Citat:
Ursprungligen postat av
Acid-Brain
Det fetstilta ska jag i fortsttningen ta i beaktande.
r det verkligen s att man r tvungen att omstta otroliga summor fr att vinna? Jag tror inte sjlv att man behver ha s frskrckligt mnga rader fr att nd ha mjligheten att pricka alla rtt. Jag har varit nra att vinna strre vinster med enbart 8-16 raders system. I de fall d det blir storvinster s tycker jag det oftat beror p att en eller tv hstar som preliminrt haft vldigt lga odds vinner loppen. Jag upplever att slutresultatet oftast r vldigt slumpmssigt, men det r kanske i dessa fall som det nd p frhand skulle ha varit mjligt att frutsp utgngen om man suttit inne p rtt kunskap.
Borde det inte rcka med att lsa expertrd och kontinuerligt flja med loppen fr att sedan efter en tillrckligt lng tid brja kunna dra egna slutsatser och utnyttja den kunskap som detta bidrar med? Vilket mervrde ger det att beska travbanan? Vilken ytterligare information fr man av att vara fysiskt p plats jmfrt med att flja med inspelningarna av loppen och att lsa p om vad som hnt?
G in och ls p om JOakim Widell som har ftt mest 7 rtt i Sverige som vi vet om. Finns en trd om han hr ocks. Han driver vinssidan.se tillsammans med sin fru. Han har lnkat till 20 tidningslnkar dr han intervjuas om alla sina vinster.
P en artiklarna jag lste hade han ftt in 7rtt 26 gnger v75 hittils under det ret. Det r ju galet. Han lgger ut vldigt mnga tips p alla niver. Oklart hur mycket han lgger p gng men det r skert 40.000kr varje speldag men det r ju som sagt andelsspel. Om jag fattar det hela rtt s fr han ngon provision p hans arbete frn andelarna som jag tippar r extra dyra n vanliga andelar.
Han ker tydligen till banorna osv.
Det r klart att man kan vinna med sm belopp ocks, alla har ju samma chans. Finns mnga som har vunnit jackpottar i Sverige p smspel. Det sker hela tiden ocks.
Det jag menar r om du lgger ca 20.000-30.000kr varje speldag d mste du vinna ganska ofta fr att f det att g runt. Omsttningen r nog enorm fr dom som lgger s mycket.
Jag vet nr jag sportade och var ver hela Sverige s visste jag allt om mina motstndare, jag visste vilka som vanligtvis vann, vilka som kunde skrlla, nr det var fifty/fifty osv. Att se sina motstndare vrma upp, r ocks tecken osv. Vem dom mter osv. Sen r mnga bttre p hemmaplan. Det r tufft ven fr hstar att ka lngt fr att tvla. Det borde vara likadant hos travkuskarna att dom har stenkoll p detta. Lever man p spel som han Widell gr s har han definitivt koll p allt som pverkar som vder, underlag, kusken kan ha betydelse r det en erfaren vs ny, funkar kusken med hsten osv.
Fast jag orka inte stta mig in i s djupt. Men jag tror att det ger definitivt mervrde att vara p plats innan och kollar nr dom vrmer upp och speciellt om man fr prata med dessa kuskar. Sen gr det mycket om det regnar eller inte, vder har betydelse. Sen r det nog roligt fr gemenskapen ocks, det blir liten grej att ka till travbanan. Dom hittar nog andra spelproffs dr ocks.