Citat:
Ursprungligen postat av Windandi
Jag har alltid undrat varför ingen passade på medan han laddade om sina vapen. Det tog faktiskt tid, och minns jag inte fel så hann han skjuta 15-20 skott innan han måste byta magasin. En av de som överlevt massakern berättar just om detta, han stod bara någon meter från Anders när han skulle blivit skjuten men inte blev det för att Anders fick slut på ammunition.
Är inte det lite awkward moment där för båda?
"överlevaren" gjorde inte något mot Anders utan stack iväg fortast möjligast.
Så jag hade väl försökt utnyttja det tillfälle där Anders själv var svag - när hans vapen behövde laddas om medan jag befinner mig mer i ett skyddat läge såsom ett gömställe.
Citat:
Ursprungligen postat av showtime
Antingen hade jag klättrat upp i närmaste lövtäta träd eller simmat (troligt scenario)
Hade jag fått tag i en kniv hade jag nog försökt ta mig till ett ställe där han hade varit tvungen att gå i närstrid och jag har överaskningsmomentet (andra sidan ett dörrhål osv).
Hade den jäveln mördat familj och vänner finns det nog risk att jag gått in i psykbryt-mode och börjat jaga efter han. Smyga efter och hoppa på när han laddar om.
Citat:
Ursprungligen postat av D3adMau5
Hade förmodligen kört några Steven Seagull moves på honom, tagit hans vapen och sagt några väl valda sen knäppt honom så hjärtsubstansen bara sprutade. Efter det hade jag tänt en cigg och gått där ifrån i solnedgången med sagan om ringen soundtracket på högsta volym... THE END
Väldigt hjältemodigt/dumtristigt tänkt..
Men normal hjärnsubstans hade hindrat mig att gå i närstrid med en beväpnad massmördare som laddar om för att;
A: man vet ju inte om personen har ett reserv pistol under tröjan och skjuter dig tre skott i pannan när du kommer springande mot honom för att inleda närstrid
B: man vet inte om personen oxå är expert på närstrid och dödar innan du hinner blinka.
C: man vet inte om han är ensam, kanske nån siktar dig på ryggen just när du ska hoppa på Anders.