2011-08-11, 14:15
Medlem
Bosätt dig inte i själva "staden", det finns väldigt natursköna fina ställen ett par mil därifrån. Höga Kusten är väldigt vackert, här finns förutom fantastisk natur också en entreprenörsanda till skillnad från inne i Kramfors. Satsa på att hitta fint boende öster om Ångermanälven.

I själva Kramfors är det verkligen inte kul. Alla yngre som blivit kvar jobbar på Folksam, och då menar jag verkligen alla. Att handla på DollarStore ses som en höjdare liksom att äta på kebabhaket Sylos. White Trash-området nr 1 att bo i heter Bruket.

Två uteställen finns, Gladan och Kramm. Ofta måste du betala 120 kr för att ens gå in. Inte värt det.
På sommaren ordnas en stadsfest och på vintern en vinterfest. Då kan man åka in till "stan", annars inte.
Citera
2011-08-11, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamburmajor
Men som om inavelsbyn är något bättre val.

Mig veterligen är inte många inavlade där serru, känner nog över halva Solle, ingen är släkt med varandra åtminstone.....sedan är ju staden Sollefteå bra mycket lugnare än Kramfors.
Citera
2011-08-13, 04:35
Medlem
drdracula141s avatar
Nej Kramfors eller Kranfors som vi kallade orten för på skolan är ingen höjdare busstorget en Konsum och två krogar samt långa avstånd.
Jag skulle tänka mig för inte bara en gång utan två gånger om jag vill bo där.
Flytta till sundsvall och pendla i stället är mitt råd. Du kommer få Lappsjuka där.
Citera
2011-08-15, 03:53
Medlem
IceEyess avatar
Gå inte på alla fördomar. Kramfors har likt alla andra städer en del brister och sina mindre vackra sidor, men att det skulle vara helvetet på jorden där knarket flödar fritt är en myt.

Personligen tycker jag att Kramfors är en gemytlig liten ort med vacker natur och trevligt folk. Naturligtvis får vi inte glömma norrlands godaste kebab som serveras på Sylos
Citera
2011-08-15, 04:19
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronny80
Tjena jag ska flytta till kramfors men jag har hört rätt mycket skit om Kramfors t.ex att de är jätte mycket knark där och att de kallas för pulver city. Är det bara fördommar? är de inte annars en fin stad?

Kramfors är nog faktiskt den enda svenska stad där jag har sett en gubbe tagit en sil på en parkbänk mitt i staden mitt på dagen. Grattis till flytten.
Citera
2011-08-15, 22:44
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jacceen
Mycket knasrk nu?

Ingen aning faktiskt. 2004 var sista gången jag satte min fot i Kramfors, vad jag kan minnas.
Citera
2011-08-17, 19:58
Medlem
Kramfors är lite vad Kylarköping är i Bilar :-)

När E4:an drogs om dog staden. Och tro mig, Kramfors är inte som vilken småstad som helst.

Den är värre.....
Citera
2012-09-01, 00:04
Medlem
Brukar dra mig mot Kramfors när det spelas ITF tennis tävlingar där. Och jag kan säga att det är världens tråkigaste "stad" brukar vara där en dryg vecka när jag är där, och jag får självmordstankar bara på den korta tiden. Lyssna på mitt råd nu, flytta inte dit. Flytta aldrig dit, åk inte ens dit!
Citera
2012-09-03, 06:06
Medlem
jag är från stockholm och såg en annons på blocket på en bil, den fanns i kramfors... sagt och gjort åkte jag samma dag jag såg annonsen upp till kramfors. redan i gävle stank det bränd klitoris i hela staden från pappersbruket, i sundsvall såg alla ut som mongos och hade kläderna som var moderna i stockholm 2009, sen kommer jag till kramfors. här ville jag bara gråta. en deppig liten skithåla som det luktade inavel, sprit, och gråtråkig soccementalitet om. snubben jag köpte bilen utav bodde hemma hos sin mamma och var ca 40 år. fördomar, ja kanske.. men fan vilken deppig håla
Citera
2012-09-04, 15:09
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillisar
jag är från stockholm och såg en annons på blocket på en bil, den fanns i kramfors... sagt och gjort åkte jag samma dag jag såg annonsen upp till kramfors. redan i gävle stank det bränd klitoris i hela staden från pappersbruket, i sundsvall såg alla ut som mongos och hade kläderna som var moderna i stockholm 2009, sen kommer jag till kramfors. här ville jag bara gråta. en deppig liten skithåla som det luktade inavel, sprit, och gråtråkig soccementalitet om. snubben jag köpte bilen utav bodde hemma hos sin mamma och var ca 40 år. fördomar, ja kanske.. men fan vilken deppig håla

Kanske du bör granska din egen lilla patetiska by där på ostkusten innan du börjar hacka på de norrländska orterna?
Citera
2012-09-04, 17:17
Medlem
Svenskodlats avatar
Kramfors är bra att bo i. På 70talet fanns de ganska mkt knark där, inte nu längre, vill du röka på är Härnösand bättre att bo i. De slödder som finns i Kramfors är oftast missbrukare från Stockholm. Finns än så länge inte så mkt invandrare där.

Enligt polisen är Kramfors inte utmärkande på något sätt ang brottslighet.
Citera
2012-09-05, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Kanske du bör granska din egen lilla patetiska by där på ostkusten innan du börjar hacka på de norrländska orterna?
min lilla by ? min gata består utav kramfors befolkning, så liten är den inte. jag slår inte ner på norrlands hålor. jag skulle inte klara mig utan norrlänningar. men jag själv skulle aldrig i hela mitt liv bo där, inte ens för ett bra jobb med bra pröjs. tack för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in