2011-08-06, 22:19
Medlem
dolmiodags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
istället för att springa så hade dom räddat många liv ifall alla bara plocka upp spadar/pinnar/knivar vad som helst o bara rushat mot mannen o huggt ner han, visst hade han kunnat peppra ner en hel del innan men inte så många som han lyckades döda nu.

Men hallå? Det var ju bara sossar där.
2011-08-06, 22:23
Medlem
Rabiddawgs avatar
Försöka daska honom med kuken innan han hinner skjuta mig, så kanske han däckar

Näh, men seriöst, kanske försökt hitta en stor sten och försöka slå till honom med, dvs om jag faktiskt hade vågat, annars gömt mig i en buske/träd.
Det är väl lätt att säga vad man skulle göra, men en annan sak när det väl händer
2011-08-06, 22:24
Medlem
grymmwallds avatar
Hade lagt mig under en sten i skogen, tagit fram min iphone gått in på flashback och gjort en tråd. Är på utöya jagad av anders, ställ era frågor!
2011-08-06, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windandi
Jag har alltid undrat varför ingen passade på medan han laddade om sina vapen. Det tog faktiskt tid, och minns jag inte fel så hann han skjuta 15-20 skott innan han måste byta magasin. En av de som överlevt massakern berättar just om detta, han stod bara någon meter från Anders när han skulle blivit skjuten men inte blev det för att Anders fick slut på ammunition.
Är inte det lite awkward moment där för båda?
"överlevaren" gjorde inte något mot Anders utan stack iväg fortast möjligast.

Så jag hade väl försökt utnyttja det tillfälle där Anders själv var svag - när hans vapen behövde laddas om medan jag befinner mig mer i ett skyddat läge såsom ett gömställe.

Citat:
Ursprungligen postat av showtime
Antingen hade jag klättrat upp i närmaste lövtäta träd eller simmat (troligt scenario)

Hade jag fått tag i en kniv hade jag nog försökt ta mig till ett ställe där han hade varit tvungen att gå i närstrid och jag har överaskningsmomentet (andra sidan ett dörrhål osv).

Hade den jäveln mördat familj och vänner finns det nog risk att jag gått in i psykbryt-mode och börjat jaga efter han. Smyga efter och hoppa på när han laddar om.

Citat:
Ursprungligen postat av D3adMau5
Hade förmodligen kört några Steven Seagull moves på honom, tagit hans vapen och sagt några väl valda sen knäppt honom så hjärtsubstansen bara sprutade. Efter det hade jag tänt en cigg och gått där ifrån i solnedgången med sagan om ringen soundtracket på högsta volym... THE END

Väldigt hjältemodigt/dumtristigt tänkt..

Men normal hjärnsubstans hade hindrat mig att gå i närstrid med en beväpnad massmördare som laddar om för att;
A: man vet ju inte om personen har ett reserv pistol under tröjan och skjuter dig tre skott i pannan när du kommer springande mot honom för att inleda närstrid
B: man vet inte om personen oxå är expert på närstrid och dödar innan du hinner blinka.
C: man vet inte om han är ensam, kanske nån siktar dig på ryggen just när du ska hoppa på Anders.
2011-08-06, 22:25
Medlem
CAXAPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjamoves
Låt säga att jag inte har facit i hand. Jag har nu bytt taktik, haha. Skulle samla ihop flera stycken i ett hus precis vid dörren (som förhoppningsvis bara har en dörr). När våran snubbe Anders glider in så satsar vi alla på att sänka honom.

En anabolaknarkande galning med vapen? Glhf.. Han hade köttat dig och ditt gäng.

OnT: jag hade simmat, bröstsimm, så sansat som möjligt.
2011-08-06, 22:25
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gobbegrogg
Du kunde ta helikoptern till andra sidan, haha

Ajustfan, hemmabygget. Det hade jag glömt bort.
Senast redigerad av -SchmergliN- 2011-08-06 kl. 22:34.
2011-08-06, 22:26
Medlem
Helt klart simmat!

Man är i princip helt skottsäker under vattnet! Räcker med att simma ut 10 meter och hålla dig någon decimeter under ytan och du är säker för i princip alla vapen!

Källa: http://kwc.org/mythbusters/2005/07/m...oof_water.html
2011-08-06, 22:27
Bannlyst
Vad skulle påföljderna egentligen bli om man lyckades döda honom mitt i allt? Fängelse? Hyllning antagligen av folket. Men menar rent brottsmässigt. Nödvärn var det, men något säger mig att mord/dråp skulle ändå få in mig i finkan..

Och OnT: Detta är väldigt fantasifullt, och antagligen fullt med tur. Men skulle klättra upp på ett träd med någon sten. Sedan när han börjar närma sig och inte får syn på mig, hoppar jag ned rakt på han med stenen i sikte på bakhuvudet. Och sedan mangla på.

Ännu en fråga, hur många av er skulle inte totalt annihilera honom, dvs ta upp hans vapen då han är väldigt skadad och göra körsbärspaj av hans ansikte, lite MGB i det hela..
Jag skulle, även fast det är mer våld än nödvändigt.
2011-08-06, 22:28
Medlem
Man hade ju kunnat samla så många som möjligt i en byggnad, barrikera fönster och dörrar så gott det går, och kommer han in springer alla och börjar helt puckla på han med vad det nu kan finnas för tillhyggen. Hade det fungerat tro? Är inte särskilt insatt i vad som hände och så mer än att nån snubbe fick för sig att panga på alla han såg i äkta "8-åring som spelar GTA första gången"-stil på en ö.
2011-08-06, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av christroy
Helt klart simmat!

Man är i princip helt skottsäker under vattnet! Räcker med att simma ut 10 meter och hålla dig någon decimeter under ytan och du är säker för i princip alla vapen!

Källa: http://kwc.org/mythbusters/2005/07/m...oof_water.html

Tänk dig att han är på stranden när du simmar, och han siktar mot dig. Med all adrenalin, och ett hjärta som pumpar otroligt fort. Hur länge tror du att du skulle hålla dig under ytan? Avfärda den idén är väl fel att göra, men att göra den högst "busted" ala mythbusterstyle skulle passa bättre.

Eller kanske du tänkte att man tog snabba andetag sen tillbaka till vattnet? ^^
Medlem
NestTests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grymmwalld
Hade lagt mig under en sten i skogen, tagit fram min iphone gått in på flashback och gjort en tråd. Är på utöya jagad av anders, ställ era frågor!
Och för att undvika att bli kallad troll, även ta en bild på eländet.

Sedan kanske filma lite och lägga upp på MGB, sedan kan man dö lycklig för man är iaf legend på FB
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4BD1
Vad skulle påföljderna egentligen bli om man lyckades döda honom mitt i allt? Fängelse? Hyllning antagligen av folket. Men menar rent brottsmässigt. Nödvärn var det, men något säger mig att mord/dråp skulle ändå få in mig i finkan..

Och OnT: Detta är väldigt fantasifullt, och antagligen fullt med tur. Men skulle klättra upp på ett träd med någon sten. Sedan när han börjar närma sig och inte får syn på mig, hoppar jag ned rakt på han med stenen i sikte på bakhuvudet. Och sedan mangla på.

Ännu en fråga, hur många av er skulle inte totalt annihilera honom, dvs ta upp hans vapen då han är väldigt skadad och göra körsbärspaj av hans ansikte, lite MGB i det hela..
Jag skulle, även fast det är mer våld än nödvändigt.

Tror du ärligt att man skulle åka in i finkan är du ju dummare än tåget....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in