Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-24, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anhaka
Skulle verkligen inte rekommendera att blanda uppåt och nedåt-grejer pga halveringstider skiljer sig åt.
Du har rätt, det är inte bra att blanda uppåt med neråt. Men det handlade om relativt små doser. Men det var dumt, förr eller senare går det åt helvetet om man blandar. Framför allt när man tappar respekten för grejerna efter ett tag. I det här fallet gick det bra, jag lyckades ta mig hem. Skulle kört en taxi istället för Ritalin.
Citera
2021-02-24, 14:04
Medlem
Sista gången igår kväll. Spolade ner 400 mg oxy i toan imorse. Känns bra. Får kallsvettas några dagar nu.
Citera
2021-02-24, 19:34
Medlem
asfaltgosses avatar
Hej, jag har fått ett par kartor Oxynorm 5 mg. Normalt sett har jag Diazepam som behovsmedicin och Zopiclone till natten. Zopi använder jag varje dag, Diazepam några gånger per vecka. Min fråga är om jag kan använda Zopi som vanligt på kvällen om jag provar några Oxynorm under dagen? Det kanske inte behövs för sömnens skull eftersom opiater/opioider tenderar att göra mig tillräckligt sänkt för att somna. Dock har jag aldrig använt Oxynorm, mina erfarenheter sträcker sig till morfin och kodein. Tacksam om någon känner sig manad att ge råd.
Citera
2021-02-24, 19:52
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asfaltgosse
Hej, jag har fått ett par kartor Oxynorm 5 mg. Normalt sett har jag Diazepam som behovsmedicin och Zopiclone till natten. Zopi använder jag varje dag, Diazepam några gånger per vecka. Min fråga är om jag kan använda Zopi som vanligt på kvällen om jag provar några Oxynorm under dagen? Det kanske inte behövs för sömnens skull eftersom opiater/opioider tenderar att göra mig tillräckligt sänkt för att somna. Dock har jag aldrig använt Oxynorm, mina erfarenheter sträcker sig till morfin och kodein. Tacksam om någon känner sig manad att ge råd.

Jag äter själv OxyContin och Imovane sedan några år, inga problem att kombinera 🤗.
Dvs så länge du håller dig till dosen din läkare angett.

Sa din läkare inget om detta?
Citera
2021-02-24, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anhaka
Det är det dummaste jag hört! Det är klart som fan man kan ta en överdos buprenorfin. Det är dessutom riktigt jävla farligt eftersom halveringstiden är så lång! Då sitter man med en överdos som härjar i kanske 16-24 timmar!
Han menade förmodligen en överdos som resulterar i andningsdepp.
Citera
2021-02-25, 08:35
Medlem
asfaltgosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Jag äter själv OxyContin och Imovane sedan några år, inga problem att kombinera 🤗.
Dvs så länge du håller dig till dosen din läkare angett.

Sa din läkare inget om detta?

Tack för ditt svar! Jag ”råkade” få Oxynorm av en vän så någon läkare har inte varit inblandad ... Men då vet jag i alla fall att det inte är någon fara med Imovane/Zopiclone framåt natten.
Citera
2021-02-25, 09:56
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Tack för ditt svar! Jag ”råkade” få Oxynorm av en vän så någon läkare har inte varit inblandad ... Men då vet jag i alla fall att det inte är någon fara med Imovane/Zopiclone framåt natten.

Haha okej, jag fattar 🤣, härligt att bara ”råka” få några kartor sådär 🤭🤪

Ta som sagt inte och blanda för höga doser av det!
Jag själv är satt på 60mg/OxyContin/dag och 1-2 Imovane 7.5mg/dag.
Dock sover jag trots detta ändå så pass dåligt så jag använder mig sällan av Imovane, men jag plockar lik förbannat ut det från apoteket varje månad ändå..😉..
Man vet aldrig när man plötsligt skulle behöva liksom 🤪👋🏼
Citera
2021-02-25, 13:10
Medlem
asfaltgosses avatar
Citat:
Haha okej, jag fattar 🤣, härligt att bara ”råka” få några kartor sådär 🤭🤪

Ta som sagt inte och blanda för höga doser av det!
Jag själv är satt på 60mg/OxyContin/dag och 1-2 Imovane 7.5mg/dag.
Dock sover jag trots detta ändå så pass dåligt så jag använder mig sällan av Imovane, men jag plockar lik förbannat ut det från apoteket varje månad ändå..😉..
Man vet aldrig när man plötsligt skulle behöva liksom 🤪👋🏼

Nej nej, jag kör lugnt med låga doser! Min läkare är hygglig nog att skriva ut 100-pack Imovane åt gången men mer snål med andra medel.
Citera
2021-02-26, 07:38
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Nej nej, jag kör lugnt med låga doser! Min läkare är hygglig nog att skriva ut 100-pack Imovane åt gången men mer snål med andra medel.

Här är det mer tvärtom, mina OxyContin får jag ut exakt på pricken vad jag behöver, men Imovane är ”inte så noga” med 🤷🏼‍♀️..

Ofta är det ju just pga min värk som jag inte kan somna, eller om jag väl somnat vaknar av, så det hade hjälpt betydligt mer om jag hade kunnat ta en extra värktablett och SEN en Imovane efter det 🙄..

Men man ska väl vara tacksam över att ens få ut så pass starka piller som OxyContin i dagens Sverige så 🤷🏼‍♀️..
Citera
2021-02-26, 15:35
Medlem
Citat:
Här är det mer tvärtom, mina OxyContin får jag ut exakt på pricken vad jag behöver, men Imovane är ”inte så noga” med 🤷🏼‍♀️..

Ofta är det ju just pga min värk som jag inte kan somna, eller om jag väl somnat vaknar av, så det hade hjälpt betydligt mer om jag hade kunnat ta en extra värktablett och SEN en Imovane efter det 🙄..

Men man ska väl vara tacksam över att ens få ut så pass starka piller som OxyContin i dagens Sverige så 🤷🏼‍♀️..
Provat att dela upp doserna istället alternativt be läkaren om oxynorm 5mg till kvällen som du kan kombinera med dina imovane? Borde inte vara något större problem då du knappast dör av en extra 5mgare snabbverkande till kvällen/behov (imovane boostar oxy effekten vid kombination väldigt mycket, borde få dig att somna bra.)
Citera
2021-03-01, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KennethRothman
Sista gången igår kväll. Spolade ner 400 mg oxy i toan imorse. Känns bra. Får kallsvettas några dagar nu.

Dag 1 ett helvete
Dag 2 ett ännu värre helvete (bisarrt att det konstant är för varm eller för kallt.)
Dag 3 ett helvete
Dag 4-5 en liten lättnad men fortfarande ett helvete
Dag 6 känns bra. Bara psykiskt. Allt känns så jävla tråkigt.

Jag slutade innan det spårade ut. Tog oxy nu och då under senaste två åren men plötsligt var jag uppe i tio dagar i sträck.

Är det sant att AT blir värre och värre för varje gång man slutar med opiater?
Citera
2021-03-01, 23:53
Medlem
Slumbarns avatar
Jag har inte pengar för heroin på ett bra tag, men är det värt att prova använda oxicontin? Jag hade tänkt att använda kanske drygt 30 - 50 mg. Jag använder vanligtvist upp ett gram heroin på 3 - 5 dagar. Har inte använt heroin på 4 dagar. Kommer inte kunna köpa på typ 2 - 3 dagar så det skulle det vara 6 - 7 dagar utan heroin. Tror ni att jag skulle känna något av 30 - 50mg oxicontin? Eller är det helt enkelt värdelöst att ens försöka.
Senast redigerad av Slumbarn 2021-03-01 kl. 23:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in