2009-12-02, 15:56
Medlem
RMBKKs avatar
Fick en gratis 50:- Harry Boy, som jag använde på V64 idag. Har ingen aning om hur man spelar på hästar, hur funkar det, när går loppen, vart kollar jag om jag har vunnit, hur fan ser man vilka hästar jag spelat på osv osv osv??? Kan någon guida mej genom det här, vill inte vinna en mille och sedan inte fatta hur eller varför, samt hur jag får ut pengarna?
Citera
2009-12-02, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RMBKK
Fick en gratis 50:- Harry Boy, som jag använde på V64 idag. Har ingen aning om hur man spelar på hästar, hur funkar det, när går loppen, vart kollar jag om jag har vunnit, hur fan ser man vilka hästar jag spelat på osv osv osv??? Kan någon guida mej genom det här, vill inte vinna en mille och sedan inte fatta hur eller varför, samt hur jag får ut pengarna?

hah du har väll lappen?

skriv ut här vilka hästar du har
Citera
2009-12-02, 16:35
Medlem
RMBKKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierce & Pierce
hah du har väll lappen?

skriv ut här vilka hästar du har

Jodå, jag har lappen. Såhär står det:

1. . . . . 5 . . . . . (11) . . . . #2
2. . . 3 . . . . 8 . . . (12 . . . #3
3. . 23 . . . . . . . . . . . . #2
4. . 23 . . 6 . . . . (11) . . . . #4
5. . . 3 . . . . . . . . . . . . #1
6. . . . . . . . . . . . . (12) . . . #1

där (11) är två "streck" där det vänstra är lite ovanför det högra, och (12) är samma, fast det högra "strecket" är en tvåa.

Vafan betyder det här? Kommer jag vinna eller?
Citera
2009-12-02, 16:36
Medlem
Ta en print på den istället, så som du har skrivit att lappen ser ut kan inte stämma
Senast redigerad av Jay.Jay 2009-12-02 kl. 16:41.
Citera
2009-12-02, 16:45
Medlem
Jorå, den stämmer säkert

48 rader.
Citera
2009-12-02, 16:54
Medlem
Ser ut att bli en rejält svår omgång, blir spik på Omega Neo iallafall, både på dubbel och v6a!
Citera
2009-12-02, 17:13
Medlem
RMBKKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubako
Jorå, den stämmer säkert

48 rader.

Är nog 48 rader, står 1:0x 48= 48:0 under det jag skrev tidigare. Hur vinner man då? Har jag spelat på många olika hästar i olika lopp eller? Antar att 1-6 är sex olika lopp, och siffrorna i punkterna representerar hästar? Måste alla gå in för att jag ska vinna, som en kombination inom sportsbetting, eller vinner jag om typ 3/6 går in? Eller t o m 1/6? Förklara för en idiot!
Citera
2009-12-02, 17:37
Medlem
Snabbfråga på en sak som jag alltid glömmer hur det funkar med!

Om en kuse har spår 8 i volt och en häst med lägre nummer blir struken, får han då springspåret, eller blir det bara lucka där den strukna hästen skulle gått?

Exemplet som fick mig att fundera var First Jag i sjätte. Streckar från springspår, annars inte.
Citera
2009-12-02, 18:02
Medlem
JockeMeKnivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stekeln
Snabbfråga på en sak som jag alltid glömmer hur det funkar med!

Om en kuse har spår 8 i volt och en häst med lägre nummer blir struken, får han då springspåret, eller blir det bara lucka där den strukna hästen skulle gått?

Exemplet som fick mig att fundera var First Jag i sjätte. Streckar från springspår, annars inte.

Är ganska säker på att att det inte påverkar. Det blir helt enkelt bara mer plats där den hästen skulle ha voltat.
Citera
2009-12-02, 18:07
Medlem
Det var det jag trodde, då skiter jag i First Jag! Vad tror ni om Traveling man som storskräll i avslutningen? Och vem har bäst chans av Copy Tooma och Marshland. Tycker spontant Copy iom distansen, men jag vet inte, Marshland kan vara grym...
Citera
2009-12-02, 18:30
Medlem

det kan ju inte varit någon 50 kr:s ...

du kan vinna pengar om du får 4 rätt

samtliga V64-lopp i Vinnare Plus i TV4 Plus 21.30.
Citera
2009-12-02, 18:37
Medlem
JockeMeKnivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stekeln
Det var det jag trodde, då skiter jag i First Jag! Vad tror ni om Traveling man som storskräll i avslutningen? Och vem har bäst chans av Copy Tooma och Marshland. Tycker spontant Copy iom distansen, men jag vet inte, Marshland kan vara grym...

Tycker det är ett svårt lopp. Hästarna på start brukar vinna loppet, men hittar ingen klockren vinnare där. Får Copy Tooma ledningen känns det som han kan hålla undan, sen läste jag nånstans att ViTippa skriker ut Commanding View, men deh har jag inte koll på.

På tillägg känns ju Marshland klart hetast. Går bäst bakifrån och ska vara bra i jobben efter den senaste strykningen. Knockout Rose är väl knappast gynnad av distansen och har innerspår på volten, måste ha klaff.

Nu ska jag inte spela, men jag hade nog testat att låsa på 4,12.

Edit; Spelarservice har Commanding View som ett av omgångens bästa skrällbud. Känns heltäckt med 3,4,9,12? Men nu ska jag ju inte spela...
Senast redigerad av JockeMeKniven 2009-12-02 kl. 18:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in