En annan sida som är bra är Poker Magazine. Där skrev Dajmen sin analys som gav 20 miljoner kronor den 8 augusti. Han dog tyvärr men Jan Timonens tips är mycket läsvärda också. Han gör inget direkt systemförslag, han gör endast en ranking med utförliga kommentarer om de hästar han tror på.
http://www.pokermagazine.se/trav
Jag brukar läsa Guiden, Ronden, Uhrbergs tips, Poker Magazines tips osv. men det fungerar inte så bra för mig. Jag tycker att Guidens tips är de enda som håller bra kvalité hela tiden, de andra håller inte samma kvalité varje vecka. Problemet för mig när jag läser på så många olika ställen är att jag inte får några egna idéer. Jag ska försöka begränsa mig till att enbart använda Guiden och lopparkivet och se hur det går. Jag hatar att sitta på lördagarna utan några egna idéer. För mig är det roligast när man kollar i lopparkivet och upptäcker svaga favoriter och underskattade hästar. Det tar dock väldigt många timmar om man ska gå igenom lopparkivet ordentligt.
Ett tips till lördag:
Jag kollade igenom förra årets omgång i Halmstad i lopparkivet och konstaterade att då vann 6 hästar från ledningen och 1 häst från rygg ledaren via open stretch. Startsnabbhet kommer avgöra väldigt många lopp på lördag. Personligen tycker jag att startsnabbhet är en av de viktigaste egenskaperna för en travhäst.