2021-02-17, 17:22
Medlem
slakta.valpars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aboutblanci
Var väl 1-15 mg i linan. väntar till onsdag/torsdag i så fall. Tack!

Ganska stort spann 1-15 mg. Du drog alltså i dig mellan 1/8 och två tabletter sub i en "liten näsa". Drar du I dig 15mg sub utan någon opi tolerans så kan du räkna med att du står och skakar hand med Jesus, det är en sak som är säker.
Citera
2021-02-17, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slakta.valpar
Ganska stort spann 1-15 mg. Du drog alltså i dig mellan 1/8 och två tabletter sub i en "liten näsa". Drar du I dig 15mg sub utan någon opi tolerans så kan du räkna med att du står och skakar hand med Jesus, det är en sak som är säker.

Fattades en kommatecken, alltså 1-1,5 mg. Men tack för omtanken.
Citera
2021-02-17, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slakta.valpar
Det tror jag verkligen inte på. Aldrig hört talas om någon som tagit od på enbart bup. Metadon däremot.

Sjösjuk däremot.
Citera
2021-02-18, 10:47
Medlem
slakta.valpars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskyldigsomenbrud
Det tror jag verkligen inte på. Aldrig hört talas om någon som tagit od på enbart bup. Metadon däremot.

Sjösjuk däremot.

Suck..
Citera
2021-02-22, 21:37
Medlem
Vad är det som gör att de aktiva ämnet frigörs långsamt i depottablett OxyContin?

Är det skalet? Tex det gröna skalet på 80mg:arna. Det går ju enkelt att skrapa bort.

Är det tablettens hårdhet? Att den är konstruerad så att den löses upp långsamt i magen.

Eller finns det något ämne iblandat i OxyContin depottabletter som bromsar upptaget?

Eller något annat som skapar depott-effekten?
Citera
2021-02-23, 08:10
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulDAllison
Vad är det som gör att de aktiva ämnet frigörs långsamt i depottablett OxyContin?

Är det skalet? Tex det gröna skalet på 80mg:arna. Det går ju enkelt att skrapa bort.

Är det tablettens hårdhet? Att den är konstruerad så att den löses upp långsamt i magen.

Eller finns det något ämne iblandat i OxyContin depottabletter som bromsar upptaget?

Eller något annat som skapar depott-effekten?

Sök och du skall finna..🔦

Detta har varit uppe tidigare i tråden, ledtråd; det är INTE i det gröna skalet som depoteffekten sitter..
Citera
2021-02-23, 10:23
Medlem
Tagit 4 mg buprenorfin varje dag men tog senast för fyra dagar sen. Har 2.5 80mg oxycontin och 8 st 5mg oxynorm.
Fick ta 2.5 80mg oxy sist gång ja tig för 2 dagar sen. Vill gärna spara lite om de går. Vad tycker ni?

Mvh
Citera
2021-02-23, 11:44
Medlem
Fuck it drar allt a’la 21g ca. Säkert kort😔! Någon som vet hur mkt oxynorm jag har ? Ligger på sjukan så får 20mg oxynorm/dag och dem övervakar ej intagen fast de vet ja e opiatpundare 😂👍 kommer att ja 50mg/10st imorn. Räcker det?

Mvh le gris
Citera
2021-02-23, 14:20
Medlem
Anhakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KennethRothman
Det fungerade bra. 3x10g snabbverkande ritalin och någon timme senare var jag i fin form. Tog lite oxy nu på kvällen när CS var ute ur systemet. Känner mig verkligen som en junky. Nedåt-uppåt-nedåt. Måste sluta.

Har dålig erfarenhet av kombination kodein och tjack sedan tidigare så jag var jävligt nojig att det kunde gå åt helvete idag. Men som sagt, det fungerade perfekt.

Skulle verkligen inte rekommendera att blanda uppåt och nedåt-grejer pga halveringstider skiljer sig åt. Sen dels så sliter det väldigt mycket mer på kroppen med motsatta effekter och dels så är risken betydligt större att man åker på en överdos. När uppåt-grejerna klingar av så kan man sitta kvar med en överdos opiater/opioder, särskilt om man fortsätter ta grejer.

Förstår att detta kanske inte var planerat från början, men skulle verkligen avråda alla från att göra så. Även fast det kanske är det sista man vill göra så är det bättre att försöka röra lite på sig, eller eventuellt ta en kall dusch.
Citera
2021-02-23, 14:26
Medlem
Anhakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miyana
Tuggade ca 30mg Oxycontin för 1 timme sen. Känner mig lite småmysig och kliandet har satt igång lite.
Har tagit Oxy tidigare men det var för kanske ett halvår sedan så minns inte direkt. Tror jag har provat att snorta också.

Hur länge ska man vänta innan man fyller på med kanske 10mg till? Vill helst undvika illamående och att spy.
Är det värt att snorta påfyllningen? Eller ska man bara ta det oralt?

Har tagit 1mg xanor. Hur mycket boostar benzo opiater överlag? Har hög benzotolerans så skulle nog inte vara någon fara att ta 1 eller 2 till. Tänker mer om det är värt det.

Om man har krossat depottabletter (eller liknande) ordentligt så brukar man alltid ha fått maximal effekt efter ca 60-70 minuter om det tagits på tom mage. Det kanske kan skilja sig en aning från person till person, men bör vara en bra fingervisning. Så när den tiden gått går det bra att fylla på.

Men ett råd om man vill ha bästa effekten så ska man ta sin hela önskade dos på en och samma gång från början när man hittat sin gräns. Det blir aldrig lika bra när man behöver fylla på. Tänk bara på att tolerans går ned med tiden så ta inte lika hög dos som du brukade ta om du tagit en paus. Det slutar sällan bra...
Citera
2021-02-23, 14:29
Medlem
Anhakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskyldigsomenbrud

Sjösjuk däremot.

Det är det dummaste jag hört! Det är klart som fan man kan ta en överdos buprenorfin. Det är dessutom riktigt jävla farligt eftersom halveringstiden är så lång! Då sitter man med en överdos som härjar i kanske 16-24 timmar!
Citera
2021-02-23, 18:05
Medlem
scheelinos avatar
Kom över några oxycodone accord 80 mg. Någon som har erfarenhet av dessa? Är dom bra?
Senast redigerad av scheelino 2021-02-23 kl. 18:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in