• 8
  • 9
2011-08-06, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viking76
Vattnet var väl ca 10-12 grader och ca 600 meter att simma.

Jag hade nog försökt hitta något bra gömställe.

Var de bara 600 m att simma? skojar du eller?

Jag är sämst av alla i hela världen på att simma men jag klarar fan att simma +700 m eller har gjort de för länge sen men om jag hade en galning efter mig så hade ja nog kunnat motivera mig.

Eller kan temperaturen ställe till de?
2011-08-06, 23:11
Medlem
Missuppfatta mig inte nu, men jag blir faktiskt glad när jag tänker mig själv i just ett sådant scenario.
Givetvis inte att folk dör, men att man faktiskt får chansen att bli ihågkommen som en hjälte.

Jag skulle ha plockat en stor sten (5-10 kg) sedan skulle jag försöka närma mig gärningsmannen och bara dunka stenen i bakhuvudet, vilket borde knocka honom relativt omgående, om inte så lär han vara rätt groggy så man skulle kunna slå/sparka ytterligare några gånger.

Men det mest episka vore dock att spöa honom á la krav maga, dvs gå till angrepp utan vapen för att sedan avbeväpna och skjuta aset.

Jag skulle med handen på hjärtat försöka med detta även om det bara var typ 60% chans att lyckas (40% = död) istället för att gömma mig och ha 90% chans att klara mig. Jag dör hellre som än hjälte än som en okänd nolla vid 80-års åldern.
2011-08-06, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skalm4n
Missuppfatta mig inte nu, men jag blir faktiskt glad när jag tänker mig själv i just ett sådant scenario.
Givetvis inte att folk dör, men att man faktiskt får chansen att bli ihågkommen som en hjälte.

Jag skulle ha plockat en stor sten (5-10 kg) sedan skulle jag försöka närma mig gärningsmannen och bara dunka stenen i bakhuvudet, vilket borde knocka honom relativt omgående, om inte så lär han vara rätt groggy så man skulle kunna slå/sparka ytterligare några gånger.

Men det mest episka vore dock att spöa honom á la krav maga, dvs gå till angrepp utan vapen för att sedan avbeväpna och skjuta aset.

Jag skulle med handen på hjärtat försöka med detta även om det bara var typ 60% chans att lyckas (40% = död) istället för att gömma mig och ha 90% chans att klara mig. Jag dör hellre som än hjälte än som en okänd nolla vid 80-års åldern.

u say?

- "Kaefden Thorvald, jek forsok smykke meg pa Anders. Det hvor storre chans att jeg lyckes än dor"
2011-08-06, 23:17
Bannlyst
Om man bortser från att man förmodligen hade försökt försvinna så långt bort från skytten som möjligt, och istället får leka lite med tanken att man har ballar av stål vid tillfället, så hade jag nog förmodligen slungat en stor jävla sten mot hans nos. Då hade han inte sett så stilig ut på kortet som cirkulerar i massmedia på daglig basis. Sen hade jag förmodligen ropat efter folk som hjälpt mig övermanna honom.

Sen hade jag nog förmodligen skjutit honom i kuken också. Hade en jävla tokstolle som Anders offat mina vänner bara sådär, så hade jag kastrerat honom for life.
2011-08-06, 23:21
Medlem
Hade jag varit inomhus eller nära ett hus hade jag låst in mig på en toalett, jag tvivlar på att Anders skulle slösa tid/ammuntion på att skjuta sönder låset på en dörr för en person.

Hade jag varit utomhus hade jag nog sprungit så långt ifrån honom som möjligt sedan gömt mig eller klättrat upp i ett träd. Att simma är nog inget alternativ då jag är usel på det.
2011-08-06, 23:24
Medlem
HeppaPeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlttt
Var de bara 600 m att simma? skojar du eller?

Jag är sämst av alla i hela världen på att simma men jag klarar fan att simma +700 m eller har gjort de för länge sen men om jag hade en galning efter mig så hade ja nog kunnat motivera mig.

Eller kan temperaturen ställe till de?

10 grader varmt vatten är väldigt kallt tro det eller ej - Sen simmade många med kläder på sig samt under extrem jävla stress, skrikandes, hetsandes - Många fick antagligen kramp, vatten i lungorna, stressanfall som leder till att de inte kan kontrollera och simma ordentligt osv.

Det låter lättare än vad man tror... Tänker man lite mer än en halv sekund så förstår man att det är ganska svårt att klara det under omständigheterna ja.
2011-08-06, 23:27
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
10 grader mitt i sommaren? Vad gör dom för att kyla ner vattnet där i Norge?

Annars är jag riktigt bra på att simma så det hade varit bästa alternativet för min del.
2011-08-06, 23:35
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Det finns trådar om Utöya och i ABoK tas inga "om" diskussioner.

*Klick!*

/Mod
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in