Flashback bygger pepparkakshus!
2011-08-05, 00:47
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martienne
Jag förstår inte riktigt frågan.

Det var naturligtvis fel att anklaga mig för att vara rasist.

Det du störde dig på är alltså inte att en utsatt grupp som rasister blir illa behandlade av tågpersonalen och får hatiska blickar av tågresenärerna. Det du stör dig på är att någon placerade dig i fel fack. Du är egentligen en sådan som ska ha privilegiet att få sitta och stirra hatiskt på rasister på tåget.

Citat:
Ursprungligen postat av UAA
Så en användare kommer med en historia som inte klaffar med din världsbild och vips, TS är ett troll?
En vittneshistoria dyker upp som du tycker hotar den världsbild som du sitter på och du hetsar mods att stänga tråden? Vad sägs om att behandla dina medmänniskor som vuxna människor och låta dem avgöra själva vad som anses troligt eller ej?

Förövrigt är MENA ett vedertaget begrepp sedan innan från många diskurser, och inte unikt för FB. Bara så du vet.

MENA är ju inte ens ett svenskt begrepp. Inte minsta konstigt att någon plockat upp det utomlands.
Citera
2011-08-05, 00:53
Medlem
Vad MENAr du?
Citera
2011-08-05, 01:23
Medlem
Sperssons avatar
I Sverige anklagas både Åsa Nisse, Bamse, och vår kära negerboll för att vara rasistiska.
Så, nej, det var inte alls konstigt att även du blev kallad rasist.
Citera
2011-08-05, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HordeZla
text

Varmt välkommen tillbaka till det nya spännande multi-kulti samhället. Att bli kallad rasist av invandrare är vardagsmat här i det nya spännande Sverige. Hälsa på rinkeby/alby/kista/vällingby/rosengård/ så ska du se att du kommer vantrivas.

Citat:
Ursprungligen postat av personaldisorder
Tar du den i 2:an?

Jag pm:a och fråga.
Senast redigerad av volwave 2011-08-05 kl. 01:52.
Citera
2011-08-05, 02:23
Medlem
Ingen rök utan eld, Ts trovärdighet är extremt låg.
Citera
2011-08-05, 02:40
Medlem
Välkommen till det nya Sverige!
Citera
2011-08-05, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeXaijj
Stämmer absolut inte. Jag föredrar inte min egen ras framför andra raser. Jag värderar alla raser lika mycket och bryr mig om alla människor lika mycket. Så är det bara, alla människor tycker inte lika, men jag föredrar absolut inte min egen ras.
Tänker inte kämpa för mitt folk. Varför skulle jag? Kämpar hellre för arten människan.
Jo, undermedvetet gör de flesta faktiskt det. Det var det jag ville komma till. Och varför du ska kämpa för ditt folk? Har jag inte redan klargjort det? Om du inte kämpar så kommer till slut du och din familj drabbas negativt av de icke-vitas närvaro i det här landet. Det är ofrånkomligt.
Senast redigerad av Adored 2011-08-05 kl. 02:45.
Citera
2011-08-05, 02:55
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enboll
Ingen rök utan eld, Ts trovärdighet är extremt låg.

Skitsnack. Många invandrare är jävligt provokativa utan någon som helst synbar anledning. Bara för att ta ett exempel stod jag och en vän och lirade lite boll när det kom tre invandrare och frågade om de fick vara med. Det var väl okej, tänkte vi. En lite äldre kille, och två yngre, antagligen småbröder till den äldsta. Jag har aldrig varit med om något liknande! Den äldste killen gick och spände sig, droppade massa svenskrasistiska kommentarer och var riktigt jävla odräglig och dryg. Var inte alls ens intresserad av att spela. Vi höll oss ödmjuka och försökte spela och ha kul med de yngre killarna som faktiskt verkade schyssta, men hans beteende bara eskalerade till det värre. Precis som att han kände behov av att hävda sig. Man tycker att ödmjukhet ska ödmjukhet föda, men världen är långt märkligare än man tror.

Om invandrare vill ha bort rasismen, den faktiska rasismen och inte den imaginära, får de väl bemöta våra försök till välvilja likvärdigt, och inte göra sig stora eller lustiga över det! Det verkar inte gå in i deras huvuden att det svenska folkets vilja att samleva i fred, inte är att misstas för feghet. Invandrare kan vara duktigt bortskämda. Antingen är man rasism eller så är man en toffel.

Varför tar aldrig ni initiativ till att förstå svenskar??
Senast redigerad av TheBoot 2011-08-05 kl. 02:58.
Citera
2011-08-05, 03:21
Medlem
Citat:

Får man inte klaga på dem eller? Får de göra vad 17 som helst för att någon som klagar automatiskt är rasist?

Det är det ända de kan säga mot dig, om du är svensk och gör någonting som är smått fel kör de mesta yngre generationerna med "rasistkortet".
Citera
2011-08-05, 12:49
Bannlyst
Intressant att några här tror att jag hittade på det här. Irriterande att bli anklagad för att ljuga och om du tittar på mina andra inlägg på FB kan du se att flera handlar om att flytta tillbaka till Sverige.

Uttrycket "MENA" används mycket på FB. Som du kan se så har jag varit medlem i över ett år.
Jag hörde MENA första gången här och slog upp det i svenska Wikipedia där det förklaras. Konstigt va! Man kan faktiskt lära sig svenska uttryck utan att bo i Sverige! Verkar som ett begrepp som behövs i Sverige för att skilja på invandrare som har goda förutsättningar att anpassa sig (andra Europeer, ex Sovjetländer osv) och de stora invandrargrupperna från Somalien och mellanöstern.
Citera
2011-08-05, 15:58
Medlem
Intressant! Du påpekar jämt att du inte är rasist, att du inte ser hudfärgen utan individen. Sedan berättar du fortsättningsvis hur Stockholm blivit förstört då alla inte är vita där längre Stackars alla turister som inte får se 100% vita människor när de åker till Sverige
Tror nog personen i tågvagnen kunde känna lukten av din rasism på långa vägar kanske?
Senast redigerad av FlashThat 2011-08-05 kl. 16:02.
Citera
2011-08-05, 16:31
Medlem
Citat:
Intressant att några här tror att jag hittade på det här. Irriterande att bli anklagad för att ljuga och om du tittar på mina andra inlägg på FB kan du se att flera handlar om att flytta tillbaka till Sverige.

Uttrycket "MENA" används mycket på FB. Som du kan se så har jag varit medlem i över ett år.
Jag hörde MENA första gången här och slog upp det i svenska Wikipedia där det förklaras. Konstigt va! Man kan faktiskt lära sig svenska uttryck utan att bo i Sverige! Verkar som ett begrepp som behövs i Sverige för att skilja på invandrare som har goda förutsättningar att anpassa sig (andra Europeer, ex Sovjetländer osv) och de stora invandrargrupperna från Somalien och mellanöstern.

eh..ett begrepp som behövs i Sverige baserat på vad? Dina fördomar om olika invandrargrupper? Det framgår mer och mer att du faktiskt har fördomar, någonting som du starkt dementerade i början av tråden. Vadfan vet du om vilka invandrargrupper som har bättre eller sämre förutsättningar att anpassa sig? Har du utbildat dig här på flashback? Grattis, du kan ta ut din cp-examen vid disken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in