2012-09-20, 18:57
Medlem
Jaja, Är ju inte direkt mycket knarkare i kramfors nu för tiden. Var mer förut, Kramfors är precis som alla andra städer just nu.
Citera
2013-04-05, 18:20
Medlem
Flytta till Kramfors?

Hej.
Jag vet inte om jag postat inlägget i rätt kategori men what ever!

Grejen är så här, Jag har fått lägenhet i Kramfors men jag kommer börja plugga i Sundsvall. Jag vet att Kramfors är typ världens tråkigaste stad men skit samma de jag vill veta är hur bussarna går från Kramfors till Sundsvall?
Jag kollade lite på nätet dintur fanns det någon buss företag som hette men dom bussarna åkte inte så bra och det var ju skit dyrt stod att det kosta typ 91kr för att ta sig ner till Sundsvall? stämmer det eller hur ligger det till igentligen när man ska ta sig fram och tillbaka från Sundsvall till Kramfors?
Kan man köpa typ termins kort som man kan göra i Stockholm eller?
Vill veta priser och hur ofta bussarna åker osv.

Tacksam för svar!
Citera
2013-04-05, 18:30
Medlem
DelGriffiths avatar
Kollade på dintur.se och hittade denna tidtabell http://www.dintur.se/print4web/Komme...107_130616.pdf

Reskort kan du läsa om under Biljetter & priser.

Annars finns det ju kundservice-telefon som du kan ringa eller i värsta fall gå till Kramfors resecentrum och se om det finns någon hjälp att få där.

Har du kollat hur tågen går?
Senast redigerad av DelGriffith 2013-04-05 kl. 18:35.
Citera
2013-04-09, 21:09
Medlem
Du kommer aldrig att orka pendla mellan Sundsvall och Kramfors. Välj istället Härnösand om du vill bo utanför N hufvudstaden.
Citera
2013-04-15, 10:09
Moderator
pewpews avatar
Passar bättre i Bostad.

/Mod
Citera
2013-04-15, 10:30
Medlem
TheShapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plit
Du kommer aldrig att orka pendla mellan Sundsvall och Kramfors. Välj istället Härnösand om du vill bo utanför N hufvudstaden.

^^ This.

Att pendla från Kramfors till Sundsvall tar närmare två timmar enkel (såvida de inte har skyndat på linjerna på senare tid). Och så märkvärdigt kan det väl inte vara att komma över ett andrahandskontrakt i Sundsvall? Nej, skippa Kramfors är mitt råd. Ta det från en som har bott där en gång i tiden.
Citera
2013-04-15, 11:44
Medlem
SmoothOperators avatar
Håller med föregående talare - skippa Kramfors och skaffa boende i Härnösand istället, om du nu inte vill bo i Sundsvall...

Att pendla dagligen K-fors till S-vall är ju fan nästan ett heltidsjobb i sig! Men det går tydligen tåg dagligen så det är ju förvisso något snabbare än med buss.

Dock är Kramfors en tråkig stad att bo i - noll kulturutbud what so ever. Och mest A-lagare, WT's och bondlurkar hägrar på torget.

Men, lycka till!
Citera
2013-04-25, 19:34
Medlem
Sundsvall, sönder om sundsvall to m Gnarp är bättre än Kramfors, närmare dessutom.
Nej du kommer vara fet less på att pendla så kolla efter andra alternativ
Citera
2013-04-25, 21:06
Det tar ganska lång tid att pendla med tåg mellan Sundsvall och Kramfors då en sträcka av järnvägen är rätt kass (tror det är Härnösand <-> Sundsvall) och tågen ligger och tuffar på i typ 70 km/h eller något sådant. Skulle nog bosatt mig någon annanstans om jag vore du. Kramfors är inte en attraktiv stad på något som helst sätt.
Citera
2013-04-26, 21:32
Medlem
Svenskodlats avatar
Finns inga lägenheter kvar att hyra pga av stoooooor inflyttning av Syrier, Somalier och Afghaner.
Citera
2013-04-27, 02:04
Medlem
Tänkte också flytta dit, men efter att man bara hörde massa skit, sket jag i det.
Senast redigerad av ElasS 2013-04-27 kl. 02:19.
Citera
2013-04-27, 02:19
Medlem
Tack för alla svar.
Tackade nej till lägenheten får söka vidare. Men det är sjukt svårt att få tag på något speciellt när man har betanmärkningar och skyddad identitet folk tror ju man är kriminell eller något. Haha.
Men tack alla för svaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in