Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-08-03, 21:56
  #1
Medlem
Jag har inget emot homosexuella, jag kanske är något konservativ i min hållning gällande homosexualitet. Jag har arbetskollegor och vänner som är öppet homosexuella. Min gräns går där man börja blanda in 3:e person dvs barn. Jag anser att ett barn ska ha en mamma & en pappa det är absolut bäst. Jag brukar ställa frågan till folk som anser annorlunda "Om du och din man dog i en bilolycka ni hade inga andra släktningar men fick ändå välja om era barn skulle komma till en familj med en man & kvinna eller ett samkönat par vilket skulle ni välja?

Slutsatsen är att jag tycker kärlek är fint, man-kvinna, kvinna-kvinna, eller man-man, men barn där går gränsen.

Nåväl, jag ville bara visa vad jag står i HBT frågan, nu ON-TOPIC.

Det här pridefesten är ju ett stort skämt. Ordet PRIDE står ju för stolthet, och som Dick Erixson skrev i Expressen inte rättigheter.

Måste man bete sig som exhobionistiska fyllon? Springa runt halvnakna på stan, mina vänner som är homosexuella gör det inte. Varför kan det inte vara lite värdigt och verkligen manifistera istället för att. "Jag är homo och IDAG får jag göra precis som jag".

Jag kan förstå priderörelsen verkligen behövdes, dock har en enorm skillnad skett de senaste 10åren både på Pridetåget OCH i samhället.

Senaste året har Pridetåget varit en enda stor fyllefest, själva budskapet känner jag hamanr i skymundan utan man visar upp istället en extrem exhobionistisk sida? Tror ni det kommer hjälpa er att nå ut med erat budskap, det tror inte jag jag tror endast det kommer vara kontraproduktivt!
Citera
2011-08-03, 22:01
  #2
Avstängd
-Napoleon-s avatar
Hela poängen med pride är att förstöra samhället. De hatar oss friska människor. De vill åt våra barn och göra de till bögar. Snart kommer de tvinga våra gossebarn till att bära stringtrosor.

Citat:
– Vi försöker göra en bred festival som passar många. Det känns väldigt spännande och vi ser fram emot att erbjuda sagoläsningar, dramalekar, queer utklädningslåda och mycket mer,

http://www.mynewsdesk.com/se/pressro...ngaboys-392550
Citera
2011-08-03, 22:02
  #3
Medlem
Citat:
Måste man bete sig som exhobionistiska fyllon? Springa runt halvnakna på stan, mina vänner som är homosexuella gör det inte. Varför kan det inte vara lite värdigt och verkligen manifistera istället för att. "Jag är homo och IDAG får jag göra precis som jag".
Därför manifestationen är att du ska få vara precis hur du vill vara, värdig kan man vara resten av året.
Citera
2011-08-03, 22:24
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Vad betyder "exhobionistiska"?


Exhibitionsim är företeelsen att visa könsorgan offentligt för att uppnå uppmärksamet. En typ av exhibitionsim kan innebära en vilja att visa upp sig utan koppling till sex eller sexualitet. Exempel på detta är att en person vill märkas i en folksamling, synas i media (genom bloggning etc), eller visa upp sig på en scen inför en publik. Exhibitionism på detta sätt är nära kopplat till (försök till) konstnärskap, vilket kan vara mer eller mindre stött av talang. Många konstnärskap är uttryck för exhibitionism, inte minst eftersom en människas konstnärliga uttyck kan sägas vara en förlängning av människan.

Det var nog en dålig stavning och grammatisk böjning utav mig.
Citera
2011-08-03, 22:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zironic
Därför manifestationen är att du ska få vara precis hur du vill vara, värdig kan man vara resten av året.


Precis, det har jag inga problem med, folk får gärna visa upp sig, men varför måste det överdrivas så förbannat? Det är ju så löjligt överdrivet!
Citera
2011-08-03, 22:25
  #6
Medlem
Intelligenss avatar
Det beter sig inte värre än random festivalbesökare på valfri festival.
Citera
2011-08-03, 22:27
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av conzum
Precis, det har jag inga problem med, folk får gärna visa upp sig, men varför måste det överdrivas så förbannat? Det är ju så löjligt överdrivet!
Om folk vill överdriva så får de väll överdriva. Själv har jag bara varit på Pride än gång, och då tyckte jag det var ganska varierat med folk, vissa var som 'fyllo exhibitionister' som du sa, men många är helt vanliga Svenssons också.
Citera
2011-08-03, 22:35
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligens
Det beter sig inte värre än random festivalbesökare på valfri festival.

Det är ju skillnad.

Pride har ju ett politiskt budskap det har jag svårt se någon random festival har???
Citera
2011-08-03, 22:45
  #9
Medlem
Ezzelinos avatar
Jag tror att Simon Fanshawe är inne på rätt spår vad gäller att bedöma vår tids parodiska, exhibitioniska, självdestruktiva och samhällsskadliga bögar. Att etablissemangets flockmedlöpande trendhoror, inte minst politikeravskummet, i det närmaste knuffar omkull varandra för att få gulla mest med de schlagerälskande struntfjollorna, är precis vad man kan förvänta sig i en ruttnande civilisation:

http://www.nordisk.nu/showthread.php?t=39442

Citat:
"BBC-dokumentär avslöjar gaykulturens mörka baksida

Simon Fanshawe är författare och programledare som har gjort dokumentären "The Trouble With Gay Men", efter att ha blivit orolig för en allt större ytlighet och destruktivitet i den "homosexuella livsstilen". Filmen, som har gjorts för BBC 3, dokumentrerar den emotionella och psykiska omognaden, narcissismen, nihilismen och det självdestruktiva livet hos många homosexuella i Londons gayvärld. Fanshawe säger att han vill att homosexuella män ska "växa upp" och gå utanför tillståndet av en "förlängd ungdomstid."

Fanshawe, som i början var inblandad i en homosexuell politisk rörelse, säger att, "Vi har kämpat mot diskriminering och fördomar, bara för att förstöra oss själva med droger och vild sex."

I sin dokumentär medger Fanshawe att den homosexuella rörelsen i huvudsak har nått sina politiska mål för att likställa homosexualitet med naturliga sexuella förhållanden, genom avskaffandet av lagar mot sodomi och skapandet av en rättslig likabehandling för äktenskap och adoption. Mot bakgrund av dessa resultat, frågar sig Fanshawe "Varför uppför vi oss som eviga tonåringar?"

"Vi har fastnat i fåfänga och betraktar äldre män med förakt. Trots aidssmittan jagar vi fortfarande efter den ultimata sexuella trippen och vi är fast beslutna att ruinera oss på design och droger. Vi vill gärna hjälpa den straighta världen att hålla bilden vid liv där alla homosexuella män är som "bimbodrottningar".

Han säger att han nyligen har "börjat oroa sig" för hur "gayfrigörelsen celebreras" i sin hemstad i Brighton, ett viktigt centrum för den homosexuella subkulturen i England. Vid den årliga skönhetstävlingen "Mr Gay", som han beskriver som en "patetisk uppvisning av självbedrägeri, berättar Fanshawe till en tävlande, "Jag är gammal nog för att minnas alla de kvinnor som kämpade mot Miss universum ... men det vi säger om oss själva är, för att vara riktigt gay, riktigt äkta gay, är att du måste vara söt och ung."

"Den extrema fåfängan", säger han, "har blivit till ett med den homosexuella kulturen." Det har nu blivit så vanligt i gayvärlden att intelligenta unga män blir glada av att bli behandlade som sexobjekt på en nedsättande köttmarknad."

"Homosexuella män", säger han, "är så inställda på att finna tillfälliga sexuella partners, att en del går så långt som till plastimplantat för att förbättra sitt utseende, att finna en verklig intimitet är "praktiskt taget omöjligt."

"Enorma mängder av vår fritid går åt till sex, straight eller gay. Men vad homosexuella män har gjort är att bygga hela vår identitet kring sex. Och det är förgörande. För att göra saken ännu värre, så har promiskuiteten blivit normen."---"
Citera
2011-08-03, 22:50
  #10
Medlem
tältpinnes avatar
Vesslan illustrerar det bra
http://vesslan.com/the-freakshow-goes-on/
Citera
2011-08-03, 22:54
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Vesslan illustrerar det bra
http://vesslan.com/the-freakshow-goes-on/

Bilden säger mycket! Det är den bilden som PRIDE själva förmedlat ut genom media. De får skylla sig själva, jag har homosexuella vänner som tycker Priden är ett enda stort skämt. De är homosexuella, men de tycker det är för mycket "attentionswhores" och att budskapet helt har gått förlorat. För mycket P&F12 i karnivalen.
Citera
2011-08-03, 23:16
  #12
Medlem
Är det någon som tar Pride på allvar annat än deltagarna själva? Jag har släktingar och familjemedlemmar som tycker sig vara så öppna och frisinnade och dom åker och tittar på Prideparaden varje år. Men när dom talar om spektaklet så låter det verkligen som att dom pratar om totala freaks. Lite som batikhäxor som tror att dom inte alls är rasistiska när dom lyriskt förklarar hur svarta människor har så god kontakt med moder jord, dom är liksom så himla naturliga.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback