2009-11-30, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fcukyou
Jag tycker inte det är något fel på travronden som tidning och helhet men tycker inte att deras tips alltid är de bästa. Tidningen kommer ut/skrivs ihop på torsdagar och jag tycker det är alldeles för tidigt för att man skall få med alla faktorer som kan spela in. Speciellt form, bana och barfota info. Men det kan väl inte skada att läsa på för mycket? :P

Vilken tidning eller internetsida föredrar dudå?
Citera
2009-11-30, 17:30
Medlem
Rent generellt tycker jag tyvärr att betaltjänster såsom snoken och spelarservice är mycket bra och värdefull info. Men jag läser ändå ronden men bara det dom lägger upp på nätet. Sen har v75 guiden bra med info, även kommentarer om värmningar. Sen läser jag många travtränares och kuskars egna hemsidor där dom nästan alltid ger kommentarer till hästar som ska starta. AB är också viktigt. Den nybrink spikar garderar man...

Edit: glömde för sjutton Lennart Forsgren. Rutinerad som få.
Senast redigerad av fcukyou 2009-11-30 kl. 17:35.
Citera
2009-12-01, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sejoh
- Sympati spela.

Får man fråga vad du menar med det? Spela på fula, fattiga kuskar som är duktiga men aldrig vinner något? =)

Mycket bra tips annars. Något jag vill trycka på är att tro på sina egna idéer. Jag har flera gånger haft helt ostreckade hästar som idéer i lopp, men när jag tittat på tipsen och sett att ingen annan tror på dem, väljer jag att strecka på med favoriter. Att köra utgång eller spik på halvchanser och högoddsare man tror på är inte dumt i längden tror jag.

Har faktiskt börjat kolla på omgångarna utan att ha odds och streckprocent listade, för att inte bli färgad av vad alla andra spelar på. Det kan man väga in i ett senare skede.
Citera
2009-12-01, 18:39
Medlem
Vill puffa för två tipssidor när vi ändå är inne på ämnet!

-Uhrbergs V75-tips. Brukar ha vettiga idéer och rankar sina styrningar bra tycker jag.

http://www.thomasuhrberg.se/

-"dubbel.se". Brukar ha reducerade små system uppe, och brukar sällan sätta alla rätt, men är ibland mycket nära, och har ibland otroligt skarpsynta analyser i enstaka lopp. Det är dock tyvärr lite svårt att sila fram godbitarna. Man får använda sitt eget kunnande och verifiera och värdera det så gott det går.

http://www.dubbel.se/
Citera
2009-12-01, 19:00
Medlem
Vad tror ni om V64 imorn?
Citera
2009-12-01, 19:27
Medlem
En annan sida som är bra är Poker Magazine. Där skrev Dajmen sin analys som gav 20 miljoner kronor den 8 augusti. Han dog tyvärr men Jan Timonens tips är mycket läsvärda också. Han gör inget direkt systemförslag, han gör endast en ranking med utförliga kommentarer om de hästar han tror på.

http://www.pokermagazine.se/trav

Jag brukar läsa Guiden, Ronden, Uhrbergs tips, Poker Magazines tips osv. men det fungerar inte så bra för mig. Jag tycker att Guidens tips är de enda som håller bra kvalité hela tiden, de andra håller inte samma kvalité varje vecka. Problemet för mig när jag läser på så många olika ställen är att jag inte får några egna idéer. Jag ska försöka begränsa mig till att enbart använda Guiden och lopparkivet och se hur det går. Jag hatar att sitta på lördagarna utan några egna idéer. För mig är det roligast när man kollar i lopparkivet och upptäcker svaga favoriter och underskattade hästar. Det tar dock väldigt många timmar om man ska gå igenom lopparkivet ordentligt.

Ett tips till lördag:
Jag kollade igenom förra årets omgång i Halmstad i lopparkivet och konstaterade att då vann 6 hästar från ledningen och 1 häst från rygg ledaren via open stretch. Startsnabbhet kommer avgöra väldigt många lopp på lördag. Personligen tycker jag att startsnabbhet är en av de viktigaste egenskaperna för en travhäst.
Citera
2009-12-01, 19:48
Medlem
sejohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stekeln
Får man fråga vad du menar med det? Spela på fula, fattiga kuskar som är duktiga men aldrig vinner något? =)

Mycket bra tips annars. Något jag vill trycka på är att tro på sina egna idéer. Jag har flera gånger haft helt ostreckade hästar som idéer i lopp, men när jag tittat på tipsen och sett att ingen annan tror på dem, väljer jag att strecka på med favoriter. Att köra utgång eller spik på halvchanser och högoddsare man tror på är inte dumt i längden tror jag.

Har faktiskt börjat kolla på omgångarna utan att ha odds och streckprocent listade, för att inte bli färgad av vad alla andra spelar på. Det kan man väga in i ett senare skede.

Menade att det ibland kan vara bra att spela på hästar/kuskar man känner en tillhörighet till. Jag t.e.x spelar ofta på kuskar/hästar från mantorp, eftersom jag bor 4 mil därifrån.
Citera
2009-12-01, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sejoh
Menade att det ibland kan vara bra att spela på hästar/kuskar man känner en tillhörighet till. Jag t.e.x spelar ofta på kuskar/hästar från mantorp, eftersom jag bor 4 mil därifrån.

Hajar fortfarande inte får jag erkänna. Men du kanske menar att det är bra att spela på hästar du känner till och har sett flera gånger förut eller något i den stilen?

På liknande sätt spelar jag gärna på mina gamla hemmabanor i Värmland när det är rikstoto där. Man får lite edge mot de andra spelarna genom att man har lite bättre koll på vilka av de på riksplanet okända kuskarna som är bra, och känner till omgivningarna lite bättre.
Citera
2009-12-01, 23:14
Medlem
Inga tips alls inför morgondagen?
Citera
2009-12-01, 23:27
Medlem
local counch spik-favorit på lördag?
Citera
2009-12-02, 11:55
Medlem
soups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierce & Pierce
local counch spik-favorit på lördag?

Ja , varför inte. Är kusen lika bra som senaste vändorna ska det vara en mkt bra chans. Andra spår direkt.

Men det är läge o vänta in och se om Ratsy spelar den, om inte, är det bara spika, annars får man nog gardera...

edit: in Gap´n Gown, Ridgehead Cahore och Local Conch skulle jag spika om jag lämnade in idag. Kanske håller det sig tills på lördag. 3 spikar känns okej i en omgång där vissa lopp kan kräva ett gott antal streck.
Senast redigerad av soup 2009-12-02 kl. 12:06.
Citera
2009-12-02, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pEddobear
Inga tips alls inför morgondagen?
Körde en 36kr harryboy fick:

1. 5, 11
2. 8
3. 2, 3
4. 6
5. 3, 5, 8