• 2
  • 3
2011-08-14, 23:34
Medlem
rottenbones avatar
Ni som försöker berättiga stöld, gör ni motstånd då nån försöker ta ERA pengar?

Saker är saker, trygghet är en annan sak. Tillförlitet till människan, glädjen...

Alltid lika kul att prata med nån gammal tant som vid livets slutskede blivit avstulen sina pengar av folk som utnyttjat deras givmildhet, att se hur en människa som är uppfödd på en tid där alla hjälpte alla med slakt och skörd totalt förlora hoppet på människan...

Hoppas verkligen du tänker om.
Citera
2011-08-14, 23:46
Medlem
Jingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gernheld
Syftar inte på höga hyror eller kostnades, inga SL-priser eller tandläkarvården/sjukvården heller. Syftar på hur dumma människor i allmänhet är. Jag är inte särskilt begåvad själv men inte fan sitter jag och dräller framför tvn 24/7 och sen beklagar mig över att jag har blivit tjock. Folk som inte kan se konsekvenserna av deras livsstil är vad jag stör mig på, dom som inte kan se vad deras val leder till och ständigt förnekar det.

Sånt skapar problem i mängder. Varför ska jag behöva leva med att det finns sådana människor vid min sida? I samhället det vill säga. Varje dag ser jag en snubbe på 130 kg, åka med sin permobil. Det är inte så att han inte kan gå, han gör det utav lathet och sen klagar han på att han får ryggsmärtor när han går. Inte undra, han har inga magmuskler och är kraftigt överviktig för sin längd. 1.70m ungefär & 130 kg.

Helvete alltså.
Fast det är ju dock deras val, det är inte någon annan som gör dem tjocka/lata, däremot är det någon annan som stjäl och inkräktar på ens privatliv genom att ta sig friheter. Vad rättfärdigar de friheterna? " jag kan stjäla av honom för att han inte ser konsekvenserna av sina handlingar". Håll du dig till dina saker, och var givmild mot de du tycker förtjänar det, dem andra kan du skita i eller ge råd till.
Citera
2011-08-16, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rottenbone
Ni som försöker berättiga stöld, gör ni motstånd då nån försöker ta ERA pengar?

Ifall någon försökte råna mig skulle jag göra motstånd. Lite skillnad på att råna någon och att sno pengar från någon som inte är närvarande. Råna är jag emot, att sno från någon när dom inte är där har jag inget emot.
Citera
2011-09-06, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gernheld
Ifall någon försökte råna mig skulle jag göra motstånd. Lite skillnad på att råna någon och att sno pengar från någon som inte är närvarande. Råna är jag emot, att sno från någon när dom inte är där har jag inget emot.

Så du skulle göra motstånd om någon kom fram med en stor kniv och sa: Ge hit plånboken och mobilen annars hugger jag dig?

Du kan ju även utgå att personen ser ut att vara sådär lagom labil och eventuellt påverkad.

Varför tror jag inte att du är lika macho när det händer på riktigt?
Citera
2011-09-07, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodknack
Så du skulle göra motstånd om någon kom fram med en stor kniv och sa: Ge hit plånboken och mobilen annars hugger jag dig?

Du kan ju även utgå att personen ser ut att vara sådär lagom labil och eventuellt påverkad.

Varför tror jag inte att du är lika macho när det händer på riktigt?

Ja, jag skulle göra motstånd, våldsamt sådant med. Som om jag bryr mig om dom är sådär "lagom labila", jag är själv rätt labil vid tillfällen då jag har schizotyp störning.

Det är inte 'macho' det är paranoia, jag låter inte någon komma nära mig, kommer dom för nära så är jag beredd att hugga ner dom med kniven. Bär alltid kniv, blivit dömd för det tidigare men det skiter jag i, ska jag inte få försvara mig om någon kommer och bråkar så tar jag hellre ett straff för det än att lägga ifrån mig kniven.

Kan tillägga att om någon skulle försöka råna mig och jag kommer ut som den segrande, då kommer den andra personen att dö en plågsam död. Hade antagligen tänt eld på dom med hjälp av tändvätska.

Blev senast i somras hämtad av polisen p g a jag tänkte ha ihjäl en snubbe.
Senast redigerad av Gernheld 2011-09-07 kl. 23:59.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in