Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Vad är enligt dig läsa på om inte läsa tidningar och lyssna vad tränarna säger är det?
Endast lopparkivet?
Jag motsätter mig inte att det kan vara/är en del av att läsa på. Men att följa det man läser/hör är enligt mig inte samma sak som att läsa på. Och ja, lopparkiv är en viktig del i att läsa på enligt mig. Att lära sig att "tolka" diverse tränare/kuskar/experter och deras uttalanden är en annan. Även att välja sina källor så att säga.
Och som du skrev i ett senare inlägg, så ska man INTE underskatta turdelen.
Det jag jobbar mest på att bli bättre på är att våga följa mina funna idéer och inte fega ur och t.ex gardera upp bara för att någon annan är favorit eller uppsnackad av andra. Har några exempel bara de senaste veckorna/månaderna där jag tidigt under veckan funnit hästar jag har känsla för och som dessutom finns spelvärde i då dom var väldigt lite streckade. Där gäller det då att våga gå kort, eller rentav spika.
Men folk här och på andra ställen verkar tro att det är något enkelt att dundra in alla rätt på diverse travspel och tror man att det ska vara det, så bör man kanske ägna sig åt något annat.