• 1
  • 2
2011-08-05, 12:48
Medlem
Tjena jag ska flytta till kramfors men jag har hört rätt mycket skit om Kramfors t.ex att de är jätte mycket knark där och att de kallas för pulver city. Är det bara fördommar? är de inte annars en fin stad?
Citera
2011-08-05, 12:52
Bannlyst
varför ska du flytta dit då? fått jobb där eller?
Citera
2011-08-05, 13:19
Medlem
mumin-trollets avatar
Å fyfan vilken skit stad.
Jag skulle inte bosätta mig där ens om de gav mig gratis lägenhet och jobb.(beror på lönen)
Citera
2011-08-05, 13:22
Medlem
Jag bor i Örnsköldsvik. 10 mil från Kramfors. Jag tycker man läser rätt ofta om knark, slagsmål och misshandel i Kramfors.

Träffade en f.d arbetskollega som numera är polis i just Kramforsområdet och jag ställde frågan om det bara är smågrejer som händer där eller om det verkligen är väldigt mycket skit.

"Tyvärr har vi otroligt mycket att göra med droger och annat just i Kramfors"

Så nej, flytta inte dit.
Citera
2011-08-05, 16:52
Medlem
Jag är Härnösandsbo (4-5 mil från Kramfors) och så vitt jag vet är Kramfors de mesta som fördomarna säger.
Liten stad, lite jobb och mycket droger. Fast du kommer ju ha tillgång till de godare kebabrullarna jag ätit.
Lite OT så är Härnösand är typ likadant, förutom att de som åker fast för droger skickas till Kramfors på rehab istället för att få stanna inom stadsgränsen.
Senast redigerad av Aerus 2011-08-05 kl. 16:55.
Citera
2011-08-05, 16:54
Bannlyst
Vad är det för behandlingshem och var i Kramfors ligger det?
Citera
2011-08-05, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djursonen
Vad är det för behandlingshem och var i Kramfors ligger det?

Korpberget i Lunde troligtvis.
Citera
2011-08-06, 02:48
Medlem
Kommunen har en del trevliga områden längs älven, men huvudorten är bara deprimerande.
Citera
2011-08-06, 09:46
Medlem
SyltBobs avatar
Skulle verkligen inte rekommendera att flytta till Kramfors.
Finns absolut ingenting att göra, ska du gå på krogen har du bara ett alternativ, kanske två.

Var flyttar du ifrån? Kan väl knappats vara mer dött än Kramfors?
Citera
2011-08-06, 21:32
Medlem
Min farmor bodde i kramfors! eller ja, en bit utanför, himla mysigt ställe som jag kan säga nu att jag ångrar att hon sålde.. hon hade världens champinjon odling, en hel ladugård fylld med svamp, undrar nu i efterhand om kvinnan hade lite toppisar där inne också,
Citera
2011-08-07, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronny80
Tjena jag ska flytta till kramfors men jag har hört rätt mycket skit om Kramfors t.ex att de är jätte mycket knark där och att de kallas för pulver city. Är det bara fördommar? är de inte annars en fin stad?

Jag skulle ha flyttat till Sollefteå och pendlat till Kramfors istället.
Citera
2011-08-07, 22:59
Medlem
Ordigs avatar
Sen motorvägen drogs om och Kramfors började ligga ännu mer avlägset än tidigare har det väl bara gått utför för stället? Vet inte så mycket om den, har varit där någon enstaka gång men det såg inte särskilt imponerande ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in