2005-02-11, 10:10
Medlem
Mr.Psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Lite irriterande att det är V75 på Jägersro samtidigt som fotboll på stadion. Det är inte första gången det händer.

Här brukar de kombinera Färjestads hemmamatcher med V75 ibland. Alltid lika kul eftersom anläggningarna bara sklijs av en liten väg, gissa kaoset efteråt
Citera
2005-02-11, 11:13
Medlem
mishimas avatar
Men traditionens makt är stor.

Varje gång det har varit fotboll och trav samtidigt här i Malmö brukar det gå bra för MFF och vårt system. Till exempel guldlördagen i oktober, vi hade en sexa samtidigt som guldet togs. Och varje gång har jag valt att gå på fotbollen. Det är ju trav varje tisdag.

Men här ligger Jägersro och Stadion en bra bit ifrån varandra.
Citera
2005-02-11, 22:29
Medlem
Yields avatar
Gatsby i guld imorgon. Där har ni en.
Citera
2005-02-11, 22:57
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yield
Gatsby i guld imorgon. Där har ni en.

Absolut! Det blir en spik i vårt system. Jag litar stenhårt på Ludde denna gång. Den andra spiken, det brukar bli två, är inte framgrävd.

Min miljonhäst heter Glenn Healy, i andra avdelningen. Avslutade fint senast. Strykningarna förbättrar läget. Hamnar i rygg bakom Ballad Ribb och får luckan på upploppet.

Att Ballast Palema felar i sista är jag hundra på, mycket överstreckad. Där finns en chans på en fint odds. Såg att Expekt ger 2,15 ggr pengarna på att Classical Dust ska slå Ballast i ett head-to-headspel. Kan vara värt en liten slant.
Citera
2005-02-12, 13:38
Medlem
Yields avatar
Citat:
Att Ballast Palema felar i sista är jag hundra på, mycket överstreckad. Där finns en chans på en fint odds. Såg att Expekt ger 2,15 ggr pengarna på att Classical Dust ska slå Ballast i ett head-to-headspel. Kan vara värt en liten slant.
Classical Dust är ruggig, ett måstestreck.

Ser ut som vädret möjligtvis kan göra att banan blir skitig och då måste The Potatoman i avdelning 6 och Tara Nalan i avdelning 4 med på lappen, så är det bara.
Citera
2005-02-13, 14:13
Medlem
mishimas avatar
En fyra.

Men jag är lite stolt över att vi fick in Pinpac i femte. Joakim Lövgren är en tränare att hålla ögonen på. Han kommer att göra ett bra år. Likaså Conrad Lugauer, som nu har flyttat hela sin verksamhet till Skåne. Hans hästar kommer att utvecklas.

Edit: Det är inte alltid jag och Micke Nybrink har samma åsikt. Men idag: http://www.aftonbladet.se/vss/spel/s...602982,00.html
Citera
2005-02-14, 14:12
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonlard80
jag kan inget om hästar men jag brukar köpa expressen, aftonbladet och sen gör jag en kombination av deras system kan tillägga att jag aldrig vinner
HeHe, inte så konstigt att man inte vinner, det gåtr ut på att man ska förlora, annars skulle inte spelbolagen existera!
Men visst, har försökt få några intresserade, men fått mothugg av en som verkligen ville begrava det förslaget?
Avundsjuka kanske?
Kan tänka mig ett spelbolag, men det måste vara personer som ser realistiskt på spel, och förstår vad det innebär att förlora?
Ett utskrivet system, ej matematiskt!
Citera
2005-02-14, 14:16
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Psyk
Är det någon av er som provat på de olika reducerade systemen som finns att tippa efter? Bland annat de med A,B och C-hästar? Vore kul att höra om nån av er hade erfarenhet av det.

Det är utslagsgivande, negativt förstås, det är alla utskrivna system, men man får med fler hästar.
Har man tur och får in exempelvis alla spikar, och att man kan reducera ett par lopp, och de går in, kan man ha flax att få in resterande.
Citera
2005-02-14, 14:49
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin Wood
HeHe, inte så konstigt att man inte vinner, det gåtr ut på att man ska förlora, annars skulle inte spelbolagen existera!
Men visst, har försökt få några intresserade, men fått mothugg av en som verkligen ville begrava det förslaget?
Avundsjuka kanske?
Kan tänka mig ett spelbolag, men det måste vara personer som ser realistiskt på spel, och förstår vad det innebär att förlora?
Ett utskrivet system, ej matematiskt!

Vi skulle behöva en medlem till. Vi är nio nu, men skulle vilja vara 10. En andel kostar 50, två andelar 100. Jag är kassör, mina vänner sätter in pengar på mitt konto som jag för över till ATG-kontot. Systemet sätter vi ihop tillsammans med hjälp av MSN och en hemsida som består av ett forum.

Berätta lite om dig själv om du vill vara med. Det skulle kännas lite konstigt att spela med någon man inte känner.
Citera
2005-02-14, 16:04
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Vi skulle behöva en medlem till. Vi är nio nu, men skulle vilja vara 10. En andel kostar 50, två andelar 100. Jag är kassör, mina vänner sätter in pengar på mitt konto som jag för över till ATG-kontot. Systemet sätter vi ihop tillsammans med hjälp av MSN och en hemsida som består av ett forum.

Berätta lite om dig själv om du vill vara med. Det skulle kännas lite konstigt att spela med någon man inte känner.

Om du skickar över ansvaret på mig, och att vi ser till att det minst är 20 pers med och spelar varje vecka! Då kan jag vara med, jag litar bara på mig själv i sådana här sammanhang!
Om inte lycka till med liret!
Citera
2005-02-14, 16:30
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Om du skickar över ansvaret på mig, och att vi ser till att det minst är 20 pers med och spelar varje vecka! Då kan jag vara med, jag litar bara på mig själv i sådana här sammanhang!
Om inte lycka till med liret!

Jag gillar heller inte att lämna ifrån mig ansvar.
Citera
2005-02-15, 13:32
Bannlyst
Citat:
Det är utslagsgivande, negativt förstås, det är alla utskrivna system, men man får med fler hästar.
Har man tur och får in exempelvis alla spikar, och att man kan reducera ett par lopp, och de går in, kan man ha flax att få in resterande.

Jag vet ett riktigt bra utskrivet system som skrivs ut på 8 kuponger och som "bara" behöver 2 genomgående spikar!!
Har själv vunnit en del genom detta system = prickade sjuan i början på förra året..iofs ingen jätteutdelning men jag fick iallafall 41 000:-....

Är ni intresserade kan jag skriva ut här hur man skriver det på kupongerna...om ingen har emot det förstås...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in