2011-08-09, 02:29
Medlem
Låter som du haft det alldeles för tryggt i din villaidyll. Jag tror du saknar spänning i ditt liv och därför känns det kriminella spåret lockande.

Hoppa fallskärm, bungyjump, börja med nån extremsport och se om du känner likadant efter du fått dig en rejäl dos adrenalin. Jag är adrenalinjunkie och har själv haft många konstiga idéer.
Citera
2011-08-09, 07:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gernheld
Ingen? Ett objekt är ett objekt. Inget att lipa över.
Någon kanske har kämpat för att få det? Vem ger dig rätten att gå och stjäla någon annans grejer? Det är inte samhället som säger att det är fel att stjäla, men samvetet som vi fått för att hindra oss från att göra fel saker... Testa att lyssna på det
Citera
2011-08-09, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bladeoftruth
Någon kanske har kämpat för att få det? Vem ger dig rätten att gå och stjäla någon annans grejer? Det är inte samhället som säger att det är fel att stjäla, men samvetet som vi fått för att hindra oss från att göra fel saker... Testa att lyssna på det

Har inget över för andra människor, det finns för mycket människor som skapar för mycket problem.
Citera
2011-08-09, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gernheld
Har inget över för andra människor, det finns för mycket människor som skapar för mycket problem.
En sak kan jag hålla med om, att samhället rånar vanliga människor på pengar med höra hyror och kostader i allting, extrema SL-priser och hög tandläkar vård och sjukvård om man är över 20 och så vidare, fast jag tycker inte man ska ta efter samma sak och göra det samma mot andra människor... Då visar man att det är helt rätt istället, vilket det inte är
Citera
2011-08-12, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ABC123ABC123
Låter som du haft det alldeles för tryggt i din villaidyll. Jag tror du saknar spänning i ditt liv och därför känns det kriminella spåret lockande.

Hoppa fallskärm, bungyjump, börja med nån extremsport och se om du känner likadant efter du fått dig en rejäl dos adrenalin. Jag är adrenalinjunkie och har själv haft många konstiga idéer.

Först nu som jag fattar varför jag själv blivit kriminell. Protest mot trygghetens tristess, liksom.
Sen har jag psyk-problems och trauman jag fan inte kan hantera, har begått en jävla massa brott för att få uppmärksamhet över lidandet.
Kanske samma sak för dig? Du vill ha hjälp men vet inte hur du söker hjälp?
för min del vill jag förfan bli kriminell. det är så jävla coolt och jag har fan inga gränser då jag drogar bort känslorna och gränserna... men jag önskar fan att jag ville något bättre.
jag önskar fan jag ville läsa upp slutbetygen söka utbildning och plugga som fan. och ägna gränslösheten till att plugga och inte till att klottra.
Citera
2011-08-12, 14:15
Medlem
enomdans avatar
Samma här. Det enda som stoppar mig är att jag inte vill förstöra för en stackars butiksägare eller kassör/kassörska.
Citera
2011-08-12, 15:11
Bannlyst
Jag stal bara från skolan. Dock bara småsaker. men jag tyckte det var häftigt att se hur jävla lätt-lurade alla var. De märkte fan ingenting.
men hemma märkte de att jag stulit grejer från spelen på fritids och ringde fan till skolan. jag sa hemma att jag råkade stoppa ner grejerna i väskan då jag stoppade ner mina vantar?
skämdes som fan.
slängde resten jag stulit innan föräldrarna rotade genom mina gömmor. lämnade dock tillbaka mer grejer till fritids då jag smet in i fritidslokalen innan första lektionen på en morgon..

men jag har kvar lite grejer ännu men vet fan inte vem man ska lämna det till. kommunen? skolan finns inte kvar längre. eller företaget som producerade grejerna jag stal?
men det skulle kännas som en stor jävla förlust att begå ett stöldbrott som sjuåring och sedan slänga grejerna efter twelve years. jävla onödigt, då hade man inte alls behövt att stjäla om grejerna ändå slängs!
Citera
2011-08-12, 15:19
Medlem
BadAssChicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sturestolpskott
Nu gillar jag inte våld, så värdetransporterna kan vi skippa...

Men fan, ja, lite så tänker jag ändå... plugga kan jag göra i finkan? Komma ut jättesmart och bli vad jag vill!
Vad du vill är ju lite att ta i, inte så många vill ha en brottsling på sin arbetsplats..

För övrigt förstår jag inte riktigt vilket slags brott du planerar, eller tänker på.
Citera
2011-08-12, 15:40
Medlem
All-Down-The-Lines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sturestolpskott
Ända sedan övre tonåren har jag förstått att jag förr eller senare kommer bli kriminell. Det kan låta konstigt, men det har alltid kännts som en naturlig väg att gå även fast jag vuxit upp i en trygg medelklassfamilj i en villaidyll. Jag har tills nu inte begått några större brott förutom att jag är en fartdåre, men nu börjar hämningarna släppa helt... jag planerar nästan dagligen olika stötar och känner att det är på gränsen att jag går från plan till handling. Det enda som stoppar mig är egentligen att jag inte känner några andra kriminella att ta hjälp av, men det är väl bara en tidsfråga innan jag springer in i någon likasinnad, och då är det försent!

Straffet skrämmer mig inte heller tillräckligt mycket. Jag är beredd att sitta 1-3 år och känner inte att det är någon större förlust ur mitt liv (det känner jag antagligen att det är när jag väl sitter där), men just nu är vinsten kontra risken för bra för att hålla mig tillbaka.

Jag vet inte om det är kicken eller pengarna jag är ute efter, det har jag ännu inte riktigt kommit till underfund med. Kanske är det en blandning. Att lyckas med något. Blåsa någon så totalt och sen sitta där med skattkistan. Ni förstår nog hur det kan locka.

Så nu är frågan vadfan jag ska göra? Jag har sagt till mig själv att den dagen jag åker dit hårt så byter jag riktning, då ska jag börja plugga som om det inte fanns något annat i världen. Men ska jag verkligen låta det gå så långt, eller ska jag prata med någon? Göra något? Jag vet inte...

Du är knappast den enda som tänker och känner såhär. Var och varannan person fantiserar om liknande saker.

Är du dessutom från en trygg villauppväxt, utan krimininella kompisar, har du säkert en väldigt romantiserad bild av det kriminella livet. Det är svårt att tjäna stora pengar på kriminilatet. Om du t ex stjäl massa saker vart ska du sälja stöldgodset? Blocket? Får du kontakt med "kriminella" som ska hjälpa dig, vad får dig att tro att du inte kommer bli utnyttjad eller blåst? Detta då du är en färsking, har ingen erfarenhet av den världen och saknar kontakter och back-up. Tror knappast du tycker det är värt att slänga bort 3 år i fängelse för att du typ vill söka kickar. Blir ju svårt att maskera 3 år på ditt cv liksom om du nu vill ha ett riktigt jobb någongång. Vill du vara en kriminell bad-bay så kör på, annars rekommenderar jag en annan väg. Kickar kan man söka på annat sätt
Citera
2011-08-13, 04:38
Medlem
Läs bibeln även om du inte tror på den. Speciellt psalmboken innehåller många tröstande ord.
Citera
2011-08-14, 02:38
Medlem
Läs Brott och Straff, gå sen och lägg dig igen.
Citera
2011-08-14, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bladeoftruth
En sak kan jag hålla med om, att samhället rånar vanliga människor på pengar med höra hyror och kostader i allting, extrema SL-priser och hög tandläkar vård och sjukvård om man är över 20 och så vidare, fast jag tycker inte man ska ta efter samma sak och göra det samma mot andra människor... Då visar man att det är helt rätt istället, vilket det inte är

Syftar inte på höga hyror eller kostnades, inga SL-priser eller tandläkarvården/sjukvården heller. Syftar på hur dumma människor i allmänhet är. Jag är inte särskilt begåvad själv men inte fan sitter jag och dräller framför tvn 24/7 och sen beklagar mig över att jag har blivit tjock. Folk som inte kan se konsekvenserna av deras livsstil är vad jag stör mig på, dom som inte kan se vad deras val leder till och ständigt förnekar det.

Sånt skapar problem i mängder. Varför ska jag behöva leva med att det finns sådana människor vid min sida? I samhället det vill säga. Varje dag ser jag en snubbe på 130 kg, åka med sin permobil. Det är inte så att han inte kan gå, han gör det utav lathet och sen klagar han på att han får ryggsmärtor när han går. Inte undra, han har inga magmuskler och är kraftigt överviktig för sin längd. 1.70m ungefär & 130 kg.

Helvete alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in