2020-09-27, 08:05
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Som läker skriver ut? Inte i Sverige iaf. Även cancerpatienter får svaga 5mg.

Jag har haft 30mg 3 gånger om dagen utskrivet... 80mg finns i Sverige,dom gröna..
Citera
2020-09-27, 08:19
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Som läker skriver ut? Inte i Sverige iaf. Även cancerpatienter får svaga 5mg.

Jodå visst finns det 80mg här i Sverige.
Vet åtminstone 3 stycken som har fått dessa utskrivna dessutom.
Citera
2020-09-27, 19:10
Medlem
Green-Devils avatar
Citat:
Ingen aning, trodde först priset var per karta och inte per tablett... Man förstår att så fort receptet går ut i USA så går de över till heroin pga av priset.

Ja, priserna är helt sanslösa.
Klart går folk över till billiga och "smutsiga" alternativ pga priset.
Tragiskt, men sant.
Citera
2020-10-01, 23:57
Medlem
Har ingen tolerans och har knappt aldrig tagit droger förut.
Oxikodon actavis 5mg tabletter tuggades
19:55 10mg
21:18 10mg = 20mg

21:00 känner lite välmående men inte mycket mer (endast 10mg vid denna tidpunkt).

21:40 känner mig hög, välmående, svårt att andas, saker känns konstigt

22:30 riktigt hög, svårt att gå, yr, mår riktigt bra, somnar nästan, förvirrad, bättre andning, saker känns fortfarande konstigt

23:40 känner mig lite yr, mindre förvirrad, inte lika sömnig, fortfarande euphoria välmående.

01:00 känner endast lite euphoria välmående, andra effekter har passerat, trött men inte jätte

Aktivt hög ca: 2 tim 30 min

Bara om någon vill veta då jag själv kommer ihåg hur jag tidigare letat efter olika ”trip reports”
Såklart är lite utav detta säkert paranoia och förväntningar min hjärna själv gjorde men tycker själv att allt jag skrivit stämmer med hur JAG kände mig
Citera
2020-10-02, 08:42
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bamsevetu
Har ingen tolerans och har knappt aldrig tagit droger förut.
Oxikodon actavis 5mg tabletter tuggades
19:55 10mg
21:18 10mg = 20mg

21:00 känner lite välmående men inte mycket mer (endast 10mg vid denna tidpunkt).

21:40 känner mig hög, välmående, svårt att andas, saker känns konstigt

22:30 riktigt hög, svårt att gå, yr, mår riktigt bra, somnar nästan, förvirrad, bättre andning, saker känns fortfarande konstigt

23:40 känner mig lite yr, mindre förvirrad, inte lika sömnig, fortfarande euphoria välmående.

01:00 känner endast lite euphoria välmående, andra effekter har passerat, trött men inte jätte

Aktivt hög ca: 2 tim 30 min

Bara om någon vill veta då jag själv kommer ihåg hur jag tidigare letat efter olika ”trip reports”
Såklart är lite utav detta säkert paranoia och förväntningar min hjärna själv gjorde men tycker själv att allt jag skrivit stämmer med hur JAG kände mig

Inte alls konstigt att du blev bäng..

Jag blev själv heeeelt lost av en 5mg när jag fick börja med dom för några år sedan, då hade jag ändå knaprat 400mg Tramadol dagligen sedan X antal år tillbaka..🥴

Så jag fattar inte hur folk kan ”rekommendera” nybörjare att ta 35-40mg att börja med..?

Nu funkar det ju så för mig att dessa tar endast bort min värk så att jag klarar vardagen, jag känner inget rus av dom..😊

Edit: Oxycodone Actavis är kapslar och är samma som Oxynorm, dvs snabbverkande, då jag själv har dessa, du menar förmodligen Oxycodone Depot 🤗
Citera
2020-10-02, 13:28
Medlem
Fått några gröna 80 mg oxy från Munpharm men ska den nya modellen inte omöjliggöra att krossa och snorta? Vill krossa och snorta mina men går det längre?
Citera
2020-10-02, 13:52
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Fått några gröna 80 mg oxy från Munpharm men ska den nya modellen inte omöjliggöra att krossa och snorta? Vill krossa och snorta mina men går det längre?

Förlåt ett kanske dumt svar, men är det inte bara att testa att krossa dom..🤭😂
Citera
2020-10-02, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Förlåt ett kanske dumt svar, men är det inte bara att testa att krossa dom..🤭😂

Haha ^^ satt i bilen påväg hem men provade så fort jag kom hem, det gick minsann Åååååh vad skön jag är, om jag fick stanna tiden skulle jag befinna mig i ett oxy rus livet ut, FAN vad skönt detta är, MissDeci ^^
Citera
2020-10-02, 15:33
Medlem
hn19s avatar
Räcker det med att krossa svenska Oxycontin eller är det fortfarande slow release om krossade?
Citera
2020-10-03, 05:57
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Haha ^^ satt i bilen påväg hem men provade så fort jag kom hem, det gick minsann Åååååh vad skön jag är, om jag fick stanna tiden skulle jag befinna mig i ett oxy rus livet ut, FAN vad skönt detta är, MissDeci ^^

Hahaha fattar..😂🤣
Jag själv får inget rus och eftersträvar det inte heller, jag blir smärtfri, det är viktigast för mig 🙏🏼
Men jag fick en rejäl bläcka när jag åkte in akut för 2 veckor sedan (tuppade pga smärta av i badrummet hemma..), då fick jag en akutläkare som förstod att jag som smärtpatient har en något högre tolerans och fick en morfinskjuts utan dess like 😂🥴..!
Citera
2020-10-04, 04:28
Medlem
Tjena!
Jag äter lyrica 600 mg om dagen, och oxynorm vid behov, vilket blir ca 2-3 ggr per vecka. Då tar jag 40 mg.
Läkaren skriver inte ut tillräckligt med oxynvilket betyder att jag får handla svart på egen hand. Men som ovan konstaterat är oxyn extremt dyr på flugsvamp.
Det jag funderar över är om man skulle gå över till tram lite då och då, just för plånbokens skull. Jag har ju hört att det finns risk för krampanfall men hur stor är den risken? Tänkte eftersom min kropp är så van vid lyrican så kanske risken inte är lika stor? Någon som vet? Kan tilläggas att jag äter för smärta och ej rus.
Mvh
Citera
2020-10-04, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kex.1
Tjena!
Jag äter lyrica 600 mg om dagen, och oxynorm vid behov, vilket blir ca 2-3 ggr per vecka. Då tar jag 40 mg.
Läkaren skriver inte ut tillräckligt med oxynvilket betyder att jag får handla svart på egen hand. Men som ovan konstaterat är oxyn extremt dyr på flugsvamp.
Det jag funderar över är om man skulle gå över till tram lite då och då, just för plånbokens skull. Jag har ju hört att det finns risk för krampanfall men hur stor är den risken? Tänkte eftersom min kropp är så van vid lyrican så kanske risken inte är lika stor? Någon som vet? Kan tilläggas att jag äter för smärta och ej rus.
Mvh

Har du testat tram förut? För vissa fungerar tram väldigt bra, för andra, inte alls. Jag är en av dom t.ex. Får inte ut något alls av den substansen, känns som jag ska svimma av eller börja krampa närsomhelst. :/

Du kan inte förhindra kramp från tramadol med varken lyrica eller benzo. Du kan däremot "stoppa" ett anfall med benzo, men under ett anfall får du knappast i dig nånting alls själv, skulle vara om någon i din närhet gav dig benzo...på något sätt under anfallet.

Men många verkar fortfarande tro att nån ikto tillsammans med tram helt tar bort risken för kramp, så funkar det inte, tyvärr.

Har läst något om att just Lyrica kan öka risken för tramadol-kramp, paradoxalt nog. Men inte grävt så mkt mer i det, bara sett det lite här och där under åren.

Sen är tram inte i närheten av samma styrka som Oxy (visst, finns vissa som inte får effekt på oxy, men som får effekt av tram, men dom är inte så många).

Vill du dryga ut oxy'n, med något annat än just köpa mer dyr oxy på fs, så är nog fan sub bättre alternativ. Eller metadon. Sub är dock billigast.

Men, är du fysiskt beroende av opioider, i ditt fall Oxy, så kan inte blanda sub + andra opioder, dom krockar. Måste vänta minst 24h efter sista dosen oxy, tills du har i princip full abstinens, och lite till helst. Innan du kan ta sub.

Metadon kan du dock blanda hur du vill med andra opioider, dom krockar inte. Kan väl minska effekten av andra opi, men det är oftast vid högre doser.

20mg metadon lär du klara dig minst 24h på iaf, och i mitt fall motsvarar 20mg mer än 80mg oxy. Iaf när jag har en liten depå av metadon i kroppen redan. Vet inte hur det är om man bara tar metadon vid ett tillfälle eller lite då och då...

mvh
EUO
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in