att dö av en sjuk terrorist? Dessutom var ju stenen i huvudet inte meningen att döda honom... Så det kan du ju glömma att det blir! Blir inte ens en utredning, man blir hjälte för resten av sitt liv!

Om jag sköt ner det andra 9/11-planet precis innan det skulle kollidera så att endast personerna i planet dog, skulle jag också vara hjälte då?

Nej, det fungerar inte så. Om du snor tillbaka dina egna föremål när de har blivit stulna blir du fortfarande fälld. Sen att du får förmildrat straff är en annan sak.

Men fortfarande värt det, ja
Senast redigerad av Bitsocker 2011-08-06 kl. 22:44.
2011-08-06, 22:38
Medlem
Skulle springa rakt bort från honom och simma över till land på andra sidan. Enligt google maps är det bara 600 meter och det klarar man nog lätt om man är motiverad av överlevnadsinstinkten.
2011-08-06, 22:39
Medlem
samtron12s avatar
Hade tagit fram guran och vrålat: "Hey hey! Jag klarar mig nog, jag sitter på en sten vid en sjö i en skog!"
2011-08-06, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4BD1
Jadu, man har fortfarande begått ett brott. Huruvida man får fängelse eller inte är ju upp till domstolen att besluta. Eller kan du redan dra dem besluten, judge?

Om du ser någon stå och skjuter tiotals barn med automatvapen och går och drämmer en sten i huvudet på honom så dör, tror du det blir fängelse då? För vad? för att ha räddat 100 barn från att dö av en sjuk terrorist? Dessutom var ju stenen i huvudet inte meningen att döda honom... Så det kan du ju glömma att det blir! Blir inte ens en utredning, man blir hjälte för resten av sitt liv!
2011-08-06, 22:42
Medlem
asdyaos avatar
Hade spionerat på honom med några andra och koordinerat en motattack. Nej men allvarligt, om folk gått till attack hade han inte hunnit skjuta över 10 personer varav de skadade hade kunnat överleva istället för att ligga och förblöda o 2 timmar.

Ja, jag inser att alla (antagligen jag själv) inte är modiga nog att springa mot någon som håller pistol.
2011-08-06, 22:45
Medlem
asdyaos avatar
Citat:

Var det inte en mann som slog en våldtäktsman i huvet två gånger så han dog och fick fängelse för detta? För att två slag räknades som mer våld än nödvändigt. Kan minnas fel.
2011-08-06, 22:45
Medlem
CAXAPs avatar
Hade JAG varit sosse på Utöja så hade jag löpt MOT anders och skrikit "Tjenare Mannen" med största flinnet på läpparna.
2011-08-06, 22:46
Medlem
Jag skulle använt skogen till min fördel, gnuggat lera i mitt ansikte och göra en dräkt av löv och barr.
Sen hade jag gnaggit till ett spjut utav min egna tänder samt gjort en stenslunga av mina strumpor.
Sen väntar jag i skuggorna.....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in