• 1
  • 2
2011-08-05, 02:58
Medlem
sturestolpskotts avatar
Ända sedan övre tonåren har jag förstått att jag förr eller senare kommer bli kriminell. Det kan låta konstigt, men det har alltid kännts som en naturlig väg att gå även fast jag vuxit upp i en trygg medelklassfamilj i en villaidyll. Jag har tills nu inte begått några större brott förutom att jag är en fartdåre, men nu börjar hämningarna släppa helt... jag planerar nästan dagligen olika stötar och känner att det är på gränsen att jag går från plan till handling. Det enda som stoppar mig är egentligen att jag inte känner några andra kriminella att ta hjälp av, men det är väl bara en tidsfråga innan jag springer in i någon likasinnad, och då är det försent!

Straffet skrämmer mig inte heller tillräckligt mycket. Jag är beredd att sitta 1-3 år och känner inte att det är någon större förlust ur mitt liv (det känner jag antagligen att det är när jag väl sitter där), men just nu är vinsten kontra risken för bra för att hålla mig tillbaka.

Jag vet inte om det är kicken eller pengarna jag är ute efter, det har jag ännu inte riktigt kommit till underfund med. Kanske är det en blandning. Att lyckas med något. Blåsa någon så totalt och sen sitta där med skattkistan. Ni förstår nog hur det kan locka.

Så nu är frågan vadfan jag ska göra? Jag har sagt till mig själv att den dagen jag åker dit hårt så byter jag riktning, då ska jag börja plugga som om det inte fanns något annat i världen. Men ska jag verkligen låta det gå så långt, eller ska jag prata med någon? Göra något? Jag vet inte...
Citera
2011-08-05, 03:15
Medlem
bombaccis avatar
äh kör på. e det din bana att bli kalle kriminell så e det. Du kan ju bli seriemördare så blir du känd.

Annars så kan du råna värdetransporter o bli rik tillfälligt.

Inget att grina över.

Alla vet vem charles manson är men inget vet vem pelle brevbärare var.

Trist att vara inlåst men du kan ju läsa böcker där med.
Citera
2011-08-05, 03:20
Medlem
sturestolpskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
äh kör på. e det din bana att bli kalle kriminell så e det. Du kan ju bli seriemördare så blir du känd.

Annars så kan du råna värdetransporter o bli rik tillfälligt.

Inget att grina över.

Alla vet vem charles manson är men inget vet vem pelle brevbärare var.

Trist att vara inlåst men du kan ju läsa böcker där med.

Nu gillar jag inte våld, så värdetransporterna kan vi skippa...

Men fan, ja, lite så tänker jag ändå... plugga kan jag göra i finkan? Komma ut jättesmart och bli vad jag vill!
Citera
2011-08-05, 04:07
Medlem
Judeschweins avatar
Jag brukar också skita i hastighetsbegränsningarna, är jag en gangsta nu?

Nej, men den största anledning till varför vi andra inte begår brott är ju därför att vi har någonting som kallas för ''moral''.
Tänker du aldrig logiskt på det hela? Det vill säga att det faktiskt inte är rätt att stjäla någonting som någon annan har skapat eller på annat vis tjänat ihop till sin egendom. Varför skaffar du inte en utbildning nu på en gång för, kommer ut på arbetsmarknaden och jobbar dig uppåt i karriären istället för att parasitera på andra?
Skaffa ogärna barn är du snäll, tjuvgener ska helst inte föras vidare.
Citera
2011-08-05, 07:02
Medlem
Ronilles avatar
Jag vet att detta kanske låter pretto, men jag tycker faktiskt att du ska gå och prata med någon helt utomstående och objektiv person som du kan diskutera dina tankar med.

Du är själv medveten om att du är på väg på helt fel bana och den insikten är en väldigt bra början. Ibland behöver man få en spark i baken av någon annan och få hjälp att reda ut tankarna.

Din absoluta fördel är att du har ett socialt nätverk omkring dig och du verkar söka kickar, det lite farliga. Det kan man få på annat sätt än att hamna i belastningsregistret och bli stämplad för resten av ditt liv.

Försök att hitta något annat att lägga din energi på, hoppa fallskärm, kör motorcykel på bana, träna, plugga eller vad det nu kan vara.
Citera
2011-08-05, 13:03
Moderator
blomvattnares avatar
B o B -► Psyk

/Mod
Citera
2011-08-06, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judeschwein
J
Nej, men den största anledning till varför vi andra inte begår brott är ju därför att vi har någonting som kallas för ''moral''.
Tänker du aldrig logiskt på det hela? Det vill säga att det faktiskt inte är rätt att stjäla någonting som någon annan har skapat eller på annat vis tjänat ihop till sin egendom.

Vem säger att det inte "är rätt"? Samhället? Samhället är bara patetiskt, det är sjukt och passar inte till människor. Ett objekt är ett objekt, det går alltid att ersätta, lite skillnad på att sno något och att ta någons liv, ett liv går inte att ersätta på samma sätt som ett objekt.
Citera
2011-08-06, 05:19
Medlem
Judeschweins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gernheld
Vem säger att det inte "är rätt"? Samhället? Samhället är bara patetiskt, det är sjukt och passar inte till människor. Ett objekt är ett objekt, det går alltid att ersätta, lite skillnad på att sno något och att ta någons liv, ett liv går inte att ersätta på samma sätt som ett objekt.

Men vem ska ersätta objektet då hade du tänkt?
Ägaren eller tjuven?
Citera
2011-08-06, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judeschwein
Men vem ska ersätta objektet då hade du tänkt?
Ägaren eller tjuven?

Ingen? Ett objekt är ett objekt. Inget att lipa över.
Citera
2011-08-06, 23:37
Medlem
sturestolpskotts avatar
Prylar är försäkrade, blir ingen större förlust för någon enskild privatperson... det är inte personrån jag begår.
Citera
2011-08-06, 23:47
Medlem
TiberiusGracchuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sturestolpskott
Prylar är försäkrade, blir ingen större förlust för någon enskild privatperson... det är inte personrån jag begår.

Fast om du tänker på inbrott så borde du förstå att det inte är ev. ekonomisk förlust som är det allvarliga, utan integritetskränkningen, vetskapen om att någon annan varit inne i ens hem. För somliga kan det vara väldigt jobbigt. (om det t.ex. handlade om att sno pengar från banker och storföretag, utan att någon enskild individ drabbades, så tycker jag inte att det är något fel med det - finns ju gott om andra i samhället som livnär sig på att sno pengar, banker och storföretag t.ex.)

Men fattar jag dig rätt om jag säger att du mest är inne på kriminalitet eftersom du inte vet vad fan du ska göra annars?
Citera
2011-08-07, 14:30
Medlem
KiaWs avatar
PoP -> Psykiska problem
/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto