Jag blev också sugen på att skriva en analys tills ikväll, och här kommer den
Avd1: Miss Shape och Traveling Man är jämnt streckade i detta lopp. Rygg ledaren och spets kommer dessa två hästar sitta efter en bit. Då finns det en risk att tempot i loppet blir obefintlig och köhästarna kan inte ta något alls. MEN jag spikar ändå emot. 10 For Life är jag istället inne på. Hästen har sett mycket bra hos regi Nurmos och i senaste loppet var det ett steg framåt för hästen. Jag hoppas att någon i loppet kör i alla fall lite i starten som gör att tempot hålls uppe. För då kommer For Life blåsa förbi dom alla. Det är jag helt övertygad om. En chansspik!
Avd2: Down Force har nog högst kapacitet i fältet. Men är väldig strulig. Visserligen har han skött sig på slutet men då har han inte satts på något direkt prov tycker jag. Jag blir inte förvånad om han gör bort sig i loppet faktiskt. För att vara favorit från spår 8 så är det självklart att försöka fälla honom. Mended kommer laddas allt vad som går i starten. Har mycket svårt att se honom missa spets. I spets kommer han att bita ifrån sig bra. Han har toppform och det såg vi i senaste starten där spurten var av högsta kvalité. Stil gör alltid bra lopp. Här är jag lite inne på att han kan får rygg ledaren. Då går ingen säker om han får lucka i tid på upploppet. Vi såg senast vilka spurt egenskaper hästen besitter. Västerbo Europe blir mitt sista streck på kupongen. Gjort bra insatser på slutet och spår 12 är inte så farligt för honom. Han kan göra en del jobb själv i spåren. Med klaff är han med i striden.
Avd3: Ett omöjligt lopp om inte Alegria Dream bara vinner. Rapporter från Finland säger att hon kommer hävda sig väl här i Sverige. Spets och slut är scenariot. En eller alla, jag väljer en. Spik på Alegria Dream.
Avd4: Ett långlopp över 3140 meter. Här kommer jag köra med ett lås. Ugo du Niel och Yamani Hornline består låset av. Ugo du Niel får en kraftig kuskförstärkning i form av Björn Goop. Jag tror Goop kan få ut ytterligare växlar som vi inte sett innan i hästen. Jag tror hästarna på start inte vill bråka om spets när björn kommer. Felfri start och han är med i striden. Yamani Hornline är en urstark travare. Kommer att tappa från start men det är ett sådant handicap övriga i loppet måste ha på Yamani, annars hade det inte varit spännande alls. Catrin är ingen superkusk, men kör Yamani bäst själv. Känner mig säker på två streck.
Avd5: Här kommer chansspiken nr2, och det är av det värre slaget. Cabrea F.C kommer jag spika. Nu kanske ni undrar varför jag spika en häst som vann sitt första lopp så sent som i senaste loppet efter 20 starter utan vinst. Då kan jag rekommendera er att gå in på lopparkivet och kolla in hennes lopp. Hon har haft hur mycket otur som helst i loppen + att hon startat i tuffa årgångslopp. Även om hon inte fått vinna så har hon gjort bra prestationer. Hon är väldigt allround och kommer ifrån ett formstall. Från perfekta spår 2 så kan kusken välja vilken taktik han vill. Jag tror på väldigt bra segerchans. Jag kör på en chansspik. 8% just nu!!!
Avd6: Ett dålig lopp detta. Svårt att analysera hur loppet kommer att bli kört. Luktar skräll. Därför kommer jag att ta med 3 hästar och hoppas jag överlever. Crash And Burn tror jag kommer att sitta i ledningen efter en bit. Därifrån ska han slås. Quiesolo Gwen har bra form. Gjort bra lopp på slutet och får Haugstad upp i sulkyn. Mitt sista streck blir Helium som är mycket bättre än raden. Med rätt resa spurtar han ner många, kanske alla?
Avd7: Här kommer Caddie Gallant ut igen efter uppehåll. Normalt vinner han detta. Men frånvaro från tävlingsbanan ska man alltid se upp med. Känns helt rätt att gardera. Stein Daylight är en häst som hävdar sig väl i detta lopp. Stein Daylight kommer att klättra i klasserna detta år. Han har vunnit tidigare mot bättre motstånd. Från spår 5 kommer han få en bra resa. Jag tror att han får 2:a utvändigt. Chip Dealer laddas, det gör även Pine Rolls. Pine Rolls övertar ledningen från Chip Dealer och kör där. Utvändigt sitter Donald Duck Tooma som också laddades men som inte kom förbi Pine Rolls i starten. Stein Daylight kommer definitivt vara med i striden. Chip Dealer är draget i loppet. Från spår 2 kommer det att bli laddning och kommer garanterad får en fin resa eftersom jag tror han sitter i rygg ledaren. Därifrån kan han vinna om han får lucka i tid. Chip Dealer spurtar som alltid vasst.
Avd8: 6 Polly Frontline är favorit och det med all rätt. Senast var hon mycket bra och visade toppform. Men jag blir tveksam om hon klarar ett lika tufft lopp utvändigt denna vecka också, men mycket tyder ändå på att hon får ledningen i tidigt skede. Polly har visat sig ojämn innan och jag garderar trots allt. Jag tror Turbos Cherie kommer blåsa till spets och sedan är frågan om hon släpper till Polly Frontline. Om Kajsa gör det så kommer Polly bli svårslagen men om hon istället vill köra i ledningen kommer andra hästar in i bilden. Jag streckar därför Famous Dream och O.U Glide. Båda har fin form och är i striden med klaff.
1:
10 Fore Life
2: 4,5,8,12
3:
1 Alegria Dream
4: 6,13
5:
2 Cabrera F.C
6: 7,10,11
7: 2,5,10
8: 2,3,6
54kr
Där har ni ett system som man kan vinna miljoner på om rätt skrällar springer in